سال سخت ترامپ

اوضاع برای ترامپ در سال 2019 اصلا خوب نخواهد بود؛ از همین حالا می توان نشانه های روزهای وحشتناکی راکه در سال جاری میلادی برای رییس جمهور جنجالی آمریکا رقم خواهد خورد ، نظاره کرد. بیش از هر کسی، شايد در این شب های تعطیلات سال میلادی، ترامپ خواب بازرس مولر را می بیند. کسی که ریز و درشت ردپای روسیه در پرونده انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را بررسی می کند. شاید ترامپ این روزها، عکس مولر را در اتاق بیضی شکل نصب کرده و با «دارت»، صورت این کارآگاه خبره را نشانه می‌گيرد بلکه کمی از شرایط روحی اش حفظ شود. ناگفته نماند که این اواخر، ترامپ در جلسات محرمانه به نزدیکانش گفته که تحمل استیضاح در کنگره را ندارد و به شدت از این موضوع می ترسد!
با توجه به مطالعات و بررسی های گسترده ای که انجام داده‌ام، به جرات می توانم بگویم که سال 2019، سال پایانی حیات سیاسی ترامپ خواهدبود. نشانه‌های متقن و روشنی وجود دارد که ترامپ هرگز طعم شکست یا پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2020 را نخواهد چشید.
کنگره ای که حالا رنگ آبی اش بیشتر به چشم می آید تا رنگ قرمز آن، خود را برای یک دوئل قانونی با مستاجر اشتباهی کاخ سفید آماده می‌کند، این کنگره چه در سنا و چه در مجلس به دنبال مدارک سیاسی و اخلاقی علیه ترامپ است. اوباما به‌عنوان لیدر دموکرات ها، طرح های زیادی را برای برکناری یا استیضاح ترامپ تدارک دیده است و از چند جبهه حملات شروع خواهد شد.از طرف دیگر، اگر رسوایی کمک مالی سایبری روسیه برای انتخابات سال 2016 اثبات شود و پرونده آماده شده توسط بازرس مولر روی دایره ریخته شود، آنگاه شاید کار به استیضاح هم نکشد و یک استعفا چاره کار شود! ضمن اینکه پرونده‌های اخلاقی ترامپ و حتی شرایط سلامتی او نیز هر کدام می تواند به تنهایی کنار رفتن ترامپ از صحنه سیاسی آمریکا را رقم بزند. آنچه مشخص است، استعفا، کناره گیری یا استیضاح ترامپ در سال 2019 قطعی است!
در مطلبی که در پایگاه اینترنتی هیل وابسته به کنگره آمریکا انتشار یافته، پیش بینی شده است که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ از ریاست جمهوری کنار گذاشته می‌شود. چهار مورد از تحلیل های هیل درباره برکناری ترامپ عبارتند از:


۱- ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ دوام نخواهد آورد.
۲- مسیر نزولی هر جنبه از ریاست جمهوری او نشان می‌دهد که ما به سمت یک تلاطم سیاسی چشمگیر در مدت زمانی نسبتا زود می‌رویم.
۳- رفتار هرچه بیشتر خشمگینانه و بی‌ثبات ترامپ، انزوایی که بر خود تحمیل کرده، ناتوانی و مخالفتش با گوش کردن به مشاوران باهوشی که به خدمت گرفته، همگی او را به سمت یک پرتگاه خواهند برد.
۴- در این میان اقتصادهای آمریکا و جهان تضعیف می‌شود؛ بیشتر به خاطر جنگ تجاری غیرضروری و نامعقولی که او علیه کانادا و هم‌پیمانان اروپايی‌اش به راه انداخته است. اگر او می خواست یک جنگ تجاری مشروع عیله چین به راه بیندازد، آیا عاقلانه‌تر نبود که شرکای تجاری نظیر اروپا و کانادا را حفظ کند، به جای آن که آن‌ها را دشمن آمریکا كند؟
5- به لحاظ قضایی ترامپ نه فقط از جانب تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیق کننده درباره ارتباط کمپین ریاست جمهوری ترامپ با روسیه تهدید می‌شود بلکه از جانب تحقیقاتی مجزا توسط یک دادستان ناحیه جنوبی نیویورک درباره زندگی و معاملات تجاری ترامپ نیز مورد تهدید است.
