فاصله ظاهری و واقعی بین مردم و مسئولان برداشته شود

اکبری- خطیب جمعه جدید و جوان تهران که روز گذشته بدون تشریفات و درحالی که در حلقه جوانان و نوجوانان و دیگر نمازگزاران تهران احاطه شده بود قدم به مصلای پایتخت گذاشت، درحالی نخستین خطبه خود را در این جایگاه خواند که همان ابتدا از دستور خود برای حذف میله های حایل میان مردم و مسئولان در مصلی خبرداد و از «نقد مشفقانه» استقبال کرد  و البته ابراز امیدواری کرد: «امیدوارم هم فاصله ظاهری هم فاصله واقعی -اگر چیزی هست- بین مردم و مسئولان برداشته شود، یکپارچه و متحد در کنار هم باشیم و راه نهضت اسلامی مان را پرشورتر از همیشه با نشاط بیشتر ادامه بدهیم.» به گزارش خراسان و ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری که هفته گذشته از سوی رهبر انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد، ضمن تقدیر از رهبر انقلاب به دلیل اعتمادی که به وی داشته اند، گفت: از همه عزیزانی که ابراز خوشحالی و محبت کردند و کسانی که دغدغه و نقد و نگرانی داشتند تشکر می کنم پس از این به نقد مشفقانه بیشتر نیاز داریم. وی درباره میله های محوطه نماز جمعه تصریح کرد: به نظر می‌رسید عزیزان مان از وجود میله‌های زیاد در محوطه نمازجمعه خشنود نیستند، لذا از ستاد برگزاری نمازجمعه خواهش کردم، دوستان حفاظت هم محبت کردند و دو ردیف از موانع برداشته شد. بخشی که باقی مانده، مورد نیاز هست که آن هم ان‌شاءا... اصلاح دقیق‌تری خواهد شد. چون در نماز جمعه دوستان علاقه مندند محیط دوستانه باشد، مسئولان هم همین احساس را دارند، خیلی از آقایان بین مردم نشستند. هر قدر این ارتباط‌ها مخصوصا در محیط نماز صمیمی‌تر و دلنشین‌تر باشد، بهتر است. حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: وظیفه داریم هم به عنوان وظیفه الهی و هم انقلابی در چهلمین سال پیروزی انقلاب از این دستاورد عظیم انقلاب مانند جانمان محافظت کنیم. کیفیت بخشی به نمازهای جمعه موضوع مهمی است. نیاز ما به نمازجمعه رحمانی هم بیش از گذشته است. هم خطبای نماز جمعه، هم ستادها و کارگزاران نمازجمعه و آحاد برادران و خواهران برای برگزاری با کیفیت بیشتر نماز جمعه وظیفه مندیم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: به ماه بهمن نزدیک می شویم. آن چه به برادران و خواهران عزیز و همه اصحاب فرهنگ و قلم و دارندگان تریبون عرض می‌کنم این است که امسال باید بهمن متفاوتی داشته باشیم. چهلمین سال پیروزی انقلاب است و این روزهای خدایی باید گرامی داشته شود. آن روزی که خبر آزادی یک ملت بزرگ منتشر می‌شود، فرمان الهی مستقر می‌شود و فرمان خدا بزرگ داشته می شود و طاغوت ذلیل و خوار داشته می‌شود، روز خداست.
وی با بیان این که در تاریخ ملت ما هیچ ماهی مثل بهمن‌ و هیچ روزی مثل ۲۲ بهمن نیست، گفت: لطف الهی شامل حال این ملت رشید شد. ملت با حضور پرشور و حماسی باطل‌السحر فتنه‌ها و از بین برنده فتنه‌ها شد. برای  دشمنان دیدن وفا و صفای ملت سخت و دشوار است. ملت ما همواره دشمنان را با حضور مومنانه به خشم آورده است. ان‌شاءا... امسال متفاوت تر از هر سال ملت بر محور آرمان های الهی و بر مدار امامت و ولایت جشن بزرگ آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی را برگزار خواهد کرد.
حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: آن چه به دست آوردیم حاصل کیمیای مقاومت است. ما با ملتی بی‌نظیر مواجهیم که ۴۰ سال مقاومت را پشت سر گذاشته است. ملت روزهای تلخ و سیاه تسلیم و سازش با مستکبران را از یاد نمی‌برند. روزهایی که ملت ما تحقیر شد، عظمت ملت به حراج گذاشته شد و آزادی در گوشه زندان‌ها ذبح می‌شد. روزهای نوکری آمریکا و استکبار و دوستی با صهیونیست‌ها و غارت منابع ملی توسط دشمن و روزهای وابستگی را فراموش نمی‌کنیم. تولد دوباره ملت را با پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن آن هم با راهنمایی عبد صالح خدا به یاد بیاوریم. ۴۰ سال پشت سر گذاشته شد و ملت عزیز ما میوه‌های شیرین این شجره طیبه را می‌چشد.


وی در بخش دیگری از اظهاراتش خروج نیروهای آمریکایی از منطقه و حضور شبانه رئیس جمهور آمریکا در عراق را زبونانه توصیف کرد و گفت: حضور نیروهای آمریکای جز نکبت و بدبختی با خود نداشت. البته ما مراقب دیگر توطئه‌ها هم هستیم.
 
   حاشیه نگاری خبرنگار خراسان از مصلای تهران
* از جلوه های ویژه نماز جمعه تهران در روز گذشته به امامت خطیب جوان پایتخت حضور زودهنگام بسیاری از نمازگزاران به مصلای تهران بود به طوری که بر خلاف معمول در حالی که هنوز  خطبه اول  تمام نشده بود بخش نخست محوطه تعیین شده نمازگزاران کاملا پرشد و پرده هایی که برای تفکیک این بخش کشیده شده بود برای حضور نمازگزاران تازه حضور یافته به مصلی زودتر از معمول گشوده شد.
* در لحظه ورود خطیب جمعه در جمع مردم و نماز گزاران تعدادی از جوانان و به خصوص نوجوانان گرد وی جمع و خواستار سلفی گرفتن با حجت الاسلام حاج علی اکبری شدند.
 * تعدادی از نمازگزاران تهرانی درگفت و گو با خبرنگار خراسان یکی از دلایل استقبال و  رشد کمی صفوف نماز جمعه دیروز تهران را، حضور خطیب جوان پشت تریبون  بیان می کردند .