کفاشیان: یادم رفت درباره کلمبیا از کی‌روش سوال کنم!

علی کفاشیان، رییس سابق فدراسیون فوتبال پس از پیروزی 2 بر صفر ایران مقابل ویتنام در دومین بازی جام ملت‌های آسیا سعی کرد با روحیه حرف بزند: «تا سه نشه بازی نشه. سومین بازی هم که بسیار مهم است امیدوارم به پیروزی برسیم. اگر بچه‌ها با همین اقتدار مقابل عراق بازی کنند به پیروزی می‌رسیم، البته عراق همیشه برای ما یک مقدار دردسرساز بوده است اما اگر سومین بازی را هم خوب پیش ببریم دیگر نباید نگران باشیم. بعد از بازی سوم تا نیمه‌نهایی پیش می‌رویم و دیگر نباید
نگران باشیم.»
کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا بازی سوم انتقامی است؟ این واکنش را نشان داد: «انتقامی که نمی‌شود گفت؛ باید بازی اصولی انجام بدهیم. عراق مقابل ویتنام در لحظات آخر توانست گل سوم و برتری‌اش را بزند و بازی تا دقایق آخر 2 بر 2 بود. عراق بازیکنان قوی و باغیرتی دارد. سبک بازی ما باید با آنها فرق کند. البته این تخصص آقای کی‌روش است که تاکنون خوب مدیریت کرده است.»
کفاشیان در مورد اینکه بعد از اینکه یکی از بازیکنان کارت زرد گرفت کی‌روش اظهار نگرانی کرد و چند باری هم معترض شد، گفت: «متاسفانه کی‌روش یک مقدار ناراحت بود، البته از مسائل دیگر هم ناراحت بود. یک اتاق را به ما ندادند رختکن‌ هم کوچک بود. من چند بار به AFC این مساله را گفتم. نمی‌دانم چه لجبازی و چه چیزی است که این اتاق را به ما ندادند، او یک خرده از این مسائل ناراحت بود. اتاق خالی را به ما ندادند. داور هم اخطارهای نابجایی داد که مستحق دریافت آن نبودیم.


کفاشیان درباره توافق نهایی کی‌روش با کلمبیا نیز این صحبت‌ها را به زبان آورد: «من هم در سایت‌ها این خبر را دیدم. یادم رفت از او در این مورد سوال کنم اما اکنون وقت آن نیست که این مساله را بپرسیم. او یک مربی حرفه‌ای است. از قبل هم این بحث‌ها بوده است. کی‌روش چون حرفه‌ای است تا زمان پایان بازی‌های ایران هیچ تصمیمی نمی‌گیرد اگر تصمیمی هم بگیرد  اعلام نمی‌کند.»
کفاشیان در مورد اینکه فدراسیون قصد تمدید قرارداد کی‌روش را دارد یا نه، این پاسخ را داد: «بستگی به نتایج تیم ملی دارد. او مربی است که 8 سال کار کرده، بنابراین اگر باز هم مربی تیم ملی ما باشد، جام جهانی بعدی‌مان
هم تضمین می‌شود.»