ارتش آمریکا خلبانان اماراتی شرکت‌کننده در جنگ یمن را آموزش می‌دهد

تازه‌ترین اسناد فاش شده در آمریکا حاکی از آن است که پنتاگون خلبانانی از امارت را که شریک مهم عربستان در جنگ علیه یمن به شمار می‌رود، آموزش داده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه مینت پرس، براساس این اسناد نقش آمریکا در جنگ ویرانگر علیه یمن بیشتر از چیزی بوده که قبلا گزارش شده است.فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا سندی را در دسامبر 2017 در پاسخ به یک درخواست مبتنی بر قانون آزادی اطلاع‌رسانی منتشر کرده که به شرح آموزش 179 خلبان اماراتی ازسوی آمریکا برای شرکت در عملیات‌های جنگی در یمن کرده است.
در این سند نوشته است پرسنل اماراتی واحد جنگنده‌ها در آموزش خلبانی با جنگنده‌های اف-16 پیشرفت حاصل کردند.
در ادامه در این سند آمده است:نیروهای آمریکایی اقدام به اسکورت 6 جنگنده اف 16 امارات به سمت پرچم قرمز کرده و به 150 خلبان در مانورهای آمادگی برای عملیات‌های جنگی در یمن کمک کرده‌اند.


سرهنگ ارل براون، یک سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در پاسخ به پرسش‌هایی ازسوی یاهو نیوز مجددا بر ادعای مقامات آمریکایی در خصوص عدم دست داشتن در جنگ یمن تاکید کرد.
او این مسئله را که آمریکا با اعضای ائتلاف تحت رهبری عربستان به منظور تدارک برای عملیاتهای جنگی در یمن مانور انجام داده تکذیب کرد.
سرهنگ جاش ژاک، رئیس واحد عملیات‌های رسانه‌ای در فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز به شکل مشابهی این مسئله را تکذیب کرد و گفت: همانطور که ما قبلا در بیانیه خود گفته‌ایم با اعضای ائتلاف عربستانی هیچ گونه مانوری به منظور تدارک عملیات‌های رزمی دریمن نداریم.
ماه نوامبر گذشته وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد مشارکت در سوخت رسانی به جنگنده‌های ائتلاف عربستانی برای عملیات در یمن متوقف می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
نویسنده امریکایی کتاب کودتای مخملی: آمریکا در ایجاد ائتلاف ضد ایرانی ناکام است در واکنش به بازداشت غیر قانونی مجری پرس تی وی در آمریکا؛ رسانه‌های جهان خواستار آزادی مرضیه هاشمی شدند ارتش آمریکا خلبانان اماراتی شرکت‌کننده در جنگ یمن را آموزش می‌دهد هشدار روسیه به آمریکا در خصوص راه‌اندازی دوباره جنگ ستارگان تظاهرات اعتراضی بومیان سرخپوست علیه سیاستهای ظالمانه دولت آمریکا 117 پناهجو در دریای مدیترانه غرق شدند رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد در راستای بهبود عملکرد تامین کالا‌های اساسی؛ تفاهم نامه همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران با دانشگاه تهران هزار نفر ناقابل! دکتر روحانی درگذشت پدر شهیدان کریمی هویه را تسلیت گفت مورخ صهیونیست: اسرائیل تا 30 سال آینده از بین می‌رود ماهاتیر محمد: اسرائیلی‌ها نباید وارد مالزی شوند وزارت خارجه حادثه بمب‌گذاری در کلمبیا را محکوم کرد بهره‌برداری از 576 طرح صنعتی و معدنی در دهه فجر بررسی الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام