الاهرام: امپراتوری آمریکا و متحدانش در منطقه که کمر به تجزیه سوریه بسته بودند، شکست

«جمال زهران» تحلیلگر مصری در الاهرام نوشت: تلفات انسانی و مادی، یکی از دلایل تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه بوده است. پیشتر گفته بودم که ممکن است آمریکا مجبور شود براثر تلفات انسانی روزانه در الرقه، اطراف این شهر و مناطق حضور این نیروها در شمال شرقی سوریه، از این کشور خارج شود.
به گزارش شفقنا، زهران در مطلبی با عنوان «خروج آمریکا و پیروزی جدید مقاومت» در الاهرام افزود: پیش‌بینی من به واقعیت پیوست اما با این حال می‌توان گفت مشکلات داخلی که ترامپ از آن رنج می‌برد و تهدیدهای مربوط به برکناری‌اش در محافل آمریکا ودر کنار اینها آمادگی ترامپ برای حضور در انتخابات پایان سال 2020 جهت انتخاب دوباره به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا همه و همه با تصمیم خروج از سوریه ارتباط دارد زیرا او باید سال سوم ریاست جمهوری خود را به سلامت و بدون برکناری پشت سر بگذارد.
نویسنده افزود: ترامپ با تصمیم خروج از سوریه، فضای مناسبی برای شرکت در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تجدید دوران ریاست جمهوری خود ایجاد می‌کند؛ چرا که از این طریق میلیاردها دلار برای مردم آمریکا فراهم می‌آوردو می‌تواند آن را به اقتصاد این کشور تزریق کند؛ میلیاردهایی که قبلا هزینه تجهیزات نظامی و بودجه نظامی می‌شد. علاوه بر این ترامپ با این تصمیم جلوی تلفات انسانی نیروهای خود و متحدانش از قبیل داعش، نیروهای سوریه دموکراتیک و و دیگر نیرهای حاضر در سوریه را خواهد گرفت.
وی در ادامه نوشت: این تصمیم عنصر مهمی است که روی افکار عمومی آمریکا تاثیر می‌گذارد؛ فراموش نکنیم که این افکار عمومی آمریکا بود که نیکسون و سپس جانسون را مجبور کرد به مذاکرات پاریس بروند و از ویتنام عقب نشینی کنند؛ بنابراین ترجیحا عوامل داخلی، منافع شخصی و تمایل ترامپ برای ادامه ریاست جمهوری برای چهار سال دیگر، پشت این تصمیم قرار دارد.
زهران با اشاره به اینکه برای ترامپ اهمیتی ندارد که محور مقاومت با این تصمیم پیروزی بزرگی نصیبش می‌شود، یادآور شد: زیرا صحنه چنین به نظر می‌رسد که این مقاومت بود که ترامپ را به زانو درآورد و این کشور و متحدانش را وادار کرد تا با شکست از سوریه خارج شوند؛ کسانی که علیه سوریه، مردم این کشور و ارتش آن جبهه گرفته بودند. در پایان می‌گویم: میلیاردها دلار آمریکا برباد رفت و امپراتوری آمریکا و پیروانش در منطقه که کمر به تجزیه و نابودی سوریه بسته بودند، در هم شکست. سوریه با اذن خدا نماد کرامت و عزت عربی بلکه نماد مقاومت برای نابودی رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات میزان و سود تسهیلات ساخت در بافت‌های فرسوده اعلام شد ابعاد شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مقاله‌ای از مسیح مهاجری خودساخته صاحب مکتب بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرد: افزایش 18 برابری جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب استان اصفهان معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل: شمار مشتریان بالقوه نفت ایران افزایش یافته است ترامپ: لازم باشد ماه‌ها و سال‌ها دولت را تعطیل می‌کنم رسانه‌های غربی محاکمه عاملان قتل قاشقچی را یک «نمایشنامه کمدی» خواندند در پنج سال گذشته رخ داد؛ مرگ 20 هزار کارگر هندی در عربستان و امارات نماینده مجلس افغانستان: ترامپ، گورباچف آمریکاست الاهرام: امپراتوری آمریکا و متحدانش در منطقه که کمر به تجزیه سوریه بسته بودند، شکست هدررفت سهم ایران از بارش‌های مرزی معاون وزیر دفاع: استانداردهای روز دنیا در احداث شناورها رعایت می‌شود جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش: جنگ‌های آینده در دنیا هواپایه است تکرار ائتلاف عقیم نباید تسلیم فضاسازی ها و شعارها شویم