براي 4 روز حكومت دروغ نگوييد

گروه سياسي| فصل انتخابات فراز و نشيب‌هاي خودش را دارد. هيچ انتخاباتي بدون انتقادهاي تيز و پاسخ‌هاي تند به سر نمي‌شود. مسير انتخابات گاه به تخريب رقيب هم كشيده مي‌شود و اين مساله با گسترش شبكه‌هاي اجتماعي و اينترنت بيشتر هم شده است. در كنار همه اينها فصل انتخابات در ايران هميشه توصيه‌كنندگاني هم داشته است. كساني كه مي‌كوشند مسائل اخلاقي را در ميدان پر سر و صداي انتخابات يادآوري كنند. ديروز آيت‌الله مكارم شيرازي در درس خارج فقه خود به همين موضوع پرداخته است و گفته «آيا سزاوار است براي رسيدن به ۴ روز حكومت، دست به دروغ و تهمت بزنيد؟ بياييد انتخابات اسلامي برگزار كرده و نامزدها فقط خدمات خود را اعلام نمايند؛ چرا پيشرفت خود را در نابودي ديگري مي‌دانيد؛ البته برخي نيز نظام را براي پيشرفت خود تخريب مي‌كنند كه حركتي نادرست است». در چند روز گذشته كه بازار وعده‌ها گرم شد واكنش‌هاي زيادي به همراه داشت و برخي آنها را غير واقعي و تنها شعار مي‌دانستند.
به گزارش رسا، آيت‌الله مكارم شيرازي در مسجد اعظم قم به موضوع انتخابات اشاره كرد و گفت: اختراعات بشر خوب است؛ اما شمشير دو لبه است كه مي‌توان در مسير خوب و بد از آن استفاده كرد كه غالبا در مسائل بد به كار گرفته مي‌شود. او اظهار داشت: نيروي اتم مي‌تواند خدمات بسياري به بشريت داشته باشد؛ اما از آن طرف مي‌تواند به بمب نيز تبديل شده و صدها هزار نفر را قرباني كند. اين مرجع تقليد در ادامه گفت: يكي از اين اختراعاتي كه اخيرا در اختيار قرار گرفته و شمشير دو لبه است، فضاهاي مجازي است كه از يك طرف مي‌تواند وسيله پيشرفت جامعه بشري شده و از طرف ديگر وسيله‌اي براي نشر زشتي‌ها، آلودگي‌ها، تهمت‌ها و... شود. آيت‌الله مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: پخش شايعات يكي از كارهاي نامناسب در فضاي مجازي است كه معمولا از طرف دشمنان انجام مي‌شود؛ چراكه فقط به فكر تخريب هستند و ما بايد از اين دسيسه‌ها آگاه بوده و بازيچه دست مخالفان نباشيم. اين استاد حوزه تصريح كرد: شايعه‌پراكني و پخش اراجيف سبب تزلزل جامعه شده و از نظر اسلام گناه بزرگي است؛ آيا سزاوار است براي رسيدن به 4 روز حكومت، دست به دروغ و تهمت بزنيد؟ بياييد انتخابات اسلامي برگزار كرده و نامزدها فقط خدمات خود را اعلام نمايند؛ چرا پيشرفت خود را در نابودي ديگري مي‌دانيد؛ البته برخي نيز نظام را براي پيشرفت خود تخريب مي‌كنند كه حركتي نادرست است. او گفت: بحمدالله كشوري مقتدر و توانا داريم؛ البته مشكلاتي نيز دارد كه دشمن به دليل همان توانايي به دنبال مشكل تراشي است و بايد مطابق با توانايي خود به ساخت كشور بپردازيم. آيت‌الله مكارم شيرازي با بيان اين مطلب كه اصل انتخابات را تقويت خواهيم كرد، اظهار داشت: ما در مساله انتخابات نه هيچ دخالتي كرديم؛ و نه خواهيم كرد و مطلقا راجع به جناح‌ها ورودي نكرده و نخواهيم داشت.
داوطلبان انتخابات بكوشند به درد و رنج مردم توجه كنند
شوراي نگهبان نخستين گام خود را با پايان بررسي صلاحيت‌ها در مسير انتخابات پشت سر گذاشته و حالا به مرحله نظارت رسيده است. احمد جنتي در آغاز جلسه هفتگي شوراي نگهبان با اشاره اجمالي به روند بررسي صلاحيت داوطلبان رياست‌جمهوري و نيز ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي، گفت: مراحل انتخابات تاكنون به خوبي پيش رفته است. اميدواريم در انتخابات رياست‌جمهوري فردي كه به صلاح مردم است، انتخاب شود. به گزارش تسنيم، دبير شوراي نگهبان با اشاره به مشكلات معيشتي و اقتصادي و نيز بيكاري جوانان، تاكيد كرد: ان‌شاءالله دولت آينده به مشكلات معيشتي و اقتصادي مردم بيشتر توجه كند و خداوند مقدر فرمايد آنچه خير و صلاح مردم است، اتفاق بيفتد. او در پايان براي نامزدهاي انتخابات هم توصيه‌اي داشت و گفت: داوطلبان بايد بكوشند به درد و رنج مردم توجه كنند و منتخب مردم تنها به فكر جريان‌هاي سياسي نباشد.