التهاب قیمت‌ها درحال کنترل است

رییس‌جمهور فعالیت‌های اقتصادی کشور را با وجود فشارهای دشمنان، مثبت و امیدوارکننده دانست و گفت: به هیچ عنوان آمریکایی‌ها به اهداف خود برای جلوگیری از صادرات نفت و مشتقات آن دست نخواهند یافت و ایران اسلامی در این مسیر، اقدامات خود را با قوت ادامه می‌دهد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با بیان این‌که «در جلسات این هفته هیات دولت، وزرا و مسوولان گزارش‌های خوبی از اقدامات خود ارائه کردند که لازم می‌دانم ملت عزیز ایران از آن باخبر باشند»، گفت: در 9 ماهه گذشته تراز تجاری ناشی از صادرات غیرنفتی با رقم حدود 750 میلیون دلار، دارای تراز مثبت بوده که این رقم نشان دهنده تلاش‌های موفقیت آمیز فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی است. براساس گزارش وزیر نفت، فروش نفت به همان صورتی که مدنظر بود ادامه دارد و برخی مشکلات جزئی که وجود دارد قابل حل بوده و به زودی برطرف خواهد شد.
هدف ما در منطقه امنیت و ثبات کامل است
روحانی در ادامه به تشریح و تبیین مسایل منطقه ای پرداخت و گفت:  ما اخیرا شاهد حادثه مهمی در منطقه بودیم. آمریکایی‌ها از سال 2003 میلادی مدعی هستند که عراق و افغانستان را نجات داده اند اما اگر این ادعا درست است چرا شما سفر رسمی علنی به عراق  انجام نمی‌دهید تا در خیابان‌های بغداد و بصره ببینید عراقی‌ها چگونه از شما استقبال می‌کنند؟! اینکه مخفیانه و در شب تاریک وارد یک پایگاه کوچک نظامی می‌شوید و با چند نظامی عکس می‌گیرید و صحبت کوتاهی کرده و یکی دو ساعت بعد نیز از عراق خارج می‌شوید، این به معنای شکست شما  است. وی خطاب به سردمداران کاخ سفید افزود: این حرکت همچنین بدان معناست که شما موفق نبوده‌اید و می‌دانید مردم عراق از شما ناراضی هستند و جرأت آن را ندارید که در میان آنان ظاهر شوید، حالا سوریه ، لبنان و یمن را که اصلاً جرأت رفتن ندارید.  پس کدام کشور منطقه و در میان کدام ملت منطقه شما محبوب هستید. امیدوارم این درس‌ها ، در سال 2019 برای کاخ سفید آموزنده باشد و از مداخله در زندگی ملت‌ها بویژه ملت فلسطین و  موضوع قدس شریف که مربوط به جهان اسلام و همه مسلمان‌هاست، دست بردارد و با درس گرفتن از گذشته، در چارچوب قانون و مقررات عمل کند. وی با بیان این‌که «دست برداشتن آمریکا از مداخله در امور منطقه به معنای ایجاد منطقه امن و باثبات خواهد بود»، اظهارداشت: هدف ما در این منطقه امنیت و ثبات کامل است و می‌خواهیم مردم در یک مردم‌سالاری که به دست خودشان حکومت‌شان برقرار می‌شود، بتوانند زندگی کنند. 


اگر برنامه‌ریزی درستی انجام گیرد
هیچ‌موقع مشکل آب نخواهیم داشت
وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل زیست محیطی گفت: همه این استان‌ها تقریباً در حاشیه کویر قرار گرفتند و این کویر ضمن اینکه یک نعمت بزرگ و جای بزرگ گردشگری است و منابع و معادن بسیار غنی دارد، مهار گرد و غبار و شن‌های روان ، موضوع بسیار مهمی است و در این زمینه وزارت کشاورزی و محیط زیست باید تلاش کنند. 
وی با بیان این‌که «در غرب کشور شاهد قدم‌های بسیار خوبی در زمینه تحول در کشاورزی و آب کشاورزی خواهیم بود»، خاطرنشان کرد:  برای فلات مرکزی ایران هم باید در زمینه صرفه‌جویی و هم آبی که باید وارد شود، برنامه‌ریزی شود. اگر کل کشاورزی مدرنیزه و سامانه‌های نوین آبیاری حاکم شود، تحول زیادی ایجاد می‌کند لذا گام اول برای سرمایه‌گذاری در کشاورزی، سرمایه‌گذاری در آب است. باید کشت گلخانه‌ای و سامانه‌های نوین آبیاری را تقویت کرد و در کنار آن اگر آب دیگری هم نیاز باشد باید به این استان‌ها انتقال یابد. تا زمانی که دریای عمان ، خلیج فارس و دریای خزر است، هیچ‌وقت مشکل آب پیدا نمی‌کنیم. باید کار و تلاش کنیم این آب را شیرین کرده و  سراسر ایران را از آن بهره مند سازیم و لذا اگر برنامه‌ریزی درستی انجام گیرد، هیچ‌موقع مشکل آب نخواهیم داشت.
رییس جمهور با تاکید بر این‌که «در آستانه بهمن ماه همه  باید خودمان را برای یک جشن بزرگ 40 سالگی انقلاب آماده کنیم»،گفت: مظهر آن جشن راستگویی است، آن نیست که چراغانی کنیم و پرچم نشان دهیم، مظهر آن جشن، کمک به همدیگر است، مظهر آن جشن وفای به عهد، ایستادگی، وحدت و اتحاد است.40 سالگی را باید اینگونه جشن بگیریم، متحد شویم و در کنار هم قرار بگیریم و ان‌شاء الله دشمن را مأیوس کنیم.