علی انصاریان عذرخواهی کرد

روز سه‌شنبه علی انصاریان (مجری، بازیگر و فوتبالیست) بار دیگر با مطرح کردن مسائلی، حاشیه‌های تازه‌ای را برای خود و برنامه ورزشگاه ایجاد کرد.
به گزارش ایلنا، چندی پیش اعلام شد که علی انصاریان برای اجرای برنامه «ورزشگاه» شبکه پنج که یک برنامه زنده ورزشی ویژه جام ملت‌های آسیا است، انتخاب شده است. باتوجه به حاشیه‌هایی که این بازیکن سابق فوتبال در زمان جام‌جهانی فوتبال در یک برنامه اینترنتی ایجاد کرده بود، این خبر از همان ابتدا برای برخی ناظران عجیب به نظر می‌رسید اما یکی از رسانه‌ها در پاسخ به ابهامات ایجاد شده، اعلام کرد علی انصاریان به شکل مشروط مجوز اجرای برنامه در شبکه پنج را گرفته است. به نوعی تولید‌کنندگان برنامه ورزشگاه برای اینکه مجوز اجرای علی انصاریان در تلویزیون را بگیرند، تعهد داده بودند که او حرف خارج از عرفی را در تلویزیون مطرح نکند. روز سه شنبه؛ اما مجری یاد شده در آنتن زنده شبکه پنج درباره یک گزارشگر افغان مسائلی را مطرح کرد که بار دیگر سبب ایجاد حاشیه‌هایی برای او شد.
انصاریان در این برنامه در پاسخ به حرف‌های یک گزارشگر افغان گفت: «امروز در فضای مجازی یک ویدیویی دیدم که یک گزارشگر افغانی درباره بازی تیم‌ملی ایران و یمن صحبت کرده و گفته تصویری که می‌بینید را با یَکی دو دَقیقه دیرتر ایرانی‌ها می‌بینند یا کلا نمی‌ببینند.»
انصاریان سپس خطاب به این گزارشگر بیان کرد: «دوست عزیز، قربونت برم، اصلا این حرف را نزن ما چیزهایی دیدیم که شما اصلا ندیدید. یادت باشد که درباره کشوری حرف می‌زنی که خیلی خیلی مدیونش هستی. برای همین سعی کن گزارشتو بدی.»


به احتمال بسیار زیاد صحبت‌های این بازیکن پیشکسوت فوتبال به گوش گزارشگر افغان نخواهد رسید اما اینکه چرا این صحبت‌ها از سوی انصاریان مطرح می‌شود را می‌توان در صفحه اینستاگرام علی انصاریان جستجو کرد.
انصاریان در زمان پخش برنامه اینترنتی خود که در زمان جام‌جهانی هم پخش می‌شد مرتب از حاشیه‌هایی که در برنامه ایجاد کرده صحبت می‌کرد و از واکنش‌ها نسبت به این صحبت‌ها به شدت خوشحال بود.
بر این اساس می‌توان این طور نتیجه گرفت که انصاریان بار دیگر به‌دنبال جلب توجه است و برای این موضوع شاید کارهای دیگری را هم انجام دهد. باید دید که عمر تعهدی که مسئولان برنامه ورزشگاه برای حضور انصاریان داده‌اند تا کی ادامه پیدا خواهد کرد. با این روند به نظر می‌رسد که «ورزشگاه» خودش پشت درهای ساختمان شیشه‌ای جام‌جم بماند. بعد از واکنش‌ها به رفتار علی انصاریان در برنامه ورزشگاه، از افغان‌ها عذرخواهی کرد و با انتشار ویدئویی در فضای مجازی نسبت برخی از سوء برداشت‌ها و سوء تفاهمات بوجود آمده، واکنش نشان داده و گفته است: «شب گذشته من در برنامه ورزشگاه نسبت به اظهار نظر گزارشگر واکنش نشان دادم. متاسفانه این موضوع دستخوش سوء تفاهم و برداشت‌های اشتباهی از اظهارات من در رسانه‌ها و فضای مجازی شده است. باید بپذیریم که هر سازمان و نهادی قوانین خاص خود را در پخش برنامه زنده، داشته و دارد که آن به تدابیر و تصمیمات مدیران ارشد باز می‌گردد. هدف من صرفا کنایه به گزارشگر بود که چرا در این مورد اظهار نظر کرده است.
در اینجا لازم می‌بینم که با قاطعیت تمام بگویم، هدف من خدای نکرده تحقیر و توهین نسبت به کشور همسایه و دوستان افغاستانی نبوده و نخواهد بود و با کمال شجاعت و جرات از تمامی دوستان افغانستانی در صورت ناراحتی عذرخواهی می‌کنم. نکته اصلی این است که سخن و حرف من صرفا پیرامون جواب به گزارشگر بوده و هست.»
همچنین روابط عمومی شبکه پنج سیما با بیان اینکه این اظهارنظر جنبه تمسخر و توهین نداشته است، اینطور اطلاعیه داد: «متاسفانه این مطلب از سوی رسانه‌ها و فضای مجازی با حواشی و سوءتفاهم‌های بسیاری روبرو شده است. اظهار نظر مجری برنامه صرفا از جهت غرور ملی بوده و به هیچ وجه هدف تمسخر و توهین به ملت شریف و همسایه افغاستان نبوده است.»