وزیر جهادکشاورزی: واردات گوشت قرمز دو برابر سال گذشته افزایش یافت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال در هشت ماهه نخست برای تثبیت قیمت‌ها واردات گوشت قرمز نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته و این روند تا پایان سال تداوم خواهد داشت.
محمود حجتی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار گوشت قرمز افزود: واردات گوشت گرم افزایش داشته، اما مشکل افزایش قیمت گوشت قرمز وجود دارد که در جلسات مختلف این مساله مورد بحث و بررسی است.
وی با بیان این که افزایش روند قاچاق دام بر قیمت گوشت قرمز سایه افکنده است اظهارداشت: علت اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار به دلیل نوسان نرخ ارز و تشدید قاچاق دام زنده است.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: افزایش واردات گوشت قرمز در دستور کار است تا بخشی از مشکل بازار حل شود و انتظار می‌رود با توجه به محموله‌هایی که در راه است، بتوان عرضه بیشتری در شب عیدداشته باشیم.


وی ادامه داد: اکنون گوشت منجمد از برزیل و گوشت گرم گوسفندی از استرالیا، کشورهای آسیای میانه و قفقاز وارد کشور می‌شود و نیز مقرر شد مسئولین دست اندرکار همچون وزارت کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی با تشدید برخوردها، از قاچاق دام سبک در مرزها جلوگیری کنند.
وی کیفیت گوشت‌های وارداتی را مطلوب دانست و افزود: برای واردات انواع گوشت‌های منجمد و گرم ملاحظات و ضوابط بهداشتی و گواهی‌های استاندارد رعایت می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی قاچاق بی‌رویه دام زنده، افزایش تقاضا و کاهش عرضه را علت بی‌ثباتی قیمت‌ها دانست و گفت: امیدواریم با افزایش حجم واردات و جلوگیری از قاچاق دام زنده بتوانیم مشکل راحل کنیم.
حجتی علل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار را نوسان نرخ ارز، افزایش قیمت‌های جهانی نهاده‌ها، رشد هزینه‌های تمام شده تولید دانست و افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کنندگان 9800 تومان تعیین شده است.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر جهادکشاورزی: واردات گوشت قرمز دو برابر سال گذشته افزایش یافت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم قم خطاب به مسئولان تاکید کردند: از اشرافی‌گری پرهیز و به معیشت مردم و طبقات ضعیف اهتمام ویژه کنید در اعتراض به تداوم تعطیلی دولت آمریکا دمکرات‌های سنای آمریکا لایحه تحریم جدید علیه ایران را تایید نکردند رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: اشتغال جوانان و معیشت مردم اولویت‌های اصلی کشور است مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات موافقت کرد تحلیل سیاسی هفته دورجدید سرکوب روهینگیاها بیش از 4 هزار آواره برجای گذاشت عضوشورای روابط خارجی آمریکا: ترامپ به‌زودی به برجام باز خواهد گشت مدارای هاشمی در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی تصویب شد؛ اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه در برخی مناطق کشور سرپرست وزارت بهداشت:‏ اعتبار طرح حمایت از بیماران صعب العلاج 20درصد افزایش می‌یابد دروس پیش‌نیاز در دبیرستان حذف شد وزیر راه و شهرسازی: دولت برای تامین مسکن اقشار متوسط و کم درآمد هدفگذاری دارد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آئینه کتاب