اجرای طرح ویژه اقتصادی از ابتدای 98

استاندار خراسان رضوی  که به تازگی کلید ساختمان بهار را در دست گرفته، طی روزهای اخیر جلسات متعددی با مسئولان استان در حوزه‌های مختلف برگزار کرده است. صبح دیروز نیز «علیرضا رزم حسینی» با برخی از مسئولان استان و شهر مشهد دیدار داشت که از جمله آن، دیداربا اعضای شورای عالی قضایی خراسان رضوی بود که در آن درباره مسائلی مانند مشکلات شرکت پدیده، مؤسسات مالی و اعتباری، برگزاری کنسرت و تعاملات دستگاه قضا با استاندار جدید بحث و تبادل‌نظر شد.
همکاری با دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت سرمایه گذاری
 به گزارش روابط عمومی استانداری، «رزم حسینی» در دیدار با اعضای شورای قضایی استان اظهار کرد: اساس کار ما امروز مبتنی بر معیشت مردم و توسعه اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب طی 10 سال گذشته در قالب شعار سال همواره بر آن تاکید کرده اند. وی با اشاره به مشکلات مختلف در جامعه از جمله مشکلات حوزه تولید، و اشتغال  جوانان تحصیل کرده و ... اظهار کرد: در عصر انفجار اطلاعات، آنان توقع کار و اشتغال مناسب دارند و حق آنان است که از شغل مناسب و توام با عزت برخوردار باشند. رزم حسینی ادامه داد: همان گونه که در دوران دفاع مقدس جهاد و حضور در میدان نبرد و پشتیبانی از رزمندگان وظیفه همه ما بوده امروز هم جهاد اقتصادی وظیفه است. وی افزود: با همکاری دستگاه قضایی باید فضایی در خراسان به وجود آوریم تا امنیت سرمایه گذاری افزایش پیدا کند و انگیزه سرمایه گذاران برای ورود به استان ارتقا یابد. وی گفت : نباید فضایی را ایجاد کنیم که بهانه ای برای مدیران برای عدم انجام کار به وجود آید.
فرار سرمایه از خراسان رضوی زیاد است


استاندار تصریح کرد: امروز فرار سرمایه از خراسان رضوی زیاد است و مصارف منابع بانکی و سپرده ها با هم همخوانی ندارد و در واقع پرداختی ها به نسبت حجم سپرده ها پایین است.وی اظهار کرد: فعالان اقتصادی بخشی از درآمد خود را از استان خارج می کنند و بخشی از تسهیلات به خارج از استان داده می شود در حالی که باید این منابع در استان صرف شود.
 رزم حسینی ادامه داد : با کلید زدن طرح توسعه اقتصادی و 12 منطقه طراحی شده در این زمینه از روز گذشته تلاش می کنیم در جهت توسعه استان گام برداریم و معین های اقتصادی هم برای این مناطق تعیین می شود و با هدف تولید و اشتغال حرکت خواهند کرد که در کرمان در 5 نقطه این طرح اجرا شده و موفق هم بوده  است. وی ابراز امیدواری کرد، از شروع سال جدید این طرح با همراهی بخش های مربوط به ویژه دستگاه قضایی اجرایی شود. وی گفت: کلید توسعه اقتصادی، سرمایه گذاران و کارآفرینان هستند، نباید فرار سرمایه صورت گیرد و سرمایه گذار باید حمایت شود.
باید بتوانیم همه ظرفیت ها را پای کار بیاوریم
 وی بیان کرد: در واقع باید به گونه ای عمل شود که سرمایه گذار احساس کند اگر بر مدار قانون حرکت کند همه بخش ها چون دستگاه قضا از او حمایت می کنند. رزم حسینی تصریح کرد : امروز به عنوان مسئول خراسان رضوی وارد این خطه شده ام و حوزه کارم رفاه مردم ، تقویت بنیه فرهنگی منبعث از توسعه اقتصادی جامعه است. وی با تاکید بر این که باید از خراسان رضوی با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های گسترده استانی نمونه و الگو بسازیم، افزود:  آمده ام که استاندار جاریه باشم و کار کنم و باید بتوانیم همه ظرفیت ها را به میدان آوریم.
