در پنج سال گذشته رخ داد؛ مرگ 20 هزار کارگر هندی در عربستان و امارات

وزارت امور خارجه هند در گزارشی اعلام کرد که 28 هزار و 523 کارگر هندی جان خود را در کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس در 5 سال گذشته از دست داده‌اند که بیش از از 20 هزار تن فقط در عربستان و امارات جان باخته‌اند.
به گزارش روزنامه "تایمز او ایندیا"، وی کی سینگ مشاور وزیر امور خارجه هند در پاسخ کتبی خود به پارلمان این کشور گفت: اکثر آمار مرگ و میر کارگران هندی در کشور عربستان بوده است. در سال‌های 2014- تا 2018 حدود 12 هزار و 828 کارگر هندی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.وی افزود: پس از عربستان سعودی، حدود 7 هزار و 877 کارگر هندی در امارات کشته شده‌اند.
حدود 3 میلیون شهروند هندی در عربستان زندگی می‌کنند. ایالت‌های اوتار پرادش، بیهار، بنگال غربی و کرالا دارای بیشترین متقاضیان مهاجرت به عربستان سعودی هستند.شرکت‌های خصوصی هند با وعده زندگی بهتر و درآمد بیشتر کارگران را به کشورهای مختلف ازجمله عربستان اعزام می‌کنند.
خشونت و بدرفتاری کارفرمایان عربستانی نسبت به کارگران و مستخدمین خانگی و انتشار آن در رسانه‌ها در سالهای اخیر باعث نگرانی خانواده‌ها و اعتراض دولت این کشور شده است.


سال گذشته بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد در سال 2016، نیروی کار هند بیش از 62.74 میلیارد دلار درآمد خود را به هند منتقل کرده‌اند که از این مقدار 33.6 میلیارد دلار از پنج کشور عرب مسلمان تامین شده است.
از میان این کشور‌های عربی، نیروی کار هند حاضر در امارات با 12.57 میلیارد دلار، بیشترین درآمد زایی را برای هند داشته‌اند. سایر کشور‌های عربی که هند در سال 2016 از آنها درآمد زیادی کسب کرده است شامل عربستان سعودی(10.22 میلیارد دلار)، کویت (4.17 میلیارد دلار)، قطر (3.76 میلیارد دلار) و عمان (2.95 میلیارد دلار) می‌شوند.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات میزان و سود تسهیلات ساخت در بافت‌های فرسوده اعلام شد ابعاد شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مقاله‌ای از مسیح مهاجری خودساخته صاحب مکتب بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرد: افزایش 18 برابری جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب استان اصفهان معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل: شمار مشتریان بالقوه نفت ایران افزایش یافته است ترامپ: لازم باشد ماه‌ها و سال‌ها دولت را تعطیل می‌کنم رسانه‌های غربی محاکمه عاملان قتل قاشقچی را یک «نمایشنامه کمدی» خواندند در پنج سال گذشته رخ داد؛ مرگ 20 هزار کارگر هندی در عربستان و امارات نماینده مجلس افغانستان: ترامپ، گورباچف آمریکاست الاهرام: امپراتوری آمریکا و متحدانش در منطقه که کمر به تجزیه سوریه بسته بودند، شکست هدررفت سهم ایران از بارش‌های مرزی معاون وزیر دفاع: استانداردهای روز دنیا در احداث شناورها رعایت می‌شود جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش: جنگ‌های آینده در دنیا هواپایه است تکرار ائتلاف عقیم نباید تسلیم فضاسازی ها و شعارها شویم