تظاهرات جلیقه زردها در خیابان‌های فرانسه هم‌زمان با شب سال نو

هزاران نفر از جلیقه زردها با حضور در خیابان‌های شهرهای مختلف فرانسه هم دست به تظاهرات و اعتراض زدند و هم در مراسم‌های جشن سال نو میلادی شرکت کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندپندنت، اعتراضات جلیقه زردها درحالی در خیابان‌های شهرهای مختلف پاریس برگزار شد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به مناسبت آغاز سال نو میلادی سخنرانی کرد.
وی در سخنرانی سال نوی خود از کاخ الیزه اعلام کرد که "ما می‌توانیم بهتر عمل کنیم و باید بهتر امور را انجام دهیم." این سخنرانی ماکرون درحالی انجام شد که شش هفته از آغاز اعتراضات جلیقه‌ زردها می‌گذرد.
در اولین دقایق آغاز سال نو میلادی برخی از معترضان به ده‌ها هزار گردشگر که در خیابان شانزلیزه در پاریس گردهم آمده بودند، پیوستند و در جشن سال نو شرکت کردند. در شهر بوردو برخی از جلیقه زردها بر روی پل بزرگ این شهر گردهم آمده و تظاهرات کردند.
انتظار می‌رود تظاهرات در سال 2019 نیز ادامه یابد. همچنین نزدیک به 150 هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت و برقراری صلح در سراسر کشور گسیل شدند.
سایر اخبار این روزنامه
شاخص بورس 435 پله بالا رفت معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش اعلام کرد: راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان هفته جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور بهره برداری از 800 واحد مسکن روستایی مددجویی در استان سیستان و بلوچستان اهداف سیاسی تاخیر خروج نظامیان آمریکایی در سوریه رئیس کمیته عالی انقلاب یمن فاش کرد ؛ خرید غذای فاسد برای مردم یمن توسط سازمان جهانی غذا کشاورزان نمونه و مروجان برتر بخش کشاورزی معرفی شدند آیت‌الله جلالی خمینی: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ارکان بزرگ انقلاب بود ترامپ جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را به تعویق انداخت تظاهرات جلیقه زردها در خیابان‌های فرانسه هم‌زمان با شب سال نو رونمایی از ایران چک جدید پانصد هزار ریالی معاون بهداشت و درمان بنیاد: تامین اعتبار بیمه تکمیلی ایثارگران بازنشسته توسط سازمان برنامه و بودجه به صندوق بازنشستگی ابلاغ شد برنامه سال 98 آموزش و پرورش براساس سند تحول اجرایی می‌شود محاکمه یکی از مدیران سابق حراست بانک مرکزی و پسران ایجاد 228 هزار و 500 فرصت شغلی در مناطق محروم کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور بهره برداری از 800 واحد مسکن روستایی مددجویی در استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون اول رئیس جمهور بهره برداری از 800 واحد مسکن روستایی مددجویی در استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون اول رئیس جمهور بهره برداری از 800 واحد مسکن روستایی مددجویی در استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون اول رئیس جمهور بهره برداری از 800 واحد مسکن روستایی مددجویی در استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون اول رئیس جمهور بهره برداری از 800 واحد مسکن روستایی مددجویی در استان سیستان و بلوچستان