 نباید هیچ کس و هیچ جریانی را حذف کنیم
رزم حسینی همچنین درباره موضوعات سیاسی در استان اظهار کرد: هیچ کس و هیچ جریانی را نمی توانیم و نباید حذف کنیم، استاندار دولت اعتدال هستم و با روش اعتدال و میانه روی وکمک همه جریان ها تلاش می کنم امور را به سرانجام مناسب برسانم و استان در حد و اندازه های واقعی آن ظاهر شود. وی تصریح کرد: ما مخالف جریان‌ها و فعالیت‌های سیاسی نیستیم اما این که به دعواهای سیاسی منجر شود و از آرمان‌های نظام عقب بمانیم و به ناکارآمدی بینجامد، پذیرفته و قابل‌قبول نیست. وی اظهار کرد: این دعواها و اختلافات سیاسی ما را از هدف اصلی که تحقق آرمان‌های انقلاب است، بازمی‌دارد. وی با تاکید بر اهمیت وحدت افزود: هر چه همبستگی و همدلی بین دستگاه های  استان و دستگاه قضایی بیشتر شود مردم بیشتر منتفع می شوند و خدمات بهتر و شایسته تری در سایه این تعامل و همراهی ارائه می شود. وی با تاکید بر این که معتقد به پیشگیری از وقوع جرم و حتی پیش بینی و پیش آگاهی هستیم، ادامه داد: آمادگی داریم شورای پیشگیری  از وقوع جرم را با همکاری دستگاه قضا راه اندازی کنیم تا قبل از این که تخلفی انجام گیرد آگاهی لازم داده شود ضمن آن که با آموزش و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب می توان از وقوع بسیاری از تخلفات جلوگیری کرد، یا حتی اگر صلاحیت فرد مورد تردید باشد، به جابه جایی او اقدام کرد.
 جلسات ویژه  پدیده
 وی در ادامه درباره موضوع شرکت سرمایه گذاری پدیده هم گفت: برای حل مشکل این مجموعه و 120 هزار سهامدار آن در دوره علیرضا رشیدیان استاندار سابق با همتی که شد، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد که قابل تقدیر است و پروژه ای که از اساس غیر قانونی شکل گرفته بود ، امروز مراحل قانونی آن طی شده و به مرحله نهایی کار رسیده است. وی با بیان این که موضوع پدیده، مهم و دغدغه مردم است، اظهار کرد: طی هشت روز حضور خود در استانداری خراسان رضوی سه جلسه در این زمینه داشته ام و اگر این دغدغه را به خوبی به سرانجام برسانیم اعتمادمردم   افزایش می یابد.  رزم حسینی اظهار کرد : در این میان اگر دستگاه های نظارتی و پیشگیری کننده به موقع و صحیح اقدام می کردند، اصلا چنین مشکلی بروز نمی کرد که چندین سال وقت و انرژی همه بخش ها را درگیر کند. وی گفت : به زودی جلسه ای دراین زمینه با دادگستری استان برگزار خواهیم کرد تا با تدبیر، سهامداران به حق و حقوق خود برسند.
یا نباید مجوز کنسرت صادر کرد یا باید تا آخر پای مجوز ایستاد
وی در ادامه درباره موسیقی و برگزاری کنسرت هم گفت: هیچ کس با فحشا موافق نیست، اگر دستگاهی قرار است کنسرت برگزار کند، باید از صفر تا 100 آن را مدیریت کند تا حواشی ناخوشایند و نامطلوب ایجاد نشود. استاندار افزود: برای برگزاری کنسرت یا نباید مجوز داد یا اگر مجوزی صادر می شود باید تا آخر پای آن ایستاد زیرا این نوع اقدامات برای مردم و نظام هزینه ایجادمی کند. وی افزود : باید فضایی ایجاد شود که کنسرت ها و موسیقی زیرزمینی نشود و افراد بتوانند با خانواده در محیط امن و عاری از حواشی از کنسرت بهره مند شوند. وی تصریح کرد : اصل برگزاری کنسرت درست است اما با اقدامات ناهنجار و غیر عرفی مخالفم از این رو باید در شورای فرهنگ عمومی استان بر مبنای سیاست های فرهنگی استان در این زمینه سیاست گذاری شود و به سمتی حرکت کنیم که خراسان رضوی را در شان امام رضا (ع) اداره کنیم. وی تصریح کرد : باید به گونه ای عمل کنیم که میلیون ها زائری که هرسال با تحمل رنج سفر و مسائل مختلف به مشهد می آیند در بازگشت دستاوردهای معنوی و فرهنگی خوبی همراه داشته باشند. وی ابراز امیدواری کردبا همدلی که ایجاد می شود عملکرد مناسبی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاصل شود.
