دولت نقشی در فیلترینگ ندارد

سال ۹۵ فعالیتی را آغاز کردیم و گفتیم که به قانون بازگردیم، تجهیزات فیلترینگ را خود شرکت‌های اینترنتی فراهم کنند و در حال حاضر هم قائل بر این هستیم که اعمال فیلترینگ را همین شرکت‌ها بر اساس حکم قضایی و کارگروه تعیین مصادیق انجام دهد.
به گزارش ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان مطلب فوق و با اشاره به طرح سؤال نمایندگان مجلس از وی در خصوص اعمال فیلترینگ و اینکه گفته می‌شود دولت مسئول اجرایی کردن آن است، گفت: قطعاً فیلترینگ نه گردن وزارت ارتباطات و نه دولت است.
وزیر ارتباطات ادامه داد: دولت ۶ عضو در کارگروه تعیین مصادیق دارد و بیش از یکسال است که این کارگروه تشکیل جلسه نداده و نظرخواهی از دولت درباره فیلترینگ نشده است.
وی ادامه داد: حکم قضایی نشان می‌دهد که دولت در این زمینه درگیر نیست پس بنابراین باید گردن چه کسی باشد؟ باید برای مردم شفاف‌سازی شود که تصمیم‌گیری در این عرصه و ابلاغ‌کننده کیست.


آذری جهرمی با بیان اینکه اگر دولت در جایی حضور پیدا کند تمام مسئولیتش را می‌پذیرد و توضیح هم می‌دهد، گفت: اینکه ما را در قالب سؤال به مجلس فرا بخوانند و توضیح بخواهند که اثرات این موضوع چیست، حق نمایندگان است و ما قطعاً از این فرصت استفاده و گزارش‌هایی ارائه خواهیم داد که این موضوع چه اثراتی داشته است.