امریکایی‌ها هرگز نمی‌توانند مانع صدور نفت ایران شوند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت، با بیان اینکه در جلسات این هفته هیئت دولت، وزرا و مسئولان گزارش‌های خوبی از اقدامات خود ارائه کردند که لازم می‌دانم ملت عزیز ایران از آن باخبر باشند، گفت: در ۹ ماهه گذشته تراز تجاری ناشی از صادرات غیرنفتی با رقم حدود ۷۵۰ میلیون دلار، دارای تراز مثبت بوده که این رقم نشان‌دهنده تلاش‌های موفقیت‌آمیز فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی است. رئیس جمهور افزود: بر اساس گزارش وزیر نفت، فروش نفت به همان صورتی که مدنظر بود ادامه دارد و برخی مشکلات جزئی که وجود دارد قابل حل بوده و به‌زودی برطرف خواهد شد.
آمار‌های امیدوارکننده از اقتصاد کشور
دکتر روحانی با اشاره به آمار رئیس بانک مرکزی گفت: این آمار هم امیدوارکننده بود و نشان می‌دهد که التهاب قیمت‌ها درحال کنترل است. آمار بانک مرکزی همچنین به شاخص قیمت‌های تولیدی در سطح عمده‌فروشی مربوط می‌شود و بر این اساس در ماه آذر نسبت به ماه آبان ۵/۴ درصد کاهش داریم و این خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای است. روحانی با اشاره به گزارش دستاورد‌های وزارت دفاع در حوزه‌های دفاعی گفت: وزیر دفاع گزارش بسیار خوبی درباره پیشرفت‌ها در زمینه موشک‌های برد متوسط، برد بلند و همچنین موشک‌های هوا به هوا، زمین به دریا، دریا به دریا و همچنین پهپاد‌ها ارائه دادند و کار بسیار خوبی در این زمینه‌ها انجام گرفته است. رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در زمینه تقویت و ارتقای قدرت دفاعی سرزمین خود هیچ‌وقت تردید نمی‌کنیم، اظهار داشت: یکی از اهداف بلند دولت یازدهم و دوازدهم، تقویت بنیه دفاعی بوده و همه آمار و ارقام نشان می‌دهد که عملکرد این دولت نسبت به دولت‌های قبل در زمینه تقویت بنیه دفاعی پیشتاز بوده است. روحانی گفت: این آمار نشان می‌دهد باوجود اینکه بعضی‌ها ادعا می‌کنند دولت چشم به آسمان و زمین و غرب و شرق دوخته است، چشم ما ابتدا به رحمت خداوند بزرگ است که رزق و قدرت از اوست و دوم به بازوان پرتوان ملت عزیز ایران و نه کسی دیگر است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید و توصیه به کاستن از فاصله‌های جناحی در این شرایط سخت کشور، گفت: شاید نتوان رقابت را هیچ‌وقت حذف کرد، اما می‌توان آن را کم کرد. شرایط کنونی، شرایطی نیست که این همه بر سر مسائل جزئی جنگ و دعوا شود. امام جمعه‌ها، حوزه‌ها، جناح‌های مختلف، قوه قضائیه، قوه مقننه، صدا و سیما و رسانه‌ها و نیرو‌های مسلح باید به کمک دولت بیایند. ما یک کشور واحد هستیم و یک رهبر و یک قانون اساسی داریم و باید در کنار هم باشیم. امروز دشمنان، دشمنی آشکارتر علیه ما انجام می‌دهند. باید آن‌ها را مأیوس کنیم و حتماً آن‌ها را مأیوس خواهیم کرد.


میمنه، میسره و میانه با هم علیه دشمن
روحانی خاطرنشان کرد: اشکال ندارد که یکی چپ، یکی راست و یکی وسط باشد. ولی باید میمنه، میسره و میانه میدان جنگ باشد، در میدان جنگ وقتی با دشمن می‌جنگیم، جناح راست، چپ و وسط داریم ولی هر سه با هم علیه دشمن می‌جنگند نه اینکه میمنه با میسره بجنگد. چنین چیزی در تاریخ وجود ندارد. در میدان جنگ، لشکر‌ها از سمت و سوی مختلف به هم کمک می‌کنند و در یک نقطه به هم می‌رسند، نه اینکه این لشکر با آن لشکر بجنگد. وی خاطرنشان کرد: جناح راست، میمنه نظام و لشکر اسلام است، جناح چپ، میسره و جناح وسط، جناح میانه و قلب لشکر است. همه باید با هم جلو برویم و دشمن را زمین بزنیم. با چشم‌غره رفتن به یکدیگر به جایی نمی‌رسیم باید به دشمن چشم غره بیاییم. همه جزو یک ملت هستیم، همه مسلمان و انقلابی هستیم.
رئیس جمهور همچنین با تأکید بر اینکه در آستانه بهمن ماه همه باید خودمان را برای یک جشن بزرگ ۴۰ سالگی انقلاب آماده کنیم، گفت: مظهر آن جشن راستگویی است، آن نیست که چراغانی کنیم و پرچم نشان دهیم، مظهر آن جشن، کمک به همدیگر است، مظهر آن جشن وفای به عهد، ایستادگی، وحدت و اتحاد است. ۴۰ سالگی را باید اینگونه جشن بگیریم، متحد شویم و در کنار هم قرار بگیریم و دشمن را مأیوس کنیم.