مطالبات مردم در پدیده حل و فصل نشد
به گزارش ایرنا و باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام «علی مظفری» رئیس کل دادگستری  استان نیز در این دیدار گفت : مشکلات مربوط به بانک ها و موسسات مالی از مهم ترین معضلات این استان است و حدود 15 شعبه دادگستری درگیر وصول مطالبات مالی بانک ها و موسسات مالی هستند. وی خاستگاه موسسات مالی را در کشور، مشهد و خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: بحث شرکت سرمایه گذاری پدیده بزرگ ترین مشکل در این استان است. پنج سال است که موضوع شرکت پدیده مطرح است و برخی مدیران این مجموعه بازداشت و برخی آزاد شده اند. حجت الاسلام مظفری گفت: از ابتدا تصمیم مدیران عالی کشوری در قوه قضاییه درباره شرکت پدیده این بود که برای تک تک افراد تشکیل پرونده نشود و از طریق ستاد تدبیر کارها حل و فصل شود لذا اقدامات زیادی توسط ستاد تدبیر انجام شد اما برای خود شرکت پدیده تصمیم جدی گرفته نشده است. وی افزود: امروز مردم به دنبال حقوق خود هستند و طبق مصوبه ستاد تدبیر قرار شد آخرین وضعیت مالی شرکت پدیده گزارش شود تا در جلسات بعدی رسیدگی شود. حجت الاسلام مظفری افزود: پیش از این پرونده های مربوط به اخلالگران اقتصادی برای رسیدگی به تهران ارسال می شد اما با گرفتن مجوز تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی سعی می شود تمام پرونده ها
 در مشهد رسیدگی شود و پرونده ای به تهران ارسال نشود. وی برخورد با فساد اقتصادی در سازمان ها، ادارات و جامعه را از دغدغه های مهم دستگاه قضا توصیف و بیان کرد: 50 درصد اقداماتی که در این زمینه انجام می دهیم وظیفه دستگاه قضا نیست ولی به دلیل سهل انگاری دیگر دستگاه ها باید در دستگاه قضایی پیگیری شود.
همه از ما درباره کنسرت و علی مطهری می پرسند
رئیس کل دادگستری همچنین در ادامه با اشاره به موضوع کنسرت ها در مشهد و ماجرای لغو سخنرانی علی مطهری در این شهر گفت: همه که ما را می‌بینند ابتدا از کنسرت و علی مطهری می‌پرسند، اما دستگاه قضایی همیشه اعلام کرده است که با اصل کنسرت به صورت سالم و کنترل شده مخالف نیست.
حجت الاسلام والمسلمین مظفری بیان کرد: برخی مدیران ناکامی و ضعف خود را با تبلیغات پوشش داده اند.
این در حالی است که در نماز جمعه و مصاحبه های مختلف اعلام شده است که دستگاه قضا با اصل کنسرت به صورت سالم و کنترل شده مخالف نیست. وی افزود: اما تا امروز یا کنسرتی تشکیل نشده یا در صورت تشکیل به فساد کشیده شده است که آخرین مورد آن مربوط به برج سلمان بود و باعث هتک حرمت مشهد و امام رضا(ع) شد. اگر سازمان های ذی ربط تضمین دهند که کنسرت موسیقی به سلامت برگزار می شود، هیچ مشکلی با برگزاری آن نداریم. حجت الاسلام مظفری در ادامه تاکید کرد: دستگاه قضا هیچ حاشیه ای با هیچ مجموعه ای
 ندارد و در کنار استانداری نیز هستیم. وی تاکید کرد: دعوت از علی مطهری به مشهد نیز توسط مجموعه‌ای که اصلا مجوز قانونی نداشت، انجام شد. همچنین به دلیل وجود سابقه‌ای در رفتارهای مطهری در دیگر شهرها، دغدغه‌هایی داشتیم. بر خلاف تذکرات ما، این موضوع جدی گرفته نشد و از او دعوت کردند که در نهایت سبب لغو سخنرانی او شد.
مجتمع سنگان یک فرصت طلایی برای توسعه شرق استان است
نشست صمیمانه با علمای اهل سنت و شیعه و نمایندگان شهرستان های خواف و رشتخوار از دیگر دیدار های روزگذشته استاندار بود که توسعه مجتمع سنگان خواف از محورهای آن بود. علیرضا رزم حسینی در این دیدار مجتمع سنگان خواف را یک فرصت طلایی برای این منطقه خواند و گفت : مسائل زیست محیطی این مجموعه را حل می کنیم.  وی تصریح کرد : سنگان، گل گهر دوم ایران است و آن چه امروز شناسایی واستخراج می شود، بخشی از ذخایر این منطقه است و هنوز در شروع کار هستیم .وی با تاکید بر این که مشکلات این مجموعه برطرف خواهد شد ، افزود: باید تلاش کنیم با تقویت و آموزش و ارتقای توانمندی های مردم در این منطقه و توسعه سرمایه گذاری ها زمینه توسعه اقتصادی منطقه را فراهم کنیم .
