استقبال از شطرنج بازی که حاضر به رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی نشد

 آرین غلامی شطرنج‌باز نوجوان کشورمان که از مصادق بارز رویش‌های انقلاب است در مسابقات بین‌المللی ریلتون سوئد حاضر به رویارویی با حریفی از رژیم ‌اشغالگر قدس نشد. وی بامداد دوشنبه با استقبال علاقه‌مندان به ورزش، پهلوان زاده رئیس ‌فدراسیون شطرنج، مسئولان هیئت شطرنج استان مازندران و اعضای خانواده‌اش به ایران بازگشت.
 غلامی با ریتینگ 2488 در بخش استاندارد با کسب 6.5 امتیاز (هم‌امتیاز با نفر پنجم) در جایگاه یازدهم قرار گرفت. در پایان این رقابت‌ها آرین غلامی ضمن عبور از ریتینگ زنده 2500 موفق به کسب اولین نورم استاد بزرگی شد.
نقطه عطف عملکرد غلامی در مسابقات بین‌المللی ریلتون سوئد عدم رویارویی با حریفی از رژیم ‌اشغالگر قدس در بخش بلیتز یا برق‌آسا بود. در این بخش آرین غلامی که تا قبل از دور هفتم صاحب 6 پیروزی شده بود، در دور هفتم به حریفی از رژیم ‌اشغالگر قدس برخورد ولی حاضر به مسابقه با او نشد.
 اگرچه انصراف از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی، آرین را از سکوی قهرمانی و پاداش دلاری مناسب دور کرد اما شطرنج‌باز ایرانی در اقدامی جوانمردانه دفاع از مردم مظلوم فلسطین را به قهرمانی در بخش برق‌آسا ترجیح داد.