دعوت بازیگران مشهور از مردم برای رای دادن حاشیه ساز شد

آفتاب یزد- گروه اجتماعی: بیشتر از بیست روز به انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است. از همین رو برخی از هنرمندان کشورمان به حمایت از کاندیدای مورد نظرشان پرداخته‌اند. سلبریتی‌ها ازآنجا که بیشترشان خط مشی اصلاح طلبی دارند، همواره مورد هجمه دلواپسان قرار دارند. درست مانند اظهارات انتخاباتی رضا کیانیان و حمایت او از دولت روحانی. این در حالی است که این دلواپسان با توجه به رویکردشان، دوست دارند که سلبریتی‌ها را به هر طریقی همراه خود کنند تا به طرفداری از کاندیدای مورد نظرشان بپردازند. اما چنین برخوردهایی بر فاصله میان آنان و قشر هنرمند جامعه افزوده است.
**
هجمه به رضا کیانیان
داستان از این قرار است که رضا کیانیان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از تحریم انتخابات انتقاد کرده و به حمایت از دولت تدبیر و امید پرداخته است. او نوشته است: « باور مى‌کنید دیگر خسته شده‌ام از اینکه یک عده هنوز هم انتخابات را تحریم مى‌کنند! قربونتون برم، همین ترکیه، بیخ گوشمان، اردوغان فقط با ۵١ درصد آرا برنده شد!!! و تا سال ٢٠٢٩ قدرت مطلق ترکیه باقى خواهد ماند! در همین شوراى شهر... . یا شرکت نکردیم یا به کسانى رای دادیم که خودتان بهتر مى‌دانید به چه بلایى تبدیل شدند! اقلیت... همیشه یه مقدار معینى راى دارد. طبق صحبت استاد، اگر شما رای ندهید، با راى همان اقلیت پیروز مى‌شوند! چند بار باید یک موضوع به این سادگى را تجربه کنیم؟ و به چه بهاى گزافى؟؟؟ به قیمت همه آن اختلاس‌ها... آن اختلاس‌ها تقسیم و سرشکن مى‌شدند روى قیمت اجناسى که ما هر روز مجبوریم بخریم! در واقع اختلاس‌هاى میلیاردى را از جیب ما بیرون مى‌کشیدند! در دوره قبل هر روز، واقعاً هر روز قیمت همه چیز گران مى‌شد! یادتان نیست! اما در این سه چهار سال قیمت‌ها اگر ارزان نشده، دست‌کم ثابت مانده! آن زمان هر‌ماه چهل و پنج هزار تومان مى‌دادند و ماهى خدا هزار تومان با گران شدن مایحتاج از جیب‌مان بیرون مى‌کشیدند! حالا با راى ندادن دوباره کشور و زندگى‌تان را مى‌خواهید بسپارید به همان... ها؟!»همین اظهارات کافی بود که دلواپسان به صفحه او حمله کنند و وی را بعضا تمسخر کنند حتی پا را فراتر از این گذاشته و رضا کیانیان را به خاطر حمایتش از حسن روحانی وطن فروش خوانده‌اند؟ البته این پست اینستاگرامی رضا کیانیان در واکنش به کمپین تحریم انتخابات بود که در آن از شهروندان خواسته می‌شود در انتخابات رای ندهند. (!)


***
موضع انتخاباتی پرویز پرستویی
البته این بار اولی نیست که هنرمندی به خاطر حمایتش از دولت روحانی مورد هجمه قرار می‌گیرد. چرا که به تازگی عکس و پستی از پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود که حکایت از حمایت او از حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دارد. اگر چه پرویز پرستویی با انتشار پستی در اینستاگرام هرگونه موضع گیری انتخاباتی منتسب به خود را تکذیب کرد اما این مسئله سبب شد که مورد حمله عده‌ای دلواپس قرار بگیرد و او را جزء خائنین به ملت بدانند. او در توضیح آن عکس و پست نوشته بود: « این عکس و مطلب مربوط به چهار سال پیش می‌باشد نه این دوره. با صراحت تمام اعلام می‌دارم، بنده کسی را تشویق به شرکت و عدم شرکت در انتخابات نمی‌کنم. در هر جای دنیا مردم برای سرنوشت خود و مملکت‌شان در انتخابات حضور پیدا می‌کنند. مثل انتخابات اخیر آمریکا، ترکیه وفرانسه. ولی اینکه در ایران خودمان باید شرکت کرد یا نه را من تعیین نمی‌کنم. هرکسی مختار است درخصوص خود تصمیم بگیرد. متاسفانه در جامعه ما دیگران برای ما تصمیم می‌گیرند. مثل این خبر که بنده روحم از آن بی خبر است. واقعا متاسفم ازاین بی‌اخلاقی که مدام باید مراقب باشم کسی به جای من حرف نزند وتصمیم نگیرد. بنابراین اعلام می‌دارم نه در دسته و گروهی هستم ونه قرار است از کاندیدایی حمایت کنم و اینکه خودم هم رای خواهم داد یا نه یک امر خصوصی است وبه خودم مربوط است. امیدوارم رئیس‌جمهور انتخابی این دوره بتواند پاسخگوی خواسته‌های مردم شریفمان باشد و تمام تلاشش را برای سربلندی وسرافرازی ایران عزیزمان بکند و نهایتا از الان تا آخر انتخابات هر خبری از طرف بنده درخصوص حمایت از هرکاندیدایی یا شرکت وعدم شرکت در انتخابات را تکذیب می‌کنم. در آخر آرزوی بهروزی وپیروزی روز افزون برای ملت شریف ایران وهمچنین برای سربلندی ایران عزیزمون دارم. »
***
رویکرد دلواپسان در قبال سلبریتی‌ها
تجربه ثابت می‌کند که رویکرد غالب و کلی دلواپسان و جناح اصولگرا در قبال سلبریتی‌ها ناپسند است. آنان از آنجایی که اهل تعامل و مدارا نیستند در برهه‌های حساس همواره مقبول هنرمندان نبوده‌اند. این زاویه در طول سال‌های گذشته نه تنها از بین نرفته بلکه بیشتر هم شده است. دولت قبل نقش وافری در شکاف میان نیروهای سیاسی اصولگرا و هنرمندان داشت. تا جایی که این اواخر هر زمانی که انتخاباتی برگزار شده است جامعه هنری تلاش کرده همراه با قاطبه مردم پشت نیروهای اصلاح‌طلب قرار گیرند. این حمایت، اوقات دلواپسان و اصولگرایان را تلخ می کند و هجمه های این چنینی نیز نشات گرفته از این موضوع است.