خبر و مصاحبه

پست کی‌روش بعد از برد: اتحادمان را نشان دادیم


کارلوس کی‌روش پس از بازی ویتنام با انتشار پستی اینستاگرامی به تمجید از عملکرد شاگردانش پرداخت: «تبریک به پسرانمان برای عملکردشان برابر ویتنام، فوتبالی خوب و بدون دادن موقعیت برابر حریفی خوب ارائه دادیم. این اتفاق تنها با کار، تعهد و تمرکز تمام بازیکنانمان در زمین ممکن بود. بار دیگر خانواده ما، چه بازیکنان داخل میدان و چه بازیکنانی که بعدا وارد شدند، اتحاد را نشان دادند و بار دیگر به بازی، حریف و هوادارانمان احترام خود را نشان دادیم. حالا روی بازی بعدی تمرکز می‌کنیم. تبریک به تیم و تشکر از همگی.»





آنها کلاس‌شان را مقابل ما نشان دادند
کاپیتان ویتنام: ابتدای بازی از قدرت ایران شوکه شدم


کاپیتان تیم ملی ویتنام بعد از باخت به ایران گفت: «ایران قدرتمندترین تیم آسیاست. آنها با تجربه جام جهانی به این مسابقات آمدند و کلاس‌شان را مقابل ما نشان دادند. نخستین چیز که می‌خواهم بگویم این است که ما با تلاش زیادی وارد این مسابقه شدیم. به خاطر هواداران فوتبال ویتنام و اگرچه بازی را باختیم من به خاطر قدرت جنگندگی به تیم‌مان افتخار می‌کنم.» انگوک‌ های درباره اینکه همچنان می‌توانند با توجه به شرایط یمن شانس صعود به مرحله بعدی را برای خود متصور باشند، گفت: «ما با احترام به یمن وارد مسابقه بعدی خواهیم شد و به شدت تلاش می‌کنیم تا در آخرین بازی به پیروزی برسیم و شاید به دور بعد صعود کردیم. شاید خیلی‌ها فکر کنند ما راحت می‌توانیم یمن را شکست دهیم اما من فکر نمی‌کنم حتی یک تیم ساده در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشد.» او با اشاره به شرایط سخت تقابل با ایران گفت: «تجربه بازی ایران، تجربه عجیب و غریبی بود و من در ابتدا از قدرت آنها شوکه شدم اما به مرور خودم را پیدا کردم و به بازی ادامه دادم.»
 


کونگ فوون: مقابل بهترین تیم آسیا بازی کردیم


کونگ فوون مهاجم تیم ملی ویتنام بعد از شکست مقابل ایران به خبرنگاران گفت: «ویتنام مقابل بهترین تیم آسیا بازی کرد، همه تیم تلاش‌شان را انجام دادند. شانس‌هایی داشتیم اما در آن حد نبود که بتوانیم گل بزنیم.» وی در ادامه نیز گفت: «در فوتبال نمی‌دانید چه اتفاقاتی می‌افتد اما ما در بازی بعدی تلاش بیشتری خواهیم کرد. یک 90 دقیقه داریم برای آنکه به دور بعدی صعود کنیم. من و هم‌تیمی‌هایمان تلاشمان را خواهیم کرد برای اینکه گل بزنیم و سه امتیاز مسابقه بعدی را بگیریم. امیدوارم هواداران به ما روحیه بدهند تا بتوانیم این ماموریت را به سرانجام برسانیم.»
 


پیروزی آسان و صعود عراق


تیم ملی عراق در دومین دیدارش در جام ملت‌های آسیا توانست یمن را با ۳ گل شکست دهد و صعودش به مرحله حذفی مسابقات را قطعی کند.
برای عراق در نیمه نخست، مهند علی و بشار رسن گلزنی کردند و علی عباس گل سوم را در دقیقه ۹۰ وارد دروازه یمن کرد. عراق با این برد 6 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ایران در رده دوم گروه D قرار گرفت. بدین ترتیب بازی ایران و عراق در روز سوم حکم فینال این گروه را دارد و شاگردان کی‌روش در صورت تساوی هم سرگروه خواهند شد، هرچند آنها انگیزه زیادی برای پیروزی و انتقام شکست چهار سال قبل دارند.
 


کاروان تیم ملی امروز به دبی می‌رود


تیم ملی فوتبال ایران بعد از برتری مقابل ویتنام، امروز ابوظبی را به مقصد دبی ترک می‌کند تا آماده بازی با عراق شود. ایران و عراق در سومین بازی مرحله گروهی قرار است از ساعت ۱۹:۳۰ چهارشنبه در ورزشگاه آل مکتوم دبی به مصاف هم بروند. ملی‌پوشانی که در بازی مقابل ویتنام به میدان نرفته بودند، بعد از اتمام بازی در زمین کریکت ابوظبی تمرین کردند.