خبر

***
انتشار بوی مرموز در بخش وسیعی از پایتخت
دیروز در بخش وسیعی از پایتخت، بوی نامطبوع و مرموزی منتشر شد که علت آن نامشخص بود. این ابهام در اظهار نظر همه مسئولان قابل مشاهده بود. برخی از این اظهار نظر به شرح زیر است:
 رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: منشأ بوی نامطبوع در شهر تهران که عمدتا در مناطق مرکزی پایتخت انتشار یافته است، مشخص نیست. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با شبکه خبر افزود: ولی این بو تقریبا شبیه  یک ماده شیمیایی به نام «مرکاپتان» است که معمولا به لوله‌های گاز تزریق می‌شود؛ ولی هنوز مدیرعامل شرکت گاز تهران نیز این موضوع را تایید نکرده است. کلانتری تصریح کرد: پسماندهای محیطی اطراف شهر تهران را نیز بررسی کرده‌ایم و سازمان هواشناسی نیز هرگونه تغییرات جوی مرتبط با این بو را رد کرده است. رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران هم  با استناد به اطلاعات واصله از مرکز سنجش آلودگی هوا، گفت: خبرها حاکی از آن است که آلاینده‌ها به طرز ناگهانی افزایش یافته است. ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پس از همه‌گیر شدن بوی نامطبوع در سطح شهر در پی بررسی‌های انجام شده و بنا به اطلاعات واصله از مرکز سنجش آلودگی هوا، خبرها حاکی از آن است که آلاینده‌ها به طرز ناگهانی افزایش یافت.
مدیر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هم در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: پس از انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر تهران که در نقاط مختلفی به مشام رسیده بود، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکیل جلسه داده و نسبت به بررسی این مسئله اقدام کرد.


شاهین مظفری  درباره اظهارات مطرح شده مبنی بر ترکیدگی لوله فاضلاب و ایجاد این بو اظهار کرد: چنین مواردی مورد تایید نیست. به هیچ عنوان ترکیدگی لوله فاضلاب را تایید نمی‌کنیم و دیگر مواردی هم که به عنوان دلیل این حادثه بیان می‌شود، صحیح نیست.
دیشب در استانداری تهران البته جلسه ویژه‌ای برگزار شد.