دیدار با ائمه جمعه بینالود و چناران
رزم حسینی همچنین در دیدار با نماینده شهرستان بینالود و چناران و ائمه جمعه و مسئولان این شهرستان ها
گفت: با طراحی و برنامه ریزی انجام شده، خراسان رضوی بر اساس تئوری و نیز تجربه داخلی و جهانی به 12 منطقه اقتصادی تقسیم شده که بینالود و چناران منطقه چهارم اقتصادی است. وی تصریح کرد: در واقع این برنامه ریزی بر اساس الگویی است که به تایید مقام معظم رهبری رسیده و رئیس جمهور هم به طور رسمی آن را به استان های کشور ابلاغ کرد تا از آن الگو در مناطق خود استفاده کنند.
دیدار استاندار با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد پشت درهای بسته
روز گذشته استاندار خراسان رضوی دیدار دیگری هم داشت و در جلسه ای با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد به گفت وگو پرداخت؛ دیداری که هیچ خبرنگاری امکان حضور در آن را نداشت. خبرگزاری ایسنا پس از این جلسه و هنگام خروج اعضا، جزئیات آن را از شهردار و  رئیس شورای شهر پیگیری کرد. «محمدرضا کلائی» شهردار مشهد در این باره گفت: این دیدار بیشتر برای عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای ایشان انجام گرفت.
وی ادامه داد: بالاخره نیمی از جمعیت و امکانات استان در شهر مشهد وجود دارد و این موضوع نیازمند یک همکاری جدی بین استاندار و مدیریت شهری است. شهردار مشهد افزود: استاندار محترم نیز در این جلسه ‌نظرات خود را در حوزه‌های توسعه‌گرایانه اجتماعی، اقتصادی، زیرساختی، عمرانی و خدمت‌رسانی به مردم مطرح کردند.
 کلائی با بیان این که استاندار خراسان رضوی در بخش اقتصادی پروژه‌هایی را با عنوان پروژه‌های پیشگام توسعه مطرح کردند، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی و شهرداری نیز اعلام آمادگی کردند تا در خدمت ایشان باشند. وی درباره زمینه تعاملات استانداری با شهرداری، تصریح کرد: در عموم موضوعات استانداری به عنوان نماینده دولت و حاکمیت مشخصا می‌تواند سیاست‌گذاری لازم را انجام دهد، اما از مجموع جلسه امروز فکر می‌کنم که تمرکز آقای استاندار بر بازآفرینی شهری است و در این زمینه با ما نیز تعامل خواهند کرد. همچنین بازآفرینی شهری یکی از پروژه‌های اصلی آقای رئیس جمهور است و این موضوع برای ما نیز بسیار مهم است و فکر می‌کنم که یک طرح ملی در بازآفرینی شهری با حمایت استانداری شکل خواهد گرفت.
شهردار مشهد درباره بولوار شهدای ارتش، بیان کرد: این موضوع نیازمند تصویب مصوبه شورای عالی شهرسازی است که جلسه آن ۸ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و به نظر من با توجه به نگاهی که در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، این اتفاق رخ خواهد داد.
 «محمدرضا حیدری» رئیس شورای شهر مشهد نیز درباره این جلسه گفت: استاندار خراسان رضوی به عنوان نماینده دولت در استان ما حضور پیدا کردند و ما وظیفه داشتیم که از ایشان استقبال کنیم. وی افزود: در این جلسه گزارشی  را از آخرین وضعیت مدیریت شهری ارائه و مسائل، پروژه‌ها و برنامه‌های مرتبط با مسائل شهری را برای ایشان بازگو کردیم. همچنین درباره مشکلات حوزه مسائل شهری از ایشان خواستیم که به عنوان نماینده عالی دولت ما را یاری کنند. وی تصریح کرد: خوشبختانه تعامل و همراهی مدیریت شهری و دولت تعامل بسیار خوبی است و امیدواریم که بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.حیدری خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد استاندار خراسان رضوی درباره مسائل شهری نیز دیدگاه‌هایی داشتند و آن را ارائه کردند و قرار بر این شد که در حوزه حاشیه شهر و در حوزه توسعه شهری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ... کارهای کارشناسی مشترکی انجام شود و ایشان قول همراهی و کمک را به ما داده‌اند.
تاکید استاندار بر ضرورت انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور
استاندار خراسان رضوی همچنین در نشست بررسی وضعیت و نحوه مدیریت منابع آبی با تاکید بر ضرورت اجرای هر چه سریع تر خط انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور ، گفت : سرمایه گذاری در این پروژه رقم سنگینی است که با تمرکز بر بخش خصوصی، طرح دنبال می شود و مدل مالی این پروژه هم باید متکی بر حوزه صنعت باشد زیرا برای صنعت خرید این آب صرفه اقتصادی دارد اما برای شرب این گونه نیست.