ژنرال صهیونیست: در جنگ آینده حمله حزب‌الله و حماس به اسرائیل گاز انبری خواهد بود

ژنرال «یتسحاق بریک» رئیس‌سابق بخش رسیدگی به شکایات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تهدید واقعی پیش روی اسرائیل جبهه لبنان و غزه است که در صورت آغاز درگیری با این دو جبهه، آنها مانند گاز انبر عمل می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری قدس، یتسحاق بریک ژنرال احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی و مسئول رسیدگی به شکایت ارتش که چهارشنبه گذشته جایگاه خود را ترک کرد نسبت به بی‌تفاوتی عامدانه ارتش اسرائیل به مشکلات خود که با آن درگیر است هشدار داد و گفت: اسرائیل آمادگی جنگ در آینده را ندارد.
بر اساس اعلام شبکه 7 تلویزیون اسرائیل بریک طی اظهاراتی افزود، اگر امروز جنگی جدید آغاز شود ضربه ناشی از آن هرگز قابل مقایسه با ضربه‌ای که اسرائیل در جریان جنگ 1973 با آن مواجه شده نبوده و بسیار شدیدتر است.
وی تاکید کرد، ما ارتش خود را بدون توجه به تغییرات جاری در خاورمیانه(غرب آسیا) ساخته‌ایم و نتیجه آن این است که ارتش اسرائیل هم‌اکنون می‌تواند تنها در یک جبهه درگیر شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود ضربه وارد شده به اسرائیل در جنگ 1973 را مانند یک تفریح نسبت به ضربات جنگ آینده علیه اسرائیل دانست.


این مقام سابق ارتش اسرائیل گفت: تهدید کنونی اسرائیل در زمان کنونی نه بشار اسد و نه ایران، بلکه تهدید واقعی غزه و لبنان است. بر اساس اظهارات بریک اسرائیل در آینده در برابر 4 جبهه واقعی قرار خواهد داشت چرا که کرانه باختری نیز مانند آتشفشانی تحت فشار است که اگر منفجر شود بر دیگر جبهه‌ها نیز تاثیر خواهد گذاشت.
افتتاح دیوار حائل در رام الله
منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند، وزارت راه رژیم صهیونیستی برای اولین بار جاده‌ای را در کرانه باختری افتتاح کرد که ضمن احداث دیواری، خودروهای اسرائیلی و فلسطینی را از هم جدا می‌کند. طول جاده‌ای که افتتاح شده 5 کیلومتر است و در امتداد این جاده یک دیوار حائل سیمانی ایجاد شده و در بالای آن نیز فنس‌کشی
شده است.