حذف موانع میان مردم و مسئولان در نماز جمعه تهران

حاج علی اکبری در ابتدای خطبه‌های خود با قدردانی از اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انتصاب وی به سمت امامت جمعه تهران گفت: به عنوان یک وظیفه الهی، قرآنی، ایمانی و انقلابی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی موظفیم از نماز جمعه به‌عنوان دستاورد عظیم نهضت الهی مانند جان‌مان مراقبت کنیم. وی با بیان اینکه نیاز ما به یک نماز جمعه باشکوه، با صلابت، صمیمی، شیرین و رحمانی بیشتر از همیشه است، به حذف میله‌ها میان مردم و مسئولان در مصلای تهران اشاره کرد و یادآور شد: به نظر می‌رسید برخی از وجود میله‌های زیاد در محوطه نماز جمعه خوشنود نیستند، از ستاد برگزاری نماز جمعه خواهش کردم و دوستان حفاظت هم محبت کردند دو ردیف این موانع برداشته شد، بخشی باقیمانده که آن هم اصلاح دقیق‌تری خواهد شد. خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: در نماز جمعه مردم علاقه‌مندند محیط دوستانه باشد و مسئولان هم همین احساس را دارند؛ هر چه که این ارتباط‌ها مخصوصاً در محیط نماز -که فضای معنوی خاص خود را دارد – صمیمی و نزدیک‌تر باشد دلنشین‌تر و برای همه ما بهتر است. حاج علی اکبری تأکید کرد: امیدوارم هم فاصله‌های ظاهری و هم فاصله‌های واقعی بین جامعه مؤمنان، مردم و مسئولان برداشته شود و یکپارچه شیرین و صمیمی در کنار هم باشیم و راه نهضت الهی و اسلامی خود را پرشورتر از همیشه و با قوت و نشاط بیشتر ادامه دهیم.
حاج علی اکبری با اشاره به اینکه ماه بهمن امسال متفاوت از همه بهمن‌های گذشته است، گفت: این تفاوت به دلیل چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است و ملت عزیز ما بر محور آرمان‌های الهی و انقلابی و بر مدار امامت و ولایت، متحد و یکپارچه جشن بزرگ آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی در بهمن ماه به صورت ویژه برگزار خواهد کرد. خطیب نماز جمعه ۲۲ بهمن را تولد دوباره ملت ایران دانست و تصریح کرد: این اتفاق، اتفاق عظیم و بزرگی بود که یک انسان الهی، آزاده، عارف و عبد صالح پروردگار متعال در اختیار این ملت گذاشت که میوه‌های شجره آن در حال چشیده شدن است.
طلوع تمدن اسلامی و افول تمدن غربی
وی با بیان اینکه ملت‌های جهان در حال مشاهده یک تمدن جدید از شرق با پیام‌های تازه هستند، تأکید کرد: امروز می‌توانید وضعیت دشمنان ملت ایران را مشاهده کنید. اگر از این سو تمدنی در حال طلوع است از سوی دیگر تمدن غربی امریکایی در حال افول است. خطیب نماز جمعه با اشاره به دوران سخت این روز‌های رژیم صهیونیستی، یادآور شد: نصاب شکست این رژیم با مقاومت به دو روز رسیده است که اتفاق کمی است و جبهه مقاومت به زنجیره طلایی مقاومت در منطقه تبدیل شده است.


حاج علی اکبری در ادامه به حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق، قوات وطنی سوریه، انصارالله یمن، مقاومت مردمی در نیجریه، بحرین و یمن اشاره کرد و گفت: وضعیت امروز منطقه حاصل مقاومت است، ملت ما شهد شیرین مقاومت را چشید و هم الهام‌بخش منطقه در مقاومت شد.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به خروج نیرو‌های امریکایی از منطقه گفت: منطقه غرب آسیا به دلیل مقاومت ملت ایران به گورستان آرزو‌های این کشور تبدیل شد.
‌حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری‌خروج ذلیلانه نیرو‌های امریکایی از منطقه را مسئله پر اهمیتی دانست و افزود: البته ما مراقب سایر توطئه‌های آن‌ها هستیم. وی با اشاره به سفر شبانه و پنهانی رئیس جمهوری امریکا به عراق یادآور شد: ملت و دولت عراق این افراد را تحویل نگرفت و باعث شد با خفت و خواری این کشور را ترک کند. نیرو‌های امریکایی جز نکبت و بدبختی چیزی با خود ندارند؛ در هر مکانی که حضور پیدا کردند، با خود برای مردم آن سرزمین بیچارگی و بدبختی بردند.