به‌دنبال پایان مهلت 10روزه برای تامین حق‌آبه‌ کشاورزان اصفهان صورت گرفت تجمع اعتراضی در کنار پل خواجو

گروه ایرانشهر: کشاورزان اصفهان در پایان مهلت ۱۰ روزه‌‌ای که برای تامین حق‌آبه‌شان به دولت داده‌ بودند، برای چندمین بار دست به تجمع اعتراضی زدند. این تجمع که صدها نفر در آن حضور داشتند از بستر خشک زاینده‌رود در مقابل پل خواجو آغاز شد.
دبیر نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: کشاورزان خواهان حق‌آبه از دست رفته خود هستند. پیش از این و در مهرماه نیز برخی از شهرها و روستاهای شرق اصفهان شاهد تجمع کشاورزان و تراکتورداران در اعتراض به عملی‌نشدن وعده‌های مسئولان مبنی بر جاری شدن آب زاینده رود در فصل پاییز و نیز حمایت مادی از کشاورزان برپا شده بود. خواسته کشاورزان به گفته خود آنها، تامین حق آبه دیرینه این منطقه بوده است.
اسفندیار امینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تجمع اعتراضی امروز کشاورزان اصفهان در کنار پل خواجو اصفهان و روبه‌روی شرکت آب منطقه ای اصفهان، اظهار کرد: سال‌ها زمان برد تا خواسته‌های کشاورزان در مصوبات شورای عالی متبلور شود؛ متاسفانه از سال 92 تاکنون هیچ یک از بندهای این مصوبات اجرایی نشد تا اینکه استعفای نمایندگان اصفهان موجب شد با دستور رئیس جمهور «ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل شود.» دبیر نظام صنفی کشاورزی اصفهان ادامه داد: کشاورزان از این خبر خوشحال شدند و تصور کردند مصوبات شورای عالی آب عملیاتی می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که مسئولان امروز چه پاسخی نسبت به اعتراض کشاورزان داشتند، گفت: معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان، کشاورزان را به آرامش دعوت کرد، اما گویا از اقدام موثر خبری نیست و تنها آب به استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری و یزد منتقل می‌شود و کشاورزان از حق آبه خود همچنان بی نصیب مانده‌اند.
امینی با بیان اینکه کشاورزان از اینکه تاریخ بازگشایی زاینده رود همچنان نامشخص است نیز گلایه دارند تصریح کرد: قرار بود با بررسی وضعیت زاینده‌رود در تاریخ 15 آذر ماه، اقدامات لازم در بالادست برای رسیدن روان‌آبها به سد زاینده رود صورت گیرد که این کار انجام نشد.
سایر اخبار این روزنامه
یک واردکننده بزرگ کاغذ همراه یک گروه ۱۶ نفره بازداشت شده‌اند سلطان نامرئی کاغذ ژوبین صفاری دوراهی خصوصی یا دولتی‌بودن شهروندان تهرانی عصر روزگذشته بویی نامطبوع را با منشایی نامعلوم استشمام کردند تهرانِ بو دار واحد پول ایران از ریال به تومان تبدیل می‏شود؟ صفرهای کمرنگ روی پول ایران « ابتکار » در گفت و گو با یک پژوهشگر ارشد مسائل خاورمیانه بررسی می‌کند کردها در میانه دمشق ، آنکارا و واشنگتن «ابتکار» از نقطه نظرات کارشناسان درخصوص لایحه بودجه گزارش می‌دهد اقدام دولت برای بهبود معیشت مردم «ابتکار» از تحصن انفرادی یک نماینده در صحن علنی گزارش می دهد بدعت‏های نوظهور در سال پایانی مجلس! گزارش «ابتکار » از چند و چون جلوگیری از ورود شفیعی کدکنی به دانشگاه تهران درهای بسته امیدوارترند شهرام گیل‌آبادی، مدیرعامل خانه تئاتر در گفت‌وگو با «ابتکار»: تئاتر محفلی برای گفت‌وگو و تضارب آرا است به‌دنبال پایان مهلت 10روزه برای تامین حق‌آبه‌ کشاورزان اصفهان صورت گرفت تجمع اعتراضی در کنار پل خواجو میلادى‌ترین سالى که پیش‌رو داریم به‌دنبال پایان مهلت 10روزه برای تامین حق‌آبه‌ کشاورزان اصفهان صورت گرفت تجمع اعتراضی در کنار پل خواجو از تعارف کم کنید و بر مبلغ بیفزایید