با اعزام تیمی مستقل، ابعاد مختلف موضوع «بخشی» مورد بررسی قرار گیرد

ريیس قوه قضاییه با اشاره به انتشار برخی شایعات و ادعاها درباره شکنجه یکی از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه، به دادستان کل کشور دستور داد که با اعزام تیمی مستقل به منطقه، ابعاد مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و گزارش آن را هر چه سریع تر به اطلاع مردم برساند.به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، آیت ا... آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، پیشاپیش میلاد با سعادت دخت گرامی امیرالمومنین (ع) حضرت زینب (س) را تبریک گفت و تصریح کرد: حضرت زینب (س)، قهرمان آزمایش بزرگ کربلا و حوادث پس از کربلاست. از خداوند می خواهیم که شخصیت والای آن حضرت و اوصاف شریفه و الهی ایشان را الگویی برای همه زنان مسلمان خصوصا شیعیان قرار دهد و زنان کشورمان و سایر سرزمین های اسلامی را در مسیر تعالی و تقرب به حق تعالی به نحوی پیرو آن بانوی بزرگوار قرار دهد تا بتوانند سهمی از آن اوصاف عالیه را در خود متجلی کنند.آملی لاریجانی با بیان اینکه همچنان این پروژه در صدر سیاست های دشمن قرار دارد، به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: در همین موضوع حجاب و عفاف نگاه کنید که به چه نحو با این مساله دینی و اعتقادی مردم مقابله می کنند و هر کسی را هم که از این ارزش دفاع می‌کند به شکلی متهم می‌‌كنند. شخصی در گوشه‌ای کشف حجاب کرده که البته با توجه به تلاش‌ها و ابزار دشمن، چنین کاری غیر طبییعی نبوده است. به محض وقوع این اتفاق، دفاع گسترده از این شخص را آغاز کردند. این در حالی است که قوانین ما از جمله قانون مربوط به ممنوعیت کشف حجاب از سوی نمایندگانی به تصویب رسیده که با رای مردم بر سر کار آمده اند و در همه کشورها نیز قوانین داخلی از احترام برخوردارند.
ريیس قوه قضاییه با اشاره به تشکیل انواع کمپین‌های حقوق بشری برای دفاع از نقض قانون در ایران اظهار کرد: دشمنان ما از کوچک‌ترین حادثه در کشور برای رسیدن به اهداف خود بهره برداری می کنند و در جهت تحریک مردم گام برمی دارند اما همین کمپین های حقوق بشری در برابر جنایاتی که امروز در یمن، عراق، لبنان، فلسطین و ... رخ می دهد سکوت کرده اند.
آملی لاریجانی با بیان اینکه متاسفانه در دوره ای از مدعیان روشنفکری که پیاده نظام تهاجم فرهنگی دشمن بودند ، حمایت های رسمی در داخل کشور صورت می گرفت، به پروژه ناامید ساختن مردم اشاره کرد و گفت: در همین چند ماه اخیر برای ناامیدسازی مردم انواع تلاش ها و ابزارها را به کار گرفتند و تمام رسانه های‌شان به صورت شبانه روزی مشغول بمباران تبلیغاتی و ایجاد یأس در جامعه ما هستند. از هر آنچه به دست‌شان می رسد به نحوی برای تخریب نظام استفاده می کنند و متاسفانه ما هم در تبیین دستاوردها و مقابله با این هجوم رسانه ای موفق نبوده ایم.
ريیس قوه قضاییه با ابراز تعجب از انکار و نادیده گرفتن این پروژه های دشمن از سوی برخی افراد در داخل در حالی که دستگاه های امنیتی، تبلیغاتی و تسلیحاتی غرب به اجرای این توطئه ها اذعان دارند، خاطرنشان کرد: یکی از مظلومیت های نظام جمهوری اسلامی همین عدم تبیین و اطلاع رسانی درست در مورد خدمات و دستاوردهای آن است. در این زمینه، دولت، صداوسیما و همه دلسوزان و قوای کشور مسئولیت دارند. البته گاهی برنامه های بسیار خوبی از صداوسیما پخش می شود که در آن ها آماری بسیار قابل توجه از میزان توسعه کشور به اطلاع مردم می رسد اما این کافی نیست.


ريیس قوه قضاییه ادامه داد: چنین مسائلی برای ما بسیار مهم است زیرا هیچ‌گاه بنای جمهوری اسلامی، دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی چنین تخلفاتی نبوده و ما آن را به لحاظ شرعی و قانونی ممنوع می دانیم. ممکن است کارگری متخلف باشد اما به هیچ عنوان برخورد خلاف قانون با او پذیرفته نیست. البته تخلف احتمالی یک بازجو هم نباید به حساب یک مجموعه گذاشته شود؛ گرچه خود دستگاه های امنیتی و انتظامی نیز موظفند از طریق بازرسی ها و سایر ساز و کارهای نظارتی از وقوع تخلفات جلوگیری کنند اما به هر حال متهم کردن کل یک دستگاه به دلیل اقدام احتمالی یک فرد، شایسته نیست.آملی لاریجانی با بیان اینکه گاهی نیز ادعاهایی به دلیل عدم اطلاع از حقوق قانونی مطرح می شود یا زندانی تصور می کند محیط زندان باید برایش مانند هتل باشد، به وجه دیگر انتشار این اخبار اشاره کرد و یادآور شد: مجموع برخوردهایی که در رسانه ها به ویژه رسانه های دشمن با این موضوع صورت می گیرد، حاکی از امارات و قرائنی است که نشان می دهد این ماجرا می تواند در ادامه پروژه های پی در پی و تخریبی دشمن علیه نظام باشد. البته ابعاد مختلف این موضوع باید بررسی شود و ما پیش از بررسی ها هیچ‌کس را تخطئه و تکذیب نمی‌کنیم.رييس قوه قضاییه با تاکید مجدد بر لزوم پیگیری حقوق شهروندان، ابراز امیدواری کرد که افراد و رسانه‌های مروج شایعات نیز پیش از آنکه مورد برخورد قرار بگیرند، بصیرت لازم را به خرج دهند و از هم‌صدایی با دشمن خودداری کنند.بر اساس این گزارش، بحث و بررسی پیرامون «دستورالعمل نظارت و پیگیری احیای حقوق عامه» در جلسه ديروز مسئولان قضایی پایان یافت.