اعتراضات دی‌ماه سال گذشته نتایج خوبی برای کشور داشت

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، اظهار کرد: برای سال 1398 این نگرانی وجود دارد چون در این سال انتخابات است برخی از افراد حقیقی و حقوقی که می‌خواهند وارد فضای انتخابات شوند قرارشان این باشد که روی موج نارضایتی مردم سوار شوند.
به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری که در خبرآنلاین برگزار شد، با اشاره به سالگرد 9 دی‌ اظهار کرد: فتنه 88 توطئه‌ای سنگین و سختی بود که در آن برخی آگاهانه و برخی ناخودآگاه وارد میدان شدند و خواب‌های آشفته‌ای دیدند؛ به ویژه در زمانی که نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مراد و مرشد برای تحولات منطقه‌ای محسوب می‌شد. عده‌ای خواب‌هایی دیده بودند که تغییراتی در نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند و به همین دلیل بهانه تقلب در انتخابات را مطرح کردند.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در آن سال بسیاری از حرمت‌ها شکسته شد و خسارات زیادی به جامعه وارد گردید، اما نظام همه آنها را تحمل کرد تا این‌که 22 بهمن فرا رسید؛ سران فتنه در این زمان بیانیه‌ای صادر کردند تا مردم در روز 25 بهمن به خیابان‌ها بیایند و راهپیمایی کنند؛ در این نقطه بود که اوج تلاش برای براندازی انجام شد و حصر خانگی آغاز گردید. 22 بهمن‌ماه برخی اقداماتی انجام دادند که یاد آخرین اقدامات رژیم شاهنشاهی برای تغییر تاریخ رسمی کشور از هجری شمسی به شاهنشاهی می‌افتیم.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: در این زمان طبیعی بود که باید از طرف نظام برخورد سخت‌تری صورت می‌گرفت، اما نظام نرم‌ترین برخورد را انجام داد. امیدوارم اگر زمان فرا رسد و آقایان متوجه شوند که چه فشارهایی به جامعه وارد کردند، وضعیت بهتری داشته باشیم.


این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های اصولگرایان برای حضور در انتخابات سال 1398، اظهار کرد: مشکل نظام مردم‌سالاری دینی ما که تحقیقا همه مسئولان کشور نتیجه انتخابات هستند، وجود نداشتن چند حزب فراگیر، قدرتمند و چارچوب‌دار است. من در غیبت این احزاب، برای آینده مردم‌سالاری دینی نگران هستم.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به آماده‌سازی جریان‌های سیاسی برای حضور در انتخابات سال 1398، اظهار کرد: جبهه اصولگرا نیز در حال آماده کردن خود برای انتخابات 1398 است و ما ناگزیر از وحدت در بین خودمان هستیم. اگرچه در جریان اصولگرایی ممکن است افرادی تندرو، معتدل و کندرو باشند و اختلافات درون‌ تشکیلاتی وجود داشته باشد، اما در هر صورت باید یک ائتلاف بزرگ در اصولگرایان ایجاد شود و این ائتلاف در حال شکل گیری است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات راهبردی اصولگرایان برای دستیابی به وحدت در انتخابات سال 1398، گفت: این جلسات تقریبا با حضور افراد حقیقی و حقوقی موثر برگزار می‌شود و من نیز به این جلسات دعوت می‌شوم؛ هنوز به یک نام تشکیلاتی قطعی نرسیده‌ایم اما قرار است که نتیجه این جلسات شورای وحدت اصولگرایی باشد.
باهنر در پاسخ به پرسشی درباره تعهد اصولگرایان بر عدم موج سواری روی نارضایتی‌های مردمی برای انتخابات سال 1398 و تکرار اتفاقات دی‌ماه سال 1396 تاکید کرد: نگران اصولگرایان نباشید؛ آنهایی که در 40 سال گذشته دنبال هنجارشکنی بودند خواستگاه‌شان جای دیگری است .
وی اظهار کرد: دی‌ماه سال 1396 اگرچه اتفاقات خوبی نیفتاد، اما نتایج خوبی برای کشور داشت. از جمله این نتایج آن بود که بسیاری به این نتیجه رسیدند که صدای مردم شنیده شود. مشاهده کردیم که در اعتراضات دی‌ماه سال قبل زمانی که حرکت به سمت هنجارشکنی آغاز شد، مردم به هیچ وجه با این هنجارشکنی‌ها همراهی نکرده است.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: مشاهده می‌کنید که از پس از اعتراضات دی‌ماه، تجمعات بسیاری با اهداف مختلف در کشور شکل گرفت، اما هیچ‌گاه مردم با وجود انتقاداتی که به همه اعم از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، دولت یا سایر جریان‌های سیاسی دارند هیچ‌گاه به این ناآرامی‌ها نپیوستند.
وی با تاکید بر این‌که برای سال 1398 باید مراقب باشیم تا فشارهای خارجی و جنگ اقتصادی به تحرکات انتخاباتی برخی نامزدها گره نخورد، گفت: امروز حتی ضد انقلاب‌های ناب نیز می‌گویند اگرچه ما نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول نداریم، اما از آنجایی که آلترناتیوی برای آن وجود ندارد، اگر می‌خواهیم ایران بماند باید تلاش کنیم که نظام فعلی باقی بماند.
باهنر با تاکید بر اینکه در مجموع این دوران سخت تر از دوران گذشته نیست و تجربه‌های گذشته را داریم و نیازهای ضروری مردم  نیز تأمین شده ، درباره منابع بودجه 98 گفت: منابع درآمدی مشخص است و بیشتر از این هم نمی‌توان مصرف و هزینه کرد؛ تدبیر و موقعیت شناسی و زمان شناسی حکم می‌کند که این بودجه عادلانه توزیع شود. بعضی فکر می‌کنند که عادلانه یعنی اینکه همه را بین مردم توزیع کرد یا اینکه فقط به بهداشت، سلامت، دفاع یا آموزش تخصیص داد، این درحالی است که در قانون بودجه کشور باید همه این جوانب مورد توجه قرار بگیرد.