انتقاد شدید رامنی از ترامپ
میت رامنی، نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، رييس جمهوری این کشور را به ایجاد واهمه در جهان محکوم کرد.
سناتور منتخب ایالت یوتا از حزب جمهوری‌خواه در مقاله‌ای که روز سه‌شنبه در نشریه واشنگتن پست منتشر شد، اقدامات اخیر دونالد ترامپ را به باد انتقاد گرفت.
رامنی نوشت:‌ «انتصاب‌ افراد کم‌تجربه به مناصب ارشد،‌ ترک متحدانی که در کنار ما می‌جنگند و ادعای بی‌فکرانه ريیس جمهور مبنی بر اینکه آمریکا مدت‌ها در امور جهان «پپه» بوده است، همه و همه ریاست جمهوری او را نازل نشان می‌دهد».
وی افزود: «گفتار و رفتار ترامپ در جهان واهمه ایجاد کرده است».کاخ سفید به اظهارات آقای رامنی واکنش فوری نشان نداده است.
این در حالی است که وی بناست فردا پنج‌شنبه رسما کار خود را به عنوان سناتور ایالت یوتا آغاز کند. دونالد ترامپ در ماه فوریه از نامزدی میت رامنی برای انتخابات مجلس سنا حمایت کرده بود. رامنی پیش از این و همزمان با کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ وی را «شیادی» خوانده بود که «مردم آمریکا را به بازی گرفته است». ترامپ در آن زمان در پاسخ گفت که رامنی در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۲ در مقابل باراک اوباما «مثل سگی که به او قلاده بزنند» شده بود.
اوباما دوباره آغاز می شود!
به نظر می رسد پس از پیروزی اخیر دموکرات ها هم در سنا و هم مجلس نمایندگان، رییس جمهور پیشین ایالات متحده که از محبوبیت بالایی برخودار است، موقعیت را برای به چالش کشاندن ترامپ در سال 2019 بسیار مناسب می بیند.
باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا در پیامی که به مناسبت سال نوی میلادی در توییتر خود منتشر کرد، نوشت: در سال ۲۰۱۸ مردم گامی به جلو برداشتند و طور دیگری ظاهر شدند.
او ادامه داد: همین روند را در ۲۰۱۹ حفظ کنید. کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم و من پشتیبان شما خواهم بود. سال نوی همگی مبارک!
رییس جمهور پیشین آمریکا همچنین در روزهای گذشته مطالبی را درباره رهبران جوانی منتشر کرده که در سال ۲۰۱۸ برای او الهام‌بخش بوده‌اند.
اوباما این مجموعه از مطالب را که در توییتر منتشر کرده، با امید الهام بخشیدن به دنبال‌کنندگانش به اشتراک گذاشته است.او در این باره نوشته: امیدوارم از این داستان‌ها الهام بگیرید. آنان راه‌شان را با تصمیم برای ساخت آینده‌ بهتری که خواستار آن بودند، آغاز کردند. برای شما نیز همین‌طور است. اوباما در ادامه اظهار کرد: مساله مهم، اندازه گام شما نیست، بلکه برداشتن آن گام است.
استیضاح ترامپ در راه است
به نظر می رسد با ترکیب جدید کنگره، استیضاح ترامپ قطعی باشد. به هر حال، سال 2019 بر خلاف انتظار، چندان سال آرامی نخواهد بود؛ روزنامه دیلی اکسپرس، پیشگویی های جدید خود را منتشر کرده است. این روزنامه پیش از این پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش بینی کرده بود.
دیلی اکسپرس پیش بینی کرده است که تلاش هایی برای برکناری دونالد ترامپ از ریاست‌جمهوری آمریکا صورت خواهد گرفت. همچنین وی دچار بحران سلامت خواهد شد.
پیش از این نیز در مواردی بیماري ترامپ پیشگویی شده بود. با اینکه این پیشگویی در سال 2018 به وقوع نپیوست اما مساله مهمی در سال 2019 او را از کاخ سفید بیرون خواهد کرد.نویسنده دیلی اکسپرس ادعا کرده که بعید می دانم که زندگی او به خطر بیفتد اما حادثه مهمی برایش پیش خواهد آمد و او برای مدتی نمی تواند به کار خود ادامه دهد.