سناتور سندرز: آمریکا روز به روز به هرج و مرج نزدیکتر می‌شود

برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی هشدار داد، آمریکا درحال دور شدن هر چه بیشتر از دموکراسی و نزدیک شدن به هرج و مرج است.
به گزارش ایسنا، برنی سندرز نوشت: جیمی کارتر زمانی حرف درستی زد وقتی که گفت آمریکا "یک الیگارشی، با رشوه خواری سیاسی نا محدود" است. ما هر روز دموکراسی بیشتر فاصله گرفته و تبدیل به یک شکل از دولت الیگارشی می‌شویم. دموکراسی باید درباره اصل "یک نفر – یک رای" باشد نه درباره این که میلیاردر‌ها بیایند و نتیجه انتخابات را بخرند.
سندرز در توئیت دیگری نوشت: آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان را دارد. با این حال ما خیلی عقب‌تر از بسیاری از دیگر کشورهای توسعه یافته در زمینه‌های بهداشت و درمان، امید به زندگی، مرگ و میر نوزادان، فقر، آموزش و زیرساخت هستیم. ما به دولتی نیاز داریم که برای همه کار کند نه فقط برای یک درصد.
این سناتور آمریکایی خاطر نشان کرد: در نتیجه اقدام ترامپ در تعطیل کردن دولت، 800 هزار کارمند فدرال در خطر عدم دریافت چک حقوقشان هستند. آنها نگران پرداخت هزینه هایشان، تامین غذای خانواده هایشان و پر کردن باک سوخت خودروهایشان هستند. به شکلی باورنکردنی میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا از اقدام کردن خودداری میکند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس اتاق بازرگانی ایران: اخبار خوشایندی از حذف دلار در مبادلات تهران و دهلی‌نو می‌رسد اخبار کوتاه وزیر اقتصاد: بسته «رونق سرمایه گذاری، افزایش تولید و مدیریت تورم» در دست تدوین است افشاگری حناچی از اوضاع نابسامان در شهرداری تهران ولخرجی در شهرداری ورشکسته تهران سناتور سندرز: آمریکا روز به روز به هرج و مرج نزدیکتر می‌شود رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس آمریکا: ترامپ مثل یک «ملوان مست» است طرح‌های جدید دولت فرانسه برای سرکوب «جلیقه‌زردها» 5 کشته در حمله نیروهای امنیتی سعودی به منطقه شیعه نشین قطیف معاون توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: فولاد مبارکه علاوه بر قهرمانی صنعت، نقش قهرمان نوآوری را هم ایفا کند پاداش وفاداری امام خمینی: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است انتشار 2 فیلم «مستند بهتان» و «هاشمی زنده است» هم‌زمان در داخل و خارج معنادار است محمد هاشمی: گزارش علت فوت هاشمی دست رئیس‌جمهور است از منزل امام تا منزل هاشمی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هیچ کاری را بدون اجازه امام انجام نمی داد دکتر ظریف: منتظر اروپا نمی‌مانیم و با شرکای سنتی خود همکاری می‌کنیم معاون اول رئیس جمهور در مراسم اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب: کارآفرینی نیاز مهم و ملی امروز و آینده کشور است سفر پنهانی رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی به امارات از صداقت هاشمی تا اشرافیت مخالفان سخنگوی اتحادیه اروپا: سازوکار ویژه مالی با ایران بزودی راه‌اندازی می‌شود وزیر اطلاعات: اسماعیل بخشی در دوران بازداشتش شکنجه نشده است امیر حاتمی در دیدار معاون وزیر دفاع سوریه: تا پیروزی کامل سوریه را همراهی خواهیم کرد