پرویز فلاحی پور، بازیگر سینما از شهرت می گوید

پرویز فلاحی پور در زمره  بازیگران محبوب و صاحب کسوتی است که حضورش در سریال های تاریخی و بازی های ماندگارش در آثاری چون «شب دهم» و «شهرزاد» از او چهره و نامی ماندگار در ذهن مخاطبان ساخته است.
او اتکایش را به تجربه ای می داند که در این سال ها کسب کرده و برایش مخاطب حائز اهمیت و جایگاه مهمی است. این بازیگر، هفته گذشته با «باغ خونی» بر صحنه تئاتر مشهد ظاهر شد و اجرایش، به اذعان تماشاگران، یکی از نقاط قوت این اثر بوده است.مجالی دست می دهد تا با این هنرمند توانمند ساعتی به گفت و گو بنشینیم و از دغدغه هایش در این عرصه سخن بگوییم:
نگاه پیگیرانه مردم برای تماشای سریال شهرزاد، برایم جالب و لذت بخش بود
چالش جا افتادن در نقش های مختلف و پذیرش آن از سوی مخاطب، بهانه آغاز صحبت ما با این هنرمند است، در جواب بیان می کند: نقش هایی که در آن ها ظاهر می شوم و آن چه به عنوان خروجی می بینید، ماحصل تجربیات مختلفی است که از هر کدام از بازی هایم کسب کرده ام. البته به این ها باید چاشنی مطالعه و افزایش اطلاعات را نیز بیفزایید. همه اش را کنار هم بگذارید، می شود یک نقش. این که چقدر موفق است و به دل مخاطب می نشیند؛ موضوع دیگری است. البته که نباید از تاثیر متن در این کارها غافل شد.  حرف بعدی ما با او از خاطره انگیزترین فعالیت های بازیگری اش است، تاملی می کند و می گوید: بخشی از کارهای تلویزیونی که در آن ها حضور داشتم مثل شب دهم، سریال گل های گرمسیری، اگه بابام زنده بود و... برای مردم خاطره انگیز شد که البته متوجه کلیت اجرای کار بود. حُسن همکاری با کارگردان های خوب این است که بازیگر می تواند به تجربیات خودش بیفزاید و بهتر بتواند روی نقش کار و با مجال آن را تحلیل کند، چون کارگردان خوب هم به اندازه او وسواس کیفیت کار را دارد.این بازیگر درباره تجربه حضور در شبکه خانگی نیز بیان می کند: شبکه خانگی فضای جدیدی را برای سریال باز کرد. هم اکنون مردم کمتر سریال های تلویزیونی را دنبال می کنند اما قبلاً سریال های تلویزیون مثل شب دهم، پس از باران، روزی روزگاری و... طرفداران پرو پا قرصی داشت که هفته به هفته منتظر بودند تا ادامه اثر و نتیجه داستان را ببینند.


وی تاکید می کند: این تجربه پیگیری شدن سریال در شبکه خانگی با «شهرزاد» برای من اتفاق افتاد و این لذت را داشت که اشتیاق مردم برای دنبال کردن اثر مذکور را ببینم. وقتی می دیدم که کار گرفته و مردم آن را دنبال می کنند و هزینه ای می پردازند تا سریال را ببینند، قوت قلب می گرفتم. این خودش در مقایسه با میزان توجه مردم به سریال های تلویزیونی که بدون هزینه پرداخت می شوند اما مخاطب محدودتری دارند، قابل تامل است و نشان می دهد مردم ما برای کار خوب هزینه نیز صرف می کنند.
شبکه خانگی می تواند مقدمه ای برای ایجاد تلویزیون های خصوصی باشد
این پیش کسوت عرصه بازیگری نقبی می زند به احوال تلویزیون و بیان می کند: اگر صدا و سیما بتواند کارهایی تولید کند که مخاطب را به خود جلب کند، بیننده حاضر است همین هزینه را برای تلویزیون بدهد، چیزی شبیه تلویزیون های شارژی در خارج از کشور که مردم با پرداخت آبونمان سریال های آن را مشاهده می کنند.
فلاحی پور به نکته جالبی اشاره می کند: به نظر من شبکه خانگی می تواند مقدمه ای برای ایجاد تلویزیون های خصوصی باشد. کار کردن در شبکه خانگی و دریافت بازخوردهای آن در جامعه من را به این فکر واداشت که چرا مجموعه هایی که در مسائل مختلف هزینه می کنند، به بازگشت سرمایه نمی اندیشند و تلاش نمی کنند آثاری مانا و در عین حال پرمخاطب و سودآور تولید کنند.
چهره های جوان بیایند اما الزامات کار بازیگری را رعایت کنند
از فلاحی پور درباره علت گزیده کار بودنش می پرسیم، به چاشنی لبخندی جواب می دهد: مثل هر بازیگر دیگری سعی می کنم دست به انتخاب آثار درست و با کیفیت بزنم.وی نقبی می زند به ماجرای حضور چهره های جوان و گمنام در عرصه بازیگری و بیان می کند: من اعتقاد دارم حیطه بازیگری مثل همه هنرها و دیگر حرفه ها باید باز باشد تا هر فردی که می تواند و ادعایی دارد، وارد شود و مهارت و توان خود را امتحان کند و این بستر و فضا برای کسی حسرت و آرزو نشود. طبیعتاً فردی که می تواند و توانایی آن را دارد رشد می کند و آن که فاقد ظرفیت ها و الزامات این حوزه است، حذف می شود.
این بازیگر پیش کسوت ادامه می دهد: با حضور بازیگران جوان مشکلی ندارم اما در کار به عنوان یک بازیگر حرفه ای توقع دارم کسی که مقابل من بازی می کند، رفتارهای درستی را به اجرا بگذارد و حداقل برای داشتن برخورد حرفه ای تلاش کند. برای امثال بنده نقش مقابل خیلی مهم است چرا که هر حرکت و دیالوگ اشتباه باعث می شود، تمرکز از بین برود.وی توضیح می دهد: ما براساس اصولی خاص بازیگری را یاد گرفته ایم و دشواری های زیادی را از سر گذراندیم تا به این نقطه رسیده ایم. شهرت یک باره خلق می شود اما حرفه ای بودن را یک شبه نمی توان فراگرفت و مستلزم صرف زمان است. بسیار مشکل است که با یک بازیگر تازه کار که هنوز بسیاری از بدیهیات را نمی داند و در این عرصه تازه گام برمی دارد کار حرفه ای انجام داد.
فلاحی پور با ابراز خرسندی از حضور در مشهد و اجرا در جمع هنردوستان این شهر می گوید: این اجرا تجربه خوبی برای من بود. علاوه بر این کار، یک سریال هم به نام «مرگ خاموش» به کارگردانی آقای معظمی دارم که 30 قسمتی بوده و فیلم برداری بخش هایی که مربوط به نقش من است، فعلا به اتمام رسیده و در آینده نزدیک پخش خواهد شد.