صداوسیما به 6 نامزد رویکردمتوازنی ندارد

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور در خصوص روند پیگیری تخلفات انتخاباتی رسانه ها اطلاعیه‌ای صادر کرد. به گزارش ایسنا در این اطلاعیه آمده است: تاکنون 61 مورد تخلف انتخاباتی 10 رسانه در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور رصد شده که در مراجع ذیربط حقوقی در حال بررسی و پیگیری است. بیشترین حجم این تخلفات مربوط به دو خبرگزاری از مجموعه های رسانه ای برخوردار از منابع عمومی می باشد که روند پیگیری برای رسیدگی به این تخلفات، در حال انجام است.
کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور همچنین افزوده است: با کمال تأسف، برنامه هایی که تحت عنوان آشنایی با نامزدها در رسانه ملی تولید شده و از شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما پخش می شود، رویکرد کاملاً‌ متوازن و متعادلی نسبت به شش نامزد محترم نداشته و علیرغم پیگیری به عمل آمده از جمله در نامه ارسالی رئیس ستاد انتخابات کشور به سازمان صدا و سیما، این روند اصلاح نشده و کماکان، احساس جهت گیری و سوءگیری خاص را در بیننده یا شنونده بر می انگیزاند. فلذا لازم است مسئولان محترم رسانه ملی، فوراً با توقف پخش این برنامه ها، نسبت به اصلاح سریع این مشکل اقدام کنند. بعلاوه پیگیری های کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور در این موضوع از طریق کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دنبال خواهد شد.
پیش از این هم گروه های مختلفی نسبت به رویکرد دوگانه صدا و سیما در قبال نامزدهای انتخاباتی انتقاد کرده بودند. این انتقادات زمانی به اوج رسید که پخش زنده سخنرانیهای رسمی رئیس جمهوری بر خلاف روال عادی متوقف شدند. این موضوع روالی بود که همواره در انتخابات ادوار گذشته وجود داشت و حضور رئیس جمهور مستقر در انتخابات باعث عدم پوشش برنامه های وی نمی شد.
برخی چهره های سیاسی و نمایندگان مجلس معتقد بودند که این رویکرد به وجهه صدا و سیما لطمه خواهد زد. آن هم در شرایطی که حضور نامزدهای دیگر در آنتن شبکه های مختلف به دلایل متفاوتی افزایش یافته بود.