قول می‌دهم با تمام وجود بمانم

آرمان‌: از آغاز فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم فشارها روی این دولت از سوی گروه خاصی که مخالف اصلاحات هم بودند، وجود داشت، چرا که نتوانسته بودند در انتخابات پیروز شوند و دولت را برای هر موضوع پیش‌پا افتاده‌ای مورد سوال قرار داده و دائم بر طبل بی‌کفایتی دولت می‌کوباندند تا دولت به سوی استعفا رود، اما دولت با تمام قدرت در دور یازدهم حرکت کرده و به سوی دور دوازدهم رفت و با حمایت جریان اصلاح‌طلب و رأی اکثریت جامعه ایران به پیروزی رسید. به همین جهت جریان مقابل اصلاحات نتوانست این موضوع را تحمل کند و از هر تلاش برای تخریب دولت کوتاه نیامد، وزرای دولت یازدهم و دوازدهم را به نوبت در لیست استیضاح و برکناری قرار دادند. جریان اصولگرا حتی به سراغ وزرای محبوب دولت از جمله آقای ظریف هم رفت و به خود اجازه داد این چهره محبوب را هم از سر راه خود کنار زند، اما وزیر امورخارجه با تمام قدرت در مقابل آنان ایستاد و اجازه نداد که پیش روند. از افرادی که می‌توان از همان ابتدای دولت بسیار مورد هجمه اصولگرایان و جریانات تندروی مخالف دولت و اصلاحات قرار می‌گرفت آقای اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری بود تا آنجا که حتی شایعه‌ای درباره استعفای او به گوش رسید، اما مدتی نگذشت که این خبر تکذیب شد. فشارها روی اسحاق جهانگیری از سوی تندروها وجود داشت و مدام اعلام می‌کردند که جهانگیری باید استعفا دهد، اما او هم مانند گذشته که در زمان انتخابات در مقابل این جریان تندرو ایستاده بود، بار دیگر ایستاد و تن به خواسته آنها نداد. وزیر بهداشت از وزرایی بود که بسیار مورد هجمه تندروها قرار می‌گرفت که اخیرا شاهد استعفای او بودیم، پس از استعفای او دوباره هجمه‌ها به جهانگیری برای استعفا از دولت به گوش رسید، اما او چنین کاری نکرد و در مقابل آنها به صراحت اعلام کرده است که در دولت خواهند ماند.
انسجام از نان شب واجب‌تر است
معاون اول رئیس‌جمهور در سومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین‌الضرب در تالار وحدت با بیان اینکه شرایط کشور سخت و دشوار است، اظهار کرد: ولی این دوره طولانی نخواهد بود، چون بی‌منطق و بی‌پشتوانه است؛ بنابراین باید برای عبور از این زمستان سخت برنامه‌ریزی کنیم. اسحاق جهانگیری ادامه داد: آمریکا می‌خواهد معیشت مردم سخت شود تا فروپاشی اقتصادی و فروپاشی داخلی انجام شود، اما ما می‌توانیم این دوره را خوب مدیریت کرده و کوتاه کنیم. کوتاه کردن این دوره اما شروطی دارد. شرط اول آن است که مسئولان سیاسی کشور بپذیرند که باید انسجام و وحدت داخلی برقرار کنند و خود را دست افراد تندرو ندهند. انسجام داخلی از نان شب برای کشور واجب‌تر است. او بیان کرد: عده‌ای از مردم زیر فشارهای اقتصادی هستند، اما عده‌ای به جای آنکه با مردم همدردی کنند هنوز دنبال خارج کردن رقیب خود هستند. ما باید به داد ملت برسیم. ملت با غولی مثل آمریکا مواجه است که فعالان اقتصادی کشور را تحت فشار قرار داده است. آقای هاشمی می‌گفت باید به داد کارآفرینان برسیم. من می‌دانم شرایط سخت است و برخی ظلم می‌کنند که می‌گویند در این شرایط کارآفرینان دنبال سود خود هستند.
قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم


معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید مسائل اقتصادی را اولویت‌بندی کنیم، بیان کرد: باید مطمئن شویم معیشت مردم آسیب نمی‌بیند. باید کالاهای ضروری و روزمره مردم تامین شود. از تجار و صنوف هم خواهش دارم تلاش کنند کالاها با قیمت خوب در اختیار مردم قرار بگیرد. مردم بعد از این دوره کوتاه خواهند گفت چه کسی به آنها کمک کرده است؟ همچنین باید برای تامین نیاز ارزی کشور تلاش کرده و صادرات را افزایش دهیم. می‌دانم کارآفرینان دل پری از صادرات دارند ولی صادرات نباید از اولویت خارج شود. ما به ارز حاصل از صادرات نیازمندیم و آمریکا هم به همین دلیل می‌خواهد جلوی صادرات را بگیرد. جهانگیری با بیان اینکه می‌دانم مهم‌ترین مساله واحدهای تولیدی، نقدینگی است، خاطرنشان کرد: حل این مساله در دستور کار دولت است تا واحدهای تولیدی کار خود را ادامه دهند. ما اگر موفق شویم تولید و صادرات را انجام دهیم و ارز مورد نیاز را تامین کنیم، حتما از این شرایط سخت عبور می‌کنیم. معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: در شرایط سخت باید مردان بزرگ به میدان بیایند. من مطمئن هستم کارآفرینان می‌توانند این دوره را خوب مدیریت کنند. من قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم و از حمایت شما هم لحظه‌ای تردید نخواهم کرد. آنچه در توان دولت است را به میدان می‌آورم تا از این دوره عبور کنیم.
اعتماد به نفس در نسل جوان افزایش یابد
جهانگیری در ادامه بیان کرد:‌ انتخاب کارآفرینان برتر در بخش خصوصی توسط بخش خصوصی به معنای ترغیب همه شرکت‌ها و موسسات و شهروندان به این دلیل است که کارآفرینی یکی از ضروریات امروز و آینده کشور است. کارآفرینی با کشف و خلق فرصت‌های جدید می‌تواند کشور را از موانع عبور دهد. اگر کشور در شرایط سخت اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از تحریم هم نبود بازهم نیازمند باز کردن افق‌های بزرگ برای کشور بودیم چه برسد به مقطع فعلی که دشمنان تلاش دارند آینده نامعلوم و تیره و تاری را پیش روی ملت بگذارند. ما در این شرایط مسئولیت داریم افق‌های بزرگی را پیش روی کشور باز کنیم. ما در دولت با همکاری بخش خصوصی می‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم. او با اشاره به اینکه در شرایط فعلی‌ سازو کارهای متعارف به دلیل فرسودگی، فساد و ناکارآمدی خیلی کارساز نیست، بیان کرد:‌ ما نیازمند تعقل، نوآوری و خلاقیت در راهکارها هستیم و به راهکارهای جدیدی نیازمندیم. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به انتخاب مدیران دی‌جی‌کالا و آپارات به عنوان کارآفرینان برتر، خاطرنشان کرد:‌ این انتخاب به این معناست که باید کارآفرینی در جهت فناوری جدید و بر اساس تغییرات اجتماعی کشور باشد. جهانگیری با اشاره به فراز و فرود و صعود و نزول برخی از بنگاه‌های تولیدی در طول دهه‌های گذشته‌، تصریح کرد:‌ جایی که بنگاه‌ها موفق شدند هماهنگ با تغییرات، تغییری در خود ایجاد کنند صعود کردند و آن جایی که هیچ تغییری انجام ندادند، در برابر تغییر شرایط از بین رفته‌اند، بنابراین باید نسبت به تغییرات آگاهی کافی داشته باشیم. بنگاه پویا تغییرات خود را می‌شناسد.