قصه زمین‌های سرخه‌حصار و سند کویر لوت!

هومن جعفری- ظاهرا بعد از سه دهه (درست خواندید سه دهه) رای پرونده «شهرک زیتون سرخه‌حصار» صادر شده. اگر شما هم مثل من تا روز قبل اصلا نمی‌دانستید که قصه چه بوده برایتان باز می‌کنم.
1- ۲۴۰ هکتار زمین که از سرجنگلداری کل استان تهران به وزارت کشاورزی می‌رسد و با تصمیم وزیر، به تعاونی مسکن این وزارتخانه واگذار می‌گردد. کی؟ سال 62.
2- زمینی بسیار بزرگ که در قالب تعاونی میان ۴۲۰۰ عضو تقسیم می‌شود. روند واگذاری این اراضی در یک دفتر اسناد رسمی به ثبت رسیده و همه امور قانونی پیش رفته است؛ پیشرفتی که تا سال ۱۳۶۶ و کلید خوردن پروژه نقشه‌‌برداری و مطالعات مختلف میدانی این شهرک، خوب به نظر می‌رسد و حتی به ساخت چند ده واحد در این شهرک منجر می‌شود.
3- غافل از آنکه از اراضی ملی سرخه‌حصار جدا شده که چند سال پیش در شورای انقلاب، به سازمان حفاظت محیط‌زیست واگذار و «پارک ملی» خوانده شده است؛ زمین‌هایی که نه می‌شود واگذارشان کرد و نه اجازه هست در آن دخل و تصرف و ساخت‌و‌ساز کرد.
بقیه‌اش را حدس بزنید. الان سه دهه است که مدام دادگاه رای صادر می‌کند و یکی از طرفین شکایت می‌کند و رای دوباره می‌رود برای بازرسی و بازبینی و چه می‌دانم کارهای اداری. حالا حساب کنید چهارهزار و دویست خانواده چطور‌ در این سی سال درگیر پرونده‌ای شده‌اند که همین طور ادامه دارد. واقعا آدم این خبرها را می‌خواند از خودش می‌پرسد چطور‌ می‌شود که یک نفر با سند کویر لوت وام کلان می‌گیرد و این بندگان خدا هم...