نمي‌دانيم احمدي‌نژاد چه پديده‌اي است

انتخاب: پرویز کاظمی، از وزرای محمود احمدی‌نژاد، گفت: «احمدي‌نژاد در تمام کارها، خودش دخالت می‌کرد، می‌گفت این کار بشود و این کار نشود. ما هم می‌گفتیم اگر ما اختیار داشته باشیم، مسئولیت هم می‌توانیم بپذیریم، ولی وقتی اختیار نداشته باشیم خب طبیعتا نمی‌شود، اما اصلا این خبرها نبود. جالب است که الان می‌گوید من که اختیار ندارم! خود ایشان در صحبت‌هایش گفته که معاون وزیر ارشاد را که من نمی‌گذارم. درحالی‌که در همه موارد خودش دخالت می‌کرد و دعوای ما با ایشان سر همین موارد بود. اکنون که اختیار و قدرت ندارد، این بحث‌ها را مطرح می‌کند. آن روز اول وقتی نشستیم و صحبت کردیم، در همان بحث‌های اولیه با کنتاکت مواجه شدیم».
او گفت: « به اعتقاد من ایشان، خیلی‌ها را اغفال کرده است. حتی در مورد خیلی از روحانیون با مواضعی که گرفت و صحبت‌هایی که کرد، توانسته بود دلربایی کند که این هم نباید نادیده گرفته شود، ولی ما اگر از کسی حمایت کردیم و بعد دیدیم این حمایت درست نبوده، باید سریع به جبران آن بپردازیم. نکته اینجاست که ما اصرار بر جبران کردیم یا نکردیم؟ اگر اصرار بر جبران کرده بودیم، قطعا دور دوم نباید انتخاب می‌شد. من روز چهارشنبه، بیستم خرداد سال ۹۲ با آقای علی لاریجانی، رئیس محترم مجلس، جلسه داشتم. گفتم آقای لاریجانی از شما خواهش و تمنا می‌کنم هرطور از دستتان برمی‌آید یک کاری کنید ایشان انتخاب نشود. بروید بگویید، منعکس کنید و به هر نحوی که می‌دانید، کاری کنید که ایشان انتخاب نشود به این دلیل که کشور را به‌هم می‌ریزد. آقای لاریجانی با همان لحن خاص خودش گفت: «ما نمی‌دانیم این چه پدیده‌ای است و ما چگونه باید با او برخورد کنیم».
كاظمي افزود: «معمولا اصولگرایان خیلی با هم کنار نمی‌آیند و تجربه گذشته هم این را نشان داده که اصولگراها با هم کنار نمی‌آیند. این را در مجلس هم دیدیم. همین الان با وجود «جمنا»یی که تشکیل شد، هیچ نامزدی از جمنا در بین کاندیداها نیست! یعنی هیچ‌کدام نیستند. آقای میرسلیم، قالیباف و رئیسی هرکدام جدا شرکت کردند؛ یعنی آن تشکیلاتی که برای خودشان مطرح می‌کردند، نشدند. اینجا ائتلاف کنند یا نکنند به نظرم خیلی اتفاق خاصی نخواهد افتاد».