تظاهرات اعتراضی بومیان سرخپوست علیه سیاستهای ظالمانه دولت آمریکا

بومیان آمریکا بابرگزاری تظاهرات به نسل‌کشی سرخپوستان آمریکایی اعتراض کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بومیان آمریکا بابرگزاری تظاهرات علیه نسل کشی سرخپوستان آمریکایی اعتراض کردند. این تجمع اعتراضی که در محل لینکن مموریال (یادبود لینکن) برپا شد بومیان (سرخپوستان) تظاهرات علیه خشونت و قتل و عام خاموش آن‌ها توسط دولت امریکا را با دعا شروع و در ادامه نمایندگان سرخپوستان قاره آمریکا درباره چالش‌های بومیان در محل کشور خود سخنرانی کردند.
یکی از فعال مدنی جامعه سرخ پوستان طی سخنانی در این تظاهرات گفت: ساخت دیوار مرزی آن هم در زمین‌های بومیان اصلا قابل قبول نیست. بحران مرزی آمریکا و مکزیک زمانی رخ داد که مساله دیوارکشی مرزی مطرح شد. این دیوار مردم و سرزمین‌های ما را تقسیم می‌کند. بحران اصلی در آمریکا این است که ما در یک جامعه نظامی و اشغالگر زندگی می‌کنیم. ما هر بار که از مناطق بومیان به شهر دیگر آمریکا می‌رویم باید از ایست بازرسی عبور کنیم. ما واقعا سوال می‌کنیم که در چه سرزمینی زندگی می‌کنیم.
یک سرخ پوست آمریکایی نیز گفت: ما امروز در این تجمع آمریکایی شرکت کردیم زیرا دولت آمریکا از معاهدات خود پیروی نمی‌کند و ما را نادیده می‌گیرد. دولت آمریکا زنان بومی را بی‌اعتبار می‌کند.


یکی دیگر از فعالان سرخ پوست گفت: زنان بومی در سراسر آمریکا دچار بحران هستند. بومیان آمریکا هر روز بی‌سر و صدا به قتل می‌رسند. خشونت علیه بومیان ده برابر شده است. یکی از مشکلاتی که شرکت‌های نفتی در مناطق بومی به وجود آورده‌اند تجاوز به عنف و قتل زنان سرخ پوست است که به شدت افزایش یافته است.
یک سرخ پوست دیگر گفت: بی‌عدالتی و نسل کشی ضد بومیان آمریکا رخ می‌دهد. افراد بومی در بالاترین میزان مرگ و میر قرار دارند و بسیاری از بومیان بدون دلیل توسط افسران پلیس کشته می‌شوند.
سایر اخبار این روزنامه
نویسنده امریکایی کتاب کودتای مخملی: آمریکا در ایجاد ائتلاف ضد ایرانی ناکام است در واکنش به بازداشت غیر قانونی مجری پرس تی وی در آمریکا؛ رسانه‌های جهان خواستار آزادی مرضیه هاشمی شدند ارتش آمریکا خلبانان اماراتی شرکت‌کننده در جنگ یمن را آموزش می‌دهد هشدار روسیه به آمریکا در خصوص راه‌اندازی دوباره جنگ ستارگان تظاهرات اعتراضی بومیان سرخپوست علیه سیاستهای ظالمانه دولت آمریکا 117 پناهجو در دریای مدیترانه غرق شدند رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد در راستای بهبود عملکرد تامین کالا‌های اساسی؛ تفاهم نامه همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران با دانشگاه تهران هزار نفر ناقابل! دکتر روحانی درگذشت پدر شهیدان کریمی هویه را تسلیت گفت مورخ صهیونیست: اسرائیل تا 30 سال آینده از بین می‌رود ماهاتیر محمد: اسرائیلی‌ها نباید وارد مالزی شوند وزارت خارجه حادثه بمب‌گذاری در کلمبیا را محکوم کرد بهره‌برداری از 576 طرح صنعتی و معدنی در دهه فجر بررسی الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام