اگر برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری را صادر کنیم مشکلات حل می‌شود!

محمدرضا باهنر فعال سیاسی اصولگرا در برنامه عقربه شفافیت روی «۱۰:۱۰ دقیقه»؛ به سوالات مختلفی در خصوص خودش و سیاست ایران پاسخ می‌دهد که درادامه اهم اظهارات باهنر را می‌خوانید:
>فرصتِ کوتاهی می‌خواهم از مجلس دهم دفاع بکنم، مجلس دهم متاسفانه بله ضعیف ظاهر شده است، اما این اصلاً به نماینده‌ها برنمی‌گردد ممکن است سوال کنید این حرفم به چه معناست؟ من به عنوان یک آدمِ مجرب در مجلس عرض می‌کنم؛ مجلس دهم متاسفانه اولین مجلسی است بعد از انقلاب که فراکسیونِ اکثریت ندارد، سه تا فراکسیون دارد. هر سه تا اقلیت هستند و کار کردن در مجلسی که سه تا فراکسیونِ اقلیت دارد خیلی سخت است.
>اینکه جای من در مجلس خالی است را خیلی‌ها می‌گویند و همان زمانی هم که من ثبت نام نکردم حتماً یک مقدار رسانه‌ها روی آن کار کردند، من عدمِ ثبت نامِ خودم را خیلی محرمانه نگه داشتم. می‌خواهم بگویم آن اقدام را محرمانه نگه داشتم، چون اگر محرمانه نگه نمی‌داشتم حتماً یک عده بالاخره من را وادار می‌کردند که خیلی مهم هستی، خیلی مثلاً زمین به آسمان می‌آید و آسمان به زمین می‌آید و از این حرف‌ها، من به این دلیل کاملاً مسئله را محرمانه نگه داشتم حتی از بچه‌ها و فرزندانِ خودم، چون فرزندانم به من می‌گفتند بابا ما دوست داریم یک زمانی بابا را ببینیم که نماینده نباشد، خیلی آرزو داشتند بابای غیرنماینده ببینند، چون همه آن‌ها از آن فرزندِ بزرگم که الان خودش سه فرزند دارد گرفته تا بقیه از زمانی که به عقلِ و هوشِ آمدند من را نماینده دیدند.
>من زمانی که در انتخابات مجلس ثبت نام نکردم، بعضی‌ها گفتند می‌خواهد رئیس جمهور شود، بعضی‌ها گفتند ترسیده در مجلس رای نیاورد و ثبت نام نکرده است، بعضی‌ها گفتند اصلاً صلاحیتش ممکن بود رد شود، از ترس اینکه صلاحیتش تایید بشود یا نشود، ثبت نام نکرد! می‌خواهم بگویم از رئیس‌جمهور شدن شایعه‌انداختن تا...، شایعه درستش را عرض کردم که من فکر می‌کردم باید جا برای دیگران خالی شود و ۲۸ سال کافی است.


>اگر یک نماینده بیاید مجلس بگوید آقا من به هیچ حزبِ دستی وابسته نیستم، من تعبیری را دارم که تعبیرِ خوبی نیست، ولی چاره‌ای ندارم و باید بگویم یک نماینده مجلس اگر بگوید من هیچِ حزبِ پشتوانه بیرونی ندارم مانند یک آدمی است در شهر بگوید من هیچ قوم و قبیله و ریشه‌ای ندارم! مگر می‌شود؟! یک نماینده وارد مجلس شود و پشتوانه فکری نداشته باشد؟
>مسئولیت دولت و مجلس کاملاً به عهده اصلاح طلبان است در این تردیدی نیست باید پاسخگو باشند، پاسخگوی مشکلات باشند و البته باید به دولت کمک کنند و فرار به جلو نباید بکنند، فکر نکنند اگر مثلاً دولتِ آقای روحانی عدم موفقیتش زیاد شد آن‌ها برنده می‌شوند، نه باید تلاش کنند بله اگر نقدی یا راهنمایی‌ای یا کمکی می‌توانند به دولت بکنند باید بکنند.
>من می‌خواهم یک چیزی بگویم حالا یک مقدار طنز است، ما الحمدلله رب العالمین داوطلبِ ریاست جمهوری زیاد داریم و من فکر کنم یک فکری بشود که بعضی از این‌ها را صادر بکنیم یک مقدار مشکلاتِ ما کمتر می‌شود!
>یک زمانی رئیس اسبق دانشگاه آزاد (آقای‌جاسبی) احوالِ بچه‌های من را می‌پرسید می‌گفت: بچه‌هایت را دانشگاهِ آزاد می‌بینم گفتم من که نمی‌گذارم بچه‌هایم بیایند دانشگاه آزاد! شوخی می‌کردم. فرزند دومم اکنون دو فرزند دارد و دارد بچه‌هایش را بزرگ می‌کند، همسرش دکترای عمران دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت است، سومین فرزندم باز دختر است. فوق لیسانس مدیر IT از دانشگاه تهران دارد و در ایرانسل به عنوان کارشناس معمولی دارد کار می‌کند، چهارمین فرزندم محمدهادی فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه تهران
دارد./ باشگاه خبرنگاران