آماده‌باش یوزهای ايراني

ثانيه‌ها مي‌گذرد و ساعت، نزديك شدن افتتاحيه بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا را به رخ مي‌كشد. بازي‌هايي كه به گفته رقبا و دوستان مي‌تواند با درخشش تيم ملي كشورمان به پايان برسد. بازيكنان ايران روز گذشته با استقبال رسمي مسئولان قطري اين كشور را ترك كردند و به جزيره كيش آمدند تا در آنجا اندكي توقف كرده و سپس به امارات متحده، محل بازي‌هاي جام ملت‌ها بروند.
نگاه سكاندار تيم‌
کارلوس کی‌روش قبل از سفر اعضای تیم ملی به کشور امارات در فرودگاه حمد شهر دوحه صحبت‌هایی را در پایان اردوی قطر ارائه کرد که ماحصل صحبت های او را در ادامه می‌خوانید:پیش از آغاز بازی های جام ملت های آسیا اردوی خوبی را پشت سر گذاشتیم. خوشحالم از عملکرد بازیکنان، روحیه جنگجویانه، تمرکز بالا و تعهد تیمی که از تک تک نفرات در روزهای گذشته شاهد بودیم.الان پنج روز به جام ملت های آسیا مانده و زمان آن است که حمایت های دوستان خودمان را از تیم ملی داشته باشیم. حمایت های واقعی که باعث حفظ آرامش تیم ملی شود. چراکه مهم ترین مطلب در حال حاضر پیش از اولین بازی با یمن حفظ آرامش تیم ملی است.پیام اولی که می خواهم منتقل کنم این است که بسیار فروتنانه پابه مسابقات می‌گذاریم. روح مان، قلب‌مان و تمرکزمان برای بازی اول با یمن است. نقاط قوت خود را می‌دانیم. روی همه مسائل کار کردیم و باید با کمال فروتنی و تمرکز، انرژی خودمان را برای بازی با یمن بگذاریم.توقع من این است بازیکنانم با تمرکز بالا و هزار درصد از تمرکزشان پابه مسابقات بگذارند. اگر این کار را بخواهیم انجام دهیم باید جناب آقای تاج رییس فدراسیون از اتفاقاتی که در گذشته افتاده درس گرفته باشد و بداند دوستان تیم ملی چه کسانی هستند. کسانی که حمایت واقعی از تیم ملی می کنند، چه کسانی‌اند. ما می دانیم بعضی به دنبال این هستند که آرامش و تمرکز تیم ملی به‌هم بخورد. الان اما زمان آن نیست که کروکودیل‌ها بخواهند نزدیک شوند و آقای تاج با توجه به اختیاراتی که دارد نباید اجازه دهد این اتفاق بیفتد.این یک خواسته بجا و به حق است. تک تک 24 تیمی که به مسابقات می‌آیند رویا و آرزوهایی دارند. ایران هم رویای خودش را دارد. البته شما هم باید متوجه شوید که تمرکزمان روی بازی اول با یمن است که بعد از آن روی دو بازی دیگر وظایف دیگری را انجام می‌دهیم. احتیاجی نیست که من بخواهم یادآوری کنم، اما در 40 سال گذشته ایران نتوانسته به قهرمانی جام ملت های آسیا برسد. شاید در 15 سال گذشته بدترین نتایج برای ایران به دست آمده است. در رده باشگاهی نیز فوتبال ایران با مشکل مواجه بوده و دلیل هم این است که مشکلاتی پیش‌رو بوده است. تیم ملی ایران در این 40 سال گذشته با مسائلی روبه رو بوده و باید با فروتنی پابه مسابقات بگذاریم.در صحبت های قبلی تاکید کردم، شاید برخی فراموش کرده‌اند وقتی من هفت سال پیش پابه ایران گذاشتم، 70 درصد مردم کشور وقتی یک بازی مقابل بحرین داشتیم به لرزه و واهمه می‌افتادند. به خاطر ترسی که از رویارویی داشتند، ولی الان ما اینجا قرار داریم و باید با فروتنی پابه مسابقات بگذاریم. واقعیت این است که استرالیا، کره جنوبی و ژاپن شانس های اصلی برای حضور در نیمه نهایی هستند. این تیم ها یک کارت اعتباری برای حضور در نیمه نهایی دارند. البته ما هم تمام تلاش‌مان را می کنیم تا به آنجا برسیم.اگر سه کشوری که اشاره کردیم شانس اصلی برای قهرمانی هستند به خاطر این است که در 40 سال گذشته تلاش های زیادی در فوتبال پایه، ساخت استادیوم‌ها و ایجاد امکانات کرده اند. آن‌ها کلاس ها و دوره های مربیگری را گذاشتند و به همین خاطر مدعیان اصلی قهرمانی هستند. اگر این مطلب را زیر پا بگذاریم به این معنی است که ما نسبت به فوتبال صادق نیستیم. اگر این مطلب را نادیده بگیریم یعنی شما دارید به فوتبال دروغ می‌گویید و ما اینجا به فوتبال دروغ نمی‌گوییم.
جنگنده‌هاي ايران


پس تنها یک جایگاه برای بقیه تیم ها باقی می‌ماند که بتوانند خودشان را به نیمه نهایی برسانند. مطمئنا ما هم این تلاش را می کنیم. البته تیم هایی مثل عربستان سعودی، قطر، ازبکستان و امارات هم خواهند جنگید تا یکی از چهار تیم حاضر در نیمه نهایی باشند. در آخر باید بگویم که بیایید از بازی اول مان لذت ببریم و روبه جلو حرکت کنیم.
ستاره‌هاي خوش‌پوش
همان‌گونه كه اشاره شد، تیم ملی ایران بعد از برپایی اردوی آماده سازی خود در دوحه و انجام دو دیدار تدارکاتی برابر فلسطین و قطر، ديروز به اردو پایان داد و راهی امارات خواهد شد تا برای جام ملت‌های آسیا مهیا شود. شاگردان کارلوس کی‌روش که به عنوان یکی از مدعی‌های جدی جام ملت‌های 2019 معرفی می‌شوند، با پوشش جالب توجه و با بهره گیری از یکی از برندهای مطرح در امارات حاضر خواهند شد. این اولین رونمایی از کت و شلوار خاص و ویژه تولیدی برند هاکوپیان برای تیم ملی است. کت و پوشش جالب توجه که نام هر بازیکن نیز داخل آن درج شده تا شاهزاده‌های ایرانی برای تحقق رویایی 43 ساله به شکلی ویژه در امارات حضور یابند. کمپانی طراح و پشتیبانی البسه مجلسی تیم ملی هاکوپیان است که با توجه به حساسیت ویژه روی لباس کنونی تیم ملی، تحت نظارت مستقیم موسس این کمپانی این لباس‌ها طراحی شده است. در بخش اول طراحی این لباس‌ها به موضوع استایل توجه شده است. مدل در نظر گرفته شده کنونی برای تیم ملی، جذب و مدرن است که برای تک تک بازیکنان شخصی‌دوزی صورت گرفته و هر کدام از آن‌ها حداقل یک بار پرو شده است. اسم و فامیل هر کدام از بازیکنان با اتیکت مخصوص در کار درج شده است. بخش دوم که به متریال این کار مربوط می‌شود که طبق فلسفه برند هاکوپیان تمام مواد این البسه صد درصد طبیعی و از پشم شکل گرفته است که باعث می‌شود تنفس بدن به خوبی صورت گیرد و سازگار با محیط زیست باشد. در بخش رنگ بندی با توجه به اینکه اکنون در دنیای مد و پوشاک، رنگ سورمه‌ای مطرح است و شیکی خاص خود را دارد، در این طرح نیز سود گرفته شده است. برند هاکوپیان تلاش داشته برخلاف جام جهانی (با توجه به برگزاری بازی‌ها در فصل تابستان) اکنون در ژانویه و فصل زمستان از تونالیته تیره‌تر سود ببرد. در جام جهانی البته البسه با کت و شلوار بود اما اکنون کت و شلوار تک در اختیار بازیکنان قرار گرفته است. پارچه‌های استفاده شده از طرف یک شرکت ایتالیایی که تحت همکاری اختصاصی با این برند قرار دارد استفاده شده و با توجه به سبکی و طبیعی بودن آن، باعث می‌شود بازیکنان در زمان سود بردن از آنها در هواپیما و کنفرانس‌ها و ... با کمترین مشکل مواجه باشند. شلوار نیز به رنگ طوسی است و پیراهن سفید و صد درصد طبیعی و از جنس پنبه است. نکته خاص در طراحی البسه تیم ملی سود بردن از پوشت به رنگ پرچم ایران است که جلوه خاصی به این لباس داده است.
همه با هم براي پيروزي
بارها گفته شده است كه بازيكنان تيم ملي ايران آمادگي لازم را براي قهرماني دارند و در ايران نيز همگان منتظر درخشش تيم ملي كشورمان هستند. همه بايد فارغ از هر نگاهي كه داريم بازي‌هاي شخصي را كنار گذاشته و آماده باشيم تا از تيمي طرفداري كنيم كه نام كشورمان بر آن مي‌درخشد.