رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: دولت طرح تحول سلامت را با قوت تا پایان راه ادامه می‌دهد

رئیس جمهور گفت: طرح تحول سلامت را باید از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم دانست که با گسترش چتر سلامت در همه مناطق کشور و کاهش هزینه‌های سلامت مردم همراه بوده و با قوت تمام تا پایان راه ادامه خواهد یافت.
دکتر روحانی در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت که ریاست آن را برعهده داشت، از سید حسن قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیری بسیار پرتلاش و دلسوز که بیشترین سفر به استان‌ها و نقاط دور دست کشور را برای رسیدگی به امر سلامت مردم داشت، یاد کرد؛ کسی که به کار خود عشق می‌ورزید و با تمام توان در توسعه خدمات سلامت و حل مشکلات کوشا بود و بدون تردید نامش در تاریخ بهداشت و درمان کشور ماندگار خواهد بود.
روحانی افزود: هاشمی از سرمایه‌های ارزشمند کشور و دولت بوده و هست و مایل بودیم که حضور ایشان در جلسات دولت کماکان ادامه پیدا کند.
وی ضمن تشکر از تلاش‌های دکتر هاشمی در دوران حضورش در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار امیدواری کرد دولت بتواند از همفکری و همکاری ایشان به هر نحو استفاده کند.


رئیس جمهور در ادامه سعید نمکی را فردی آشنا به حوزه سلامت، برنامه و بودجه و راه حل‌های آن دانست و با توجه به سابقه ایشان در حوزه بهداشت و درمان و اطلاع از شرایط مالی کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.
هیات دولت در ادامه، کار بررسی و تصویب لایحه جامع انتخابات را در دستور قرار داد و کلیات آن را بررسی کرد.
این لایحه با اهدافی از جمله سامان بخشیدن به قوانین و مقررات پراکنده در عرصه انتخابات و اصلاح و تجمیع آنها، تامین عدالت در حق انتخاب شهروندان، شفاف ساختن وظایف اجرایی و نظارتی، ساماندهی روند برگزاری انتخابات، جلوگیری از اتلاف وقت و تضییع امکانات کشور و نظام ‏مند ساختن تبلیغات انتخابات و شیوه ورود داوطلبان به عرصه انتخابات تهیه شده است.
هیات وزیران به شورای عالی آب به عنوان مرجع هماهنگی سیاستگذاری در زمینه تامین، توزیع و مصرف آب کشور ماموریت داد تا با تشکیل کارگروه‌هایی موضوع احیاء رودخانه زاینده رود و ساماندهی کمی و کیفی رودخانه کارون بزرگ و در صورت لزوم سایر رودخانه‌های مهم کشور را در دستور کار قرار دهد.
سایر اخبار این روزنامه
همتی: بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است با تصویب مجلس؛ ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه ایرانی در رسانه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: کمیسیون امنیت ملی بر مصوبه پیشین خود درباره CFT تاکید کرد تایید لایحه مقابله با پولشویی راه تجارت خارجی ایران را هموار می‌کند رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: دولت طرح تحول سلامت را با قوت تا پایان راه ادامه می‌دهد به ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب؛ 2 سکوی جدید پارس‌جنوبی آماده تولید شدند سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد تازه‌ترین اسامی اخلالگران اقتصادی گفت‌وگو با مهندس محمد هاشمی امام خمینی، هاشمی رفسنجانی را مترادف با نهضت می‌دانستند باور کنید هاشمی زنده نیست! اعتراض ائتلاف مقتدی صدر به حضور نظامیان آمریکایی در خیابان‌های بغداد افزایش درخواست‌ها برای خروج نظامی آمریکا از عراق اکثر مردم انگلیس موافق همه‎پرسی دوم برگزیت هستند معاون انستیتو مناقشات سیاسی روسیه: ترامپ دراداره کشورش وامانده است مقاومت پیروز اعتراض ائتلاف مقتدی صدر به حضور نظامیان آمریکایی در خیابان‌های بغداد پادشاه مالزی کناره‌گیری کرد یک پایگاه آمریکایی گزارش داد روسیه موشک‌های کالیبر نزدیک خاک آمریکا مستقر می‌کند فراخوان برای برگزاری تظاهرات جدید در سودان همزمان با هشدار دولت