پروژه عصبانی کردن مردم با عدم نظارت بر بازار


نصرالله پژمانفر در نشست علنی دیروز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: بر خود لازم می‌دانم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهدای مظلوم هویزه و سالروز اجرای طرح استعماری کشف حجاب در سال 1314 توسط پهلوی اول را یادآوری کنم.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی که درآمد‌های نفتی کشور، به شدت کاهش یافته عبور از بحران‌ها مستلزم اتخاذ رویکردی است که ضمن وابستگی کمتر بودجه‌های دولتی منجر به اصلاح زیر ساخت‌ها شود. به عنوان نمونه در حوزه‌اشتغال‌زایی در حال حاضر سرانه وکیل در کشور ما کمتر از 50 درصد متوسط جهانی است. پژمانفر تاکید کرد: امروز سوء‌مدیریت در موضوع پدیده به یک زخم چرکین و کهنه که موجب از بین رفتن تن و بدن سالم این پروژه که از سرمایه‌های مردم ساخته شده است، تبدیل شده است. چه کسی باید جوابگوی مردم باشد؟
این نماینده مجلس در بخش دیگری در نطق میان دستور خود اظهار داشت: متاسفانه رفتار دولت نشان می‌دهد که نمی‌خواهد بر بازار و رساندن کالاهای مورد نیاز مردم حتی نظارتی داشته باشد، شاید این سهل‌انگاری بخشی از پروژه عصبانی کردن مردم برای زمینه‌سازی برجام دو و سه است. بدانید اگر چه مردم از ضعف عملکرد دولت به شدت ناراحت هستند اما پای نظام مقدس خود ایستاده‌اند و تا پای جان ایستادگی خواهند کرد.
پژمانفر ادامه داد: متاسفانه در کشور در جهت حمایت از تولید ملی برای کل صنایع قدم مناسبی برداشته نشده است و متاسفانه مجلس هم در این موضوع شریک است، این موضوع باعث سوءاستفاده واردکنندگان و پایمال شدن جایگاه تولیدکنندگان شده است.


وی اظهار داشت: مالیات و جریمه در تمام دنیا ابزار درآمد نیست بلکه ابزار هدایت رفتار است، اما امروز پیش‌بینی رشد بی‌حساب در جرائم، حتی در جرائم راهنمایی و رانندگی و اخذ مالیات در اعتبارات سال 98 موجب نگرانی‌های شدید در سال 98 است. امروز ما دستگاه‌هایی راه‌اندازی کرده‌ایم که جریمه کنند تا حیاط خود را داشته باشند.
وی اظهار کرد:  متاسفانه قیمت‌های کالاها در نوسانات ارزی با نرخ دلار بالا می‌رود اما در کاهش قیمت دلار هیچ‌گونه قیمتها تنزل پیدا نکرده است. آیا وقت راه‌اندازی ستاد ساماندهی بازار که باید با مشارکت کلیه ظرفیت‌های کشور راه‌اندازی شود نشده است؟
وی ادامه داد: ضمن تبریک به هواداران تیم پدیده اعلام می‌کنم تا زمانی که در این مسئولیت نمایندگی این شهر هستم حامی افزایش جایگاه ورزش در این استان خواهم بود، تمامی ما باید تلاش کنیم جایگاه از دست رفته ورزش به استان برگردد.
پژمانفر  در پایان خاطر نشان کرد: سرعت و شیب کاهش جمعیت در کشور فراتر از تصور و پیش‌بینی جمعیت‌شناسان بوده و روند نگران‌کننده‌ای دارد، آقای دکتر لاریجانی ما مشکل جمعیت داریم، بیش از 4 سال و نیم از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری می‌گذرد اما متاسفانه هیچ قانون مدونی در نهاد‌های کشور نداریم، به عنوان نمونه سوال می‌کنم، مبلغ وام ازدواج جوابگوی چند درصد از نیاز خانواده‌ای که می‌خواهد تشکیل شود است؟ قانون تسهیل ازدواج به دستگاه‌های قضایی ابلاغ شده است اما تا کنون بعد از گذشت یک سال هیچ اقدامی صورت نگرفته است.