ابتکار: اگر ۱۳ سال برای «ازدواج» خوب است پس رأی هم بدهند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در خصوص رد لایحه مربوط به کودک همسری در کمیسیون قضایی مجلس گفت: اگر سن ۱۳ سال برای ازدواج خوب است پس همه قوