با جرات می‌گویم 20 میلیون تومان حقوق می‌گیرم

حقیقت این است که وضعیت خاص اقتصادی به ویژه طی ماه‌های اخیر از یکسو ، حقوق‌های بسیار پایین بعضا تا یک میلیون و دویست هزار تومان!
و پایین تر از سطح حقوق کارگری و عدم افزایش و تغییر آنها بابدترین شرایط کاری از سوی دیگر، این روزها را برای بسیاری از اقشار مردم تبدیل به یک کابوس کرده است. این در حالی است که همواره در کشور با افزایش هزینه‌ها و در نتیجه نارضایتی‌های مضاعف روبه رو هستیم، بدیهی است در چنین شرایطی کمتر کسی می‌تواند حقوق‌های بیست میلیونی مسئولان آن هم به نام بنیاد مستضعفان را تاب بیاورد
آفتاب یزد - گروه سیاسی : شفافیت . این واژه ای است که به عنوان خواست عمومی‌از مسئولین بیان می‌شود به ویژه اگر بحث مسائلی مانند حقوق دریافتی آنان از سازمان متبوع‌شان در میان باشد . موضوعی که مسئولین از ارائه آن طفره می‌روند و یا معمولا تلاش دارند حقوق‌هایی متفاوت و پایین تر از قیمت اصلی را بیان کنند . اما اخیرا اظهارات محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفین که با صراحت اعلام کرده است حقوق او ومدیران نهادی که اداره می‌کند ، حداقل 10 میلیون تومان است و با اضافه کاری تا 17-18- 19 میلیون تومان می‌رسد، واکنش‌های متفاوتی را بر انگیخته است .
سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان است . بنیادی که با نام مستضعفان ، ماهانه به مدیران خود تا نزدیک به 20 میلیون تومان می‌دهد، امروز مدعی حمایت از مستضعفان نیز هست .


او در بخش دیگر سخنانش اعلام می‌کند هیچ کسی در بنیاد مستضعفان نیست که کارکند و کمتر از 3 میلیون تومان بگیرد .
اظهارات او در میان جمعی از خبرنگاران با واکنش شخصی روبه رو می‌شود که می‌گوید ماها که حقوقمان صفراست باید چه کنیم؟
البته سعیدی کیا درمیان گفته‌هایش این جمله را هم اعلام کرد :
« ما شفافیم و شفاف نیز درباره حقوق خود سخن می‌گوییم آیا باقی مسئولان نیز این جرات را دارند که با این صراحت میزان دریافتی خودشان را اعلام کنند؟»
شاید تا بخشی از ماجرا حق با او باشد. عمل وی در بیان صریح میزان دریافتی که تا بیست میلیون هم می‌رود، صادقانه ، قابل باور و در خور ستایش است واین را باید لا اقل بهتر از افشای حقوق‌های نجومی‌دانست که دوسال پیش در شبکه‌های اجتماعی افشا و بلای جان دولت شد اما این را هم از یاد نبرده‌ایم که بعد از افشای فیش‌های نجومی، دولت اعلام کرد که دیگر هیچ مدیر دولتی بنا نیست بیش از 10 میلیون تومان بگیرد. حال آنکه به اذعان خود سعیدی کیا معمولا اضافه کاری‌ها حقوق مدیران را تا دوبرابراین مقدار افزایش می‌دهد .
بدیهی است که اعتراف سعیدی کیا به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های مثبتی به همراه نداشته است. عده ای این اظهارات را عجیب و دسته ای نیز آن را یک طنز به تمام معنا تعبیر می‌کنند.
اما از سویی دیگر نیز عده ای براین موضوع تاکید دارند که الزاما دریافتی‌های بالای مدیران در سازمان‌ها را نباید نکوهش کرد و آن را ضرورتا امری مذموم بر شمرد بلکه باید به میزان بازدهی و کارکرد آن نهاد و سازمان و خروجی‌های آن نیز توجه داشت . از این رو عده ای معتقدند که اگر بنیاد مستضعفان عملکرد مناسبی از خود نشان دهد نباید این حقوق بالا را مورد شماتت قرارداد.
اما حقیقت این است که وضعیت خاص اقتصادی به ویژه طی ماه‌های اخیر از یکسو ، حقوق‌های بسیار پایین بعضا تا یک میلیون و دویست هزار تومان! و پایین تر از سطح حقوق کارگری و عدم افزایش و تغییر آنها بابدترین شرایط کاری از سوی دیگر، این روزها را برای بسیاری از اقشار مردم تبدیل به یک کابوس کرده است. این در حالی است که همواره در کشور با افزایش هزینه‌ها و در نتیجه نارضایتی‌های مضاعف روبه رو هستیم، بدیهی است در چنین شرایطی کمتر کسی می‌تواند حقوق‌های بیست میلیونی مسئولان آن هم به نام بنیاد مستضعفان را تاب بیاورد .