از تحریم نمی‌ترسیم

رییس‌‌‌جمهور امنیت و همدلی را لازمه حل مشکلات دانست و با تاکید بر اینکه «از تحریم نمی‌ترسیم، اما جنگ اقتصادی بدون سختی معنا ندارد»، گفت: مانند جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی هم به ما تحمیل شد؛ ما خسارت می‌بینیم، اما می‌ایستیم. به گزارش ایسنا،‌ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه شورای اداری استان گلستان با بیان اینکه «افتخار می‌کنیم که مانند جنگ 8 ساله، در جنگ اقتصادی هم ناقض تعهدات کشور نبوده‌ایم»، گفت: هدف ترامپ، جدایی مردم از نظام، دست شستن از استقلال و انزوای ایران است اما او هم موفق نشد و نخواهد شد.
رییس‌‌‌جمهور وحدت، همدلی و همراهی همه جانبه مردم را برای غلبه بر مشکلات و شکست طرح‌های دشمن مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز همه باید دست به دست هم داده و دشمن را شکست داده و از مسیر سخت تحریم عبور کنیم و مطمئن باشیم که همه این اهداف با صداقت، راستگویی و ایمان به حق امکان‌پذیر است.
رییس‌‌‌جمهور امنیت و همدلی را اساس توسعه کشور دانست و اظهار داشت: بدون تردید اگر در جایی امنیت و همدلی وجود نداشته باشد، سرمایه نیز به آن منطقه وارد نمی‌شود، لذا توسعه نیز اتفاق نمی‌افتد. روحانی با اشاره به آثار جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان، اظهار داشت: ابرقدرت مستبدی به نام آمریکا با کمک صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه جنگ اقتصادی بزرگی را بر ملت ایران تحمیل کرده و معلوم است که این جنگ می‌تواند شهید، مجروح و خسارت داشته باشد، اما مهم این است که باید در مقابل آن ایستادگی کنیم و البته در این جنگ ما نیز خسارت‌هایی به دشمن می‌زنیم. رییس‌‌‌جمهور تصریح کرد: افتخار دولت دوازدهم این است که ما آغازگر این مسیر نبودیم. البته به طور مداوم ما را تحریک کردند که شروع‌کننده باشیم و در این راه دولت دوازدهم خدمت بزرگی به ایران و ملت بزرگ ایران انجام داد که در آینده ابعاد و زوایای مختلف این کار دولت دوازدهم را برای مردم بازگو خواهم کرد.
 روحانی اضافه کرد: شاید اگر دولت دیگر و شرایط دیگری در کشور حاکم بود، ما آغازگر می‌شدیم. البته خیلی تحریک کردند که ما را لبه آتش ببرند که یک جا نقض‌کننده باشیم تا بلافاصله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه داده و به واسطه آن فشارها و قطعنامه‌های مختلف علیه کشورمان صادر گردد. روحانی گفت: هنوز هم وقتی آقای ترامپ ریاست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده گرفته و با تشکیل جلسات مختلف به دنبال اعمال فشار و محکوم کردن ایران است، به جز خودش همه 14 عضو از برجام و ایران دفاع می‌کنند و این رسوایی تاریخی بزرگی است که در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است و این پیروزی و موفقیت بزرگی است که متعلق به ملت ایران و دیپلماسی کشورمان است.