پالایشگاه هندی از ایران یک میلیون بشکه نفت وارد می‌کند

روزنامه فایننشال اکسپرس هند گزارش داد که پالایشگاه بهارات پترولیوم (بی پی سی ال) به عنوان دومین پالایشگاه بزرگ این کشور به لحاظ ظرفیت در ماه‌های فوریه و مارس (بهمن و اسفند) یک میلیون بشکه نفت از ایران وارد می‌کند.
براساس این گزارش، راماچاندران، مدیر مجموعه پالایشگاه‌های بی‌پی سی ال در گفت وگو با این نشریه گفت: از آنجایی که نفت ایران مرغوب‌ترین نفت مورد نیاز پالایشگاه‌های هند است شرکت‌اش قصد دارد بعد از سه ماه وقفه، یک میلیون بشکه از ایران نفت خام وارد کند.
شرکت بهارات پترولیوم هند برغم تهدید‌های آمریکا، برای ماه ژوئن (خرداد گذشته) نیز یک میلیون بشکه نفت بیشتری از ایران سفارش داده بود.
خرید نفتی از ایران امروزه برای مشتریان بین‌المللی از آن جهت بسیار جذاب‌تر شده است که خرید مدت‌دار نفت ایران نسبت به خریدهای نقدی بهتر است.


در واقع، زمانی که قیمت برای شرکت بهارات هند کاهش یافت، آنها تمایل بیشتری برای خرید دارند.
درحال حاضر هند عنوان بزرگ‌ترین مشتری نفتی ایران پس از چین است و ازجمله کشورهایی است که در دور قبلی تحریم‌های آمریکا روابطش را با ایران قطع نکرد و این کشور روابط خود با ایران را تنها محدود به تحریم‌های سازمان ملل متحد کرد.
آمریکا به دلیل ترس از افزایش قیمت نفت جهانی با اعمال دور دوم تحریم‌های این کشور علیه مردم ایران، سرانجام در ماه جاری به اعطای معافیت به هشت کشور جهان برای ادامه واردات نفتی از ایران به مدت 180 روز مجبور شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا‌کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین‌المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت‌هایشان با ایران حمایت می‌کنند.
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه‌های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچ‌گاه به هدف خود دست نخواهد یافت.
تحریم‌هایی که آمریکا یک جانبه علیه ملت ایران اعلام می‌کند، از مدت‌ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جایی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل کشتیرانی ایران: کالاهای مورد نیاز بدون دغدغه صادر یا وارد می‌شود پالایشگاه هندی از ایران یک میلیون بشکه نفت وارد می‌کند رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد آغاز طراحی سوخت مدرن 20 درصد برای راکتور تهران وزیر خارجه قطر: شورای همکاری خلیج فارس هیچ قدرتی ندارد وزیر رفاه دولت احمدی نژاد فردا محاکمه می‌شود افتتاح طرح‌های صنعتی و زیربنایی کاشان باحضور معاون اول رئیس جمهور نگاهی به وضعیت اسفبار مردم ستمدیده یمن و نهادهای مدعی حقوق بشر از شکم بارگی آل‌سعود تا گرسنگی کودکان جنگ زده یمن وظایف و مسئولیت‌های امروز روحانیت در نگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کلیات لایحه بودجه 98 در کمیسیون تلفیق تصویب شد کاردار لهستان به وزارت امور خارجه فراخوانده شد یک تحلیلگر مصری: نشست ضد ایرانی در لهستان محکوم به شکست است دیوان محاسبات جزییات بودجه شرکت‌های دولتی را بررسی می‌کند سامانه جدید پدافندی ایران به‌زودی رونمایی می‌شود عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: کمیته تعیین مصادیق هیچ تصمیمی درمورد فیلترینگ نگرفته است یک تحلیلگر مصری: نشست ضد ایرانی در لهستان محکوم به شکست است طمع به سست‌ترین حلقه اروپائی