نباید مردم را نسبت به آینده ناامید کنیم

معاون اول رئیس جمهوری که دیروز برای افتتاح چند طرح و پروژه صنعتی و زیربنایی به شهرستان کاشان رفته بود، ضمن انتقاد از برخی سیاه‌نمایی‌ها در کشور، مأیوس و ناامید کردن مردم نسبت به آینده را یکی از اصلی‌ترین اهداف و برنامه‌های امریکا برشمرد و گفت: گاهی برخی از افراد در زمینی بازی می‌کنند که خواست دشمن است و به دنبال بزرگ کردن نقاط منفی و مشکلات در شرایط سختی و فشار دشمنان هستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری با بیان اینکه مسیر توسعه کشور با سرعت خوبی پیش می‌رود، اظهار کرد: انجام این طرح‌ها و پروژه‌ها به معنای آن نیست که در کشور مشکلی وجود ندارد؛ دولت بخوبی شرایط را می‌داند و بر مشکلات کشور واقف است و معتقد است که این شرایط دشوار می‌تواند با لطف خداوند و همت مدیران و مسئولان و تدبیر امور به سرانجام خوبی برسد.  وی با انتقاد از برخی سیاه‌نمایی‌ها در کشور افزود: مطمئناً یکی از اصلی‌ترین اهداف و برنامه‌های امریکا در شرایط فعلی این است که مردم را نسبت به آینده کشور و نظام مأیوس کنند.
وقتی مردم یک کشور بویژه نسل جوان نسبت به آینده خود مأیوس باشند ممکن است دست به اقدامات و حرکاتی بزنند که نتیجه آن ناخوشایند است. معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: گاهی برخی از افراد در زمینی بازی می‌کنند که خواست دشمن است و به دنبال بزرگ کردن نقاط منفی و مشکلات در شرایط سختی و فشار دشمنان هستند. البته اگر بیان این نقاط منفی درباره مشکلات حقیقی کشور باشد باز جای امیدواری است که مشکلات واقعی کشور در حال بیان شدن است، اما زمانی دردآور است که می‌بینیم مجموعه‌ای از مطالب دروغ و خلاف واقع از سوی افراد و مسئولان در مجموعه‌ای از نظام بیان می‌شود و رسانه‌ها از جمله رسانه ملی هم آن مطلب را منتشر می‌کند. وی اضافه کرد: هنگامی که مردم این سخنان را می‌شنوند، تصور می‌کنند که در تمام سطوح فساد وجود داشته و امور کشور پیش نمی‌رود و دشمنان هم دست از دشمنی خود برنمی‌دارند نسبت به آینده ناامید می‌شوند در حالی که نباید با دشمن همراهی کنیم.  
جهانگیری با اشاره به توانمندی متخصصان کشور در اجرا و احداث سکوهای بزرگ نفتی، گفت: هنگامی که پس از برجام شرکت توتال فرانسه می‌خواست یک فاز از پارس جنوبی را انجام دهد برای احداث سکوی 20 هزار تنی پس از بازدید از شرکت‌های ایرانی ساخت این سکو را به مهندسان و شرکت‌های ایرانی واگذار کرد. دراین سفر طرح‌های «مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان» «اولین خط تولید پایه‌های چدن نشکن توزیع برق و روشنایی» و «واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان» به بهره‌برداری رسید.