هفدهمین دوره جام ملت های آسیا- امارات یمن، نخستین شکار یوزها

همدلی| تا همین چند سال پیش بود که در مسابقات مختلف آسیایی و در مقابل تیم های عربی، با جنگ اعصابی فرسایشی شاهد بازی‌های تیم ملی بودیم. حالا در دوران کارلوس کی روش یکی یکی تیم های آسیایی را از سر راه بر می داریم تا ثابت شود که بی دلیل نیست چندسال متوالی در رنکینگ فیفا، تیم نخست آسیا هستیم.
تیم ملی فوتبال ایران دیشب با ترکیب: بیرانوند، حسینی(منتظری)، رضائیان، پورعلی گنجی،حاج صفی، امیری(قدوس)، ترابی، ابراهیمی، طارمی(انصاری فرد)، آزمون و دژاگه بازی را آغاز کرد و برای رسیدن به گل اول تنها ۱۱ دقیقه ایرانیان را منتظر گذاشت.
شوت درجای آزمون با پای راست و از فاصله ۲۲ متری با ریباند دروازه بان یمن همراه شد و همین کافی بود تا طارمی با یک بغل پای راست، دروازه یمن را روی پاشنه بچرخاند.
عدد ۱۱ خوش یمن بود چون ۱۱ دقیقه بعد و در دقیقه ۲۲، دژاگه کاپیتن تیم ملی روی یک ضربه آزاد و از فاصله ۲۵ متری دروازه یمن را برای بار دوم و به زیبایی هرچه تمام تر گشود.


۲ دقیقه بعد و در دقبقه ۲۴ سانتر بی نقص رضائیان از جناح راست ایران و پرش و ضربه سر زیباتر طارمی، توپ برای سومین بار در گوشه بالای دروازه یمن قرار گرفت.
تنها ۷ دقیقه پس از شروع نیمه دوم و بعد از یک رفت و برگشت روی کرنر دژاگه، آزمون با یک بغل پا از داخل ۶ قدم برای بار چهارم دروازه یمن را گشود.
دقیقه ۷۷ روی سانتر دژاگه از روی یک ضربه آزاد، سامان قدوس با یک شوت سرضرب، سنگین و زیبای ۲۰ متری با پای راست برای پنجمین بار دروازه یمن را باز کرد.
همچنین در این بازی دوبار هم تیرهای دروازه روی ضربات آزمون و ترابی به کمک تیم یمن آمد.
تیم ملی فوتبال ایران پس از این بازی خوب، خود را آماده بازی با ویتنام و سپس عراق خواهد کرد.