دونالد ترامپ در پی اعلام تصمیم عقب‌نشینی آمر ترامپ: اگر ترکیه به کردهای سوریه حمله کند اقتصادش را نابود می‌کنیم

یکا از سوریه که گفته می‌شود به درخواست اردوغان انجام گرفته حالا گام جدیدی در مسیر افزایش تنش با ترکیه بر سر سرنوشت نیروهای مسلح کرد در شمال سوریه برداشته است. او به ترکیه نسبت به "فاجعه اقتصادی" در صورت اقدام علیه کردهای سوریه هشدار داد.
به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت که آمریکا خروج از سوریه را که مدت‌هاست عقب افتاده، آغاز می‌کند و در عین حال، علیه اندک چیزی که از داعش باقی مانده، سرسختانه و از جهات متعدد هجوم می‌برد.
رئیس‌جمهوری آمریکا با طرح مجدد ادعای واهی مبارزه کشورش با داعش در خاورمیانه، نوشت: بزرگ‌ترین ذی‌نفعان سیاست طولانی‌مدت آمریکا در قبال از بین بردن داعش در سوریه، روسیه و ایران بوده‌اند.
وی ادامه داد، در صورت احیای داعش، حملات از طریق پایگاه‌های مجاور از سر گرفته خواهد شد.


ترامپ با اشاره به ایجاد منطقه امن 20 مایلی میان کردها و ترکیه، به آنکارا هشدار داد، در صورتی که ترکیه به کردها حمله کند، آمریکا اقتصاد این کشور را نابود خواهیم کرد.
رئیس‌جمهوری آمریکا اضافه کرد: به همین ترتیب، نمی‌خواهیم کردها دست به تحریک ترکیه بزنند.
این هشداری دوگانه از جانب ترامپ به ترکیه و کردهای سوریه بوده است.
ترامپ نوشت: بزرگ‌ترین ذی‌نفعان سیاست طولانی‌مدت آمریکا در قبال از بین بردن داعش در سوریه، روسیه، ایران و سوریه بوده‌اند - دشمنان بالفطره.
او در پایان تصریح کرد: ما نیز نفع می‌بریم اما اکنون زمان آن فرارسیده که نیروهایمان را به خانه برگردانیم. به جنگ‌های بی‌پایان خاتمه بخشید!
پاسخ ریاست‌جمهوری ترکیه به هشدار ترامپ
ازسوی دیگر و در پی هشدار دونالد ترامپ به ترکیه درباره هرگونه حمله به کردهای سوریه ریاست‌جمهوری ترکیه واکنش نشان داد.
ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به هشدار دونالد ترامپ به این کشور مبنی بر اینکه اگر دست به حمله علیه کردهای سوریه بزند اقتصاد ترکیه را نابود می‌کند،‌ اعلام کرد: از ترامپ و آمریکا انتظار داریم به "شراکت استراتژیک"مان احترام بگذارد.
ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اظهار کرد: برابر دانستن کردهای سوریه با افراد مسلح کرد اشتباه فاحشی است.
این سخنگو در صفحه توییتر خطاب به ترامپ گفت: تروریست‌ها نباید هم‌پیمان و شرکای تو باشند.
وی ابراز امیدواری کرد که ترامپ به شراکت استراتژیک میان دو کشور احترام بگذارد.
این سخنگو همچنین تصریح کرد: هیچ فرقی بین حزب کارگران کردستان و داعش نیست.
ازسوی دیگر چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه که در لوکزامبورگ به سر می‌برد نیز در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره کردها گفت: ما دشمن کردها نیستیم بلکه ترکیه بیشترین حمایت را از کردها دارد. ما به حمایت از حقوق کردها ادامه خواهیم داد.
براساس گزارش روسیا الیوم، ترامپ به ترکیه توصیه کرده است منطقه امن در مسافت 20 مایلی ایجاد کند. اما رئیس‌جمهوری آمریکا مشخص نکرده چه کسی این منطقه امن را ایجاد و هزینه‌اش را تقبل کند او حتی منطقه‌ای که این منطقه حائل باید ایجاد شود را هم مشخص نکرده است.
به موجب گزارش اسکای نیوز، روز گذشته بعد از هشدار ترامپ درباره نابودی اقتصاد ترکیه ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا کاهش یافت.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات سومین مرحله عرضه نفت خام در بورس انرژی اعلام شد حضرت آیت‌الله جوادی آملی: مشکل اصلی کشور بی عرضگی و عدم مدیریت است با حضور رئیس‌جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس؛ 61 طرح زیربنایی و اقتصادی در استان گلستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد نفس مطبوعات با گرانی کاغذ به شماره افتاده 15 کشته در سقوط هواپیمای غیرمسافربری در زیبا دشت کرج ظریف در بغداد مطرح کرد تشکیل کمیته مشترک هماهنگی لایروبی اروندرود بین ایران و عراق در آینده‌ای نزدیک دونالد ترامپ در پی اعلام تصمیم عقب‌نشینی آمر ترامپ: اگر ترکیه به کردهای سوریه حمله کند اقتصادش را نابود می‌کنیم سیاست اعتمادسوزی ترامپ در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در پنج استان کشور اعتبار و تسهیلات بانکی اختصاص یافت با اشاره به گزارش هیات بررسی اظهارات اسماعیل بخشی؛ دادستان کل کشور: هیچ شکنجه و ضرب و جرحی در کار نبوده است زمان برگزاری کنکور 98 تغییر نمی‌کند از منفعت‌طلبی‌های لهستان تا پاسخ‌های هوشمندانه ایران