حذف میله‌ها در نمازجمعه؛ این بار در تهران

آرمان: پس از آنکه امام جمعه تبریز و کرمان از مسئولان استانی درخواست کردند میله‌های جداکننده صف مسئولان و مردم را در نمازجمعه بردارند، دیروز امام جمعه تهران هم این موضوع را خواستار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری که هفته گذشته به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد، روز گذشته در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران ضمن تشکر از مقام معظم رهبری به جهت اعتمادشان به ایشان، نسبت به دعای رهبر عزیز و مردم در انجام وظایفش در سمت جدیدی که قرار گرفته ابراز امیدواری کرد. خطیب جمعه تهران درباره میله‌های جداکننده گفت: به نظر می‌رسید عزیزانمان از وجود میله‌های زیاد در محوطه نمازجمعه خشنود نیستند، لذا از ستاد برگزاری نمازجمعه خواهش کردم، دوستان حفاظت هم محبت کردند و دو ردیف از موانع برداشته شد. بخشی که باقی مانده، مورد نیاز هست که آن هم ان‌شاءا... اصلاح دقیق‌تری خواهد شد. چون در نماز جمعه دوستان علاقه‌مندند محیط دوستانه باشد، مسئولان هم همین احساس را دارند، خیلی از آقایان بین مردم نشستند. هر قدر این ارتباط‌ها مخصوصا در محیط نماز صمیمی‌تر و دلنشین‌تر باشد، بهتر است.
آکنده از وفاداری ملت
امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار کرد: وظیفه داریم هم به عنوان وظیفه الهی و هم انقلابی در چهلمین سال پیروزی انقلاب از این دستاورد عظیم انقلاب مانند جانمان محافظت کنیم. کیفیت بخشی به نمازهای جمعه موضوع مهمی است. نیاز ما به نمازجمعه رحمانی هم بیش از گذشته است. هم خطبای نماز جمعه، هم ستادها و کارگزاران نمازجمعه و آحاد برادران و خواهران برای برگزاری با کیفیت بیشتر نماز جمعه وظیفه مندیم. او خاطرنشان کرد: امیدوارم هم فاصله ظاهری هم فاصله واقعی -اگر چیزی هست- بین مردم و مسئولان برداشته شود، یکپارچه و متحد در کنار هم باشیم و راه نهضت اسلامی مان را پرشورتر از همیشه با نشاط بیشتر ادامه بدهیم. حاج‌علی‌اکبری یادآور شد: ما نمازهای جمعه فراوانی داریم، در اقصی نقاط کشور حوالی ۹۰۰ نمازجمعه در حال برگزاری است که نعمت بزرگی است و همه باید شاکر باشیم، هم حضور موثر داشته باشیم هم مسئولان را در برگزاری بهتر کمک کنیم. جا دارد از همه کسانی که سال‌ها در برگزاری نماز جمعه زحمت کشیدند، به نیکی یاد کنیم، امیدواریم خدا توفیق اقامه نماز را به همه ما عنایت کند. او ادامه داد: خدا را به خاطر بارش فیضش شاکریم، ان‌شاءا... زمستان مملو از برف و باران را خواهیم داشت. او با بیان اینکه در تاریخ ملت ما هیچ ماهی مثل بهمن‌ و هیچ روزی مثل ۲۲ بهمن نیست، گفت: لطف الهی شامل حال این ملت رشید شد. ملت با حضور پرشور و حماسی باطل‌السحر فتنه‌ها و از بین برنده فتنه‌ها شد. برای دشمنان دیدن وفا و صفای ملت سخت و دشوار است. ملت ما همواره دشمنان را با حضور مومنانه به خشم آورده است. ان‌شاءا... امسال متفاوت از هر سال ملت بر محور آرمان‌های الهی و بر مدار امامت و ولایت جشن بزرگ آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی را برگزار خواهد کرد. خطیب جمعه تهران در پایان اظهار کرد: ما باید بایستیم و مقاومت کنیم. بهمن امسال ان‌شاءا... بهمنی متفاوت، آکنده از دلبستگی و وفاداری ملت خواهد بود و امیدواریم خداوند همه ما را در انجام وظایف بزرگی که بر عهده داریم موفق بدارد. مسئولان هم با اعتماد به جوانان مومن انقلابی این نسخه مقاومت را تکمیل کنند و میدان را برای جوانان نخبه و تربیت شده مهیای خدمت آماده کنند. امیدواریم در روزهای سختی که جامعه به خاطر تحریم‌ها و دشواری‌های اقتصادی تحمل می‌کند، مسئولان عزیز مجاهدت و توکلشان را بیشتر کنند و مهربانی‌شان را در برابر مردم تقویت کنند و خدا به فعالیتشان برکت بدهد که بهتر خدمت کنند. این امتحانی برای همه است که امیدواریم موفق شوند.
واکنش وزیر ارشاد


پس از سخنان امام جمعه موقت تهران درباره حذف میله‌ها از محوطه، وزیر ارشاد در صفحه توئیتر خود نسبت به این موضوع نوشت: «خطیب جدید جمعه از کاهش نرده‌های حفاظتی در نماز جمعه تهران خبر داد. خبر خوبی بود. جامعه به همین خبرهای ساده هم امیدوار می‌شود. قرار نبود در جمهوری اسلامی طبقه جدید شکل بگیرد. دیروز شوخی-جدی به همراهان حفاظتی‌ام می‌گفتم ما مسئولان کشور را دو چیز کم‌اعتبار کرده: فرزندانمان و شماها!»