بدهی پدیده را می دهیم، تیم را می گیریم

 تیم فوتبال پدیده پس از کش و قوس های فراوان و مشکلاتی که پیش رو داشت، این روزها با تغییر وتحولاتی که در مالکیت تیم به وقوع پیوسته به یک آرامش خاصی دست یافته است و تمرینات تیم نیز از دیروز با حضور یحیی گل محمدی شروع شد و همچنین مدیران باشگاه از جمله وطن خواه مدیر عامل، مجتبی سرآسیایی قائم مقام و یحیی گل محمدی سرمربی به همراه فرهاد حمیداوی خریدار باشگاه پدیده در جمع خبرنگاران حاضر شدند و درباره آینده تیم فوتبال پدیده پاسخ گوی سوالات اصحاب رسانه بودند.
حمیداوی مدیر عامل شرکت «شهر خودرو» که با وجود امضای تفاهم نامه با شرکت پدیده مادر هنوز به صورت رسمی مالک باشگاه نشده است درباره این روند مالکیت گفت: تفاهم نامه ای با شرکت پدیده مادر برای واگذاری باشگاه پدیده امضا کردیم و بندی به عنوان کارشناسی باشگاه درج‌شده که واگذاری‌ باشگاه باید کارشناسی شده باشد. برای همین شرکت پدیده مادر یک هفته وقت تعیین کرد تا این کار را انجام دهد. لذا شنبه آینده ان شاءا... در دفتر اسناد رسمی به طور رسمی امتیاز باشگاه به ما واگذار می شود.
وی در پاسخ به این سوال که شرکت پدیده مادر در قبال این واگذاری آیا پولی دریافت می‌کند، افزود:پولی دریافت نمی کند چرا که باشگاه پدیده بیش از 20 میلیارد تومان بدهی دارد و ما هم در قبال واگذاری باشگاه تعهد داده ایم که طی زمان تعیین شده تمام بدهی ها را تسویه کنیم.وی همچنین درباره تغییر نام تیم هم اظهار کرد:یکی از شروط واگذاری باشگاه این بود که تا پایان فصل نام پدیده روی اسم تیم باشد و برای همین تیم فوتبال در نیم فصل دوم با نام "پدیده شهر خودرو" به میدان می رود.اما از سال آینده مجموعه پدیده تغییر نام را برای ما تکلیف کرده که اجازه استفاده از این اسم را نداریم. مجموعه خودرو سازی ما زیر گروه «هامان» است که پیشنهاد من نیز برای اسم تیم در آینده است.
هدف از خرید باشگاه پدیده


حمیداوی درباره شرایط آینده باشگاه گفت: امیدوارم این اتفاق خوب، تحولی برای ورزش استان و به ویژه فوتبال دوستان مشهد باشد.واقعیت این است که ما نگاه کاربردی برای تبلیغات نداریم . چرا که در صنعت خودرو ما در حد نیاز تولید داریم و تنها عشق و علاقه سبب شده تا ما در این امر پیشگام شویم. وی خاطر نشان کرد:  در سال 92 عضو هیئت مدیره تیم فوتبال نساجی بودم و سعی در خریداری باشگاه نساجی داشتم. اما انجام نشد.سال 97 کارخانه‌ای را در مشهد خریداری کردیم و در پی همین مسئله به دنبال هدایت تیمی در لیگ دسته دو بودیم.ابتدا سراغ پرسپولیس مشهد رفتیم که متوجه شدیم این تیم به همدان منتقل شده است و در نهایت از طرف رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی، تیم پدیده مشهد معرفی شد.وی به برنامه‌های چند ساله این تیم اشاره کرد و افزود: برنامه ما در این باشگاه 3  ، 5  و 10 ساله است. به دنبال این هستیم که طی 10 سال آینده  استعداد های خوب استان را شناسایی کنیم و آن ها را پرورش دهیم تا تیمی در رده های پایه داشته باشیم.حتی  به دنبال داشتن کمپ برای استعدادیابی هم  هستیم.وی به پرونده «سوبا» بازیکن سابق پدیده اشاره کرد و افزود:قبلا به سوبا 35 هزار دلار باید پرداخت می‌شد . اما اکنون حکمی برای پرداخت 135 هزار دلار از سوی فیفا آمده است. برای همین نماینده ما یک شنبه به ارمنستان می‌رود تا این پرونده را حل کند. همچنین از شنبه آینده اردویی را در ترکیه یا امارات خواهیم داشت و در برگشت هم پرداختی‌های بازیکنان و کادر فنی و عوامل باشگاه را به 50 درصد خواهیم رساند.
به دنبال بازیکن با کیفیت
سرمربی تیم فوتبال پدیده خراسان نیز در این نشست خبری گفت: درصدد هستیم دو، سه بازیکن با کیفیت به تیم اضافه کنیم و فکر نمی‌کنم با جذب بازیکن متوسط کیفیت ما بهتر شود. گل‌محمدی افزود:بازیکنانی که در نیم فصل اول بازی نکرده یا کم بازی کردند نیز از تیم ما جدا خواهند شد و در پی آن هستیم چند بازیکن را برای تقویت تیم اضافه کنیم. امتیاز گرفتن در نیم فصل دوم سخت‌تر خواهد بود و امیدواریم در نیم فصل دوم شرایط برای تمرین‌های ما و امکانات برای عملکرد ما بهتر شود.  
وی در خصوص به خدمت گرفتن بازیکنانی همچون حسینی و منشا گفت: این اسامی از طرف رسانه‌ها اعلام شده است.اما ما فردا(یک شنبه) لیست بازیکنان مدنظر را به باشگاه ارائه خواهیم داد تا برای جذب آن‌ها تلاش شود. وی با بیان این که نیم فصل دوم امتیاز گرفتن سخت است، اضافه کرد: با گذشت شش ماه هنوز مشکل زمین تمرینی داریم و از کسانی که در این زمینه نقش دارند، تقاضا دارم مشکل زمین را برطرف کنند.
حمایت های مسئولان
مدیرعامل باشگاه پدیده نیز در این نشست خبری گفت: تیم فوتبال پدیده از سال 92 تا 93 شرایط خوبی داشت . اما پس از آن شرایط سختی پیدا کرد. در یک سال گذشته استانداری ، شهرداری ، شورای شهر ، سازمان همیاری ها و همچنین آیت ا... علم الهدی امام جمعه مشهد حمایت های خوبی از تیم ما داشتند که جای تشکر دارد.جواد وطن خواه افزود:خوشبختانه الان هم یک بخش خصوصی خیلی خوبی پای کار آمده است اما حمایت هایی که سازمان ها داشتند باید ادامه‌دار باشد و انتظار داریم که مسئولان همچنان پای کار باشند.قائم‌مقام باشگاه پدیده نیز گفت: امروز دوره آزمون و خطا و شک و تردید نیست، اکنون وقت این نیست که به‌ اگرها فکر کنیم، شرایط خاص و ماهیتی به‌نام پدیده صدر جدولی داریم که تا به‌حال سابقه نداشته‌است‌.مجتبی سرآسیایی افزود: شاید دیگر هیچ‌وقت این اتفاق تکرار نشود، داریم شانه‌به‌شانه رقبایی مانند سپاهان، پرسپولیس و استقلال حرکت می‌کنیم، این جنگ نابرابر است، اما کم نیاورده‌ایم و می‌خواهیم ادامه دهیم. وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی خوبی برای پرداخت مطالبات داریم، باید از تمام دوستانی که مراعات کردند و صبوری به‌خرج دادند، تشکر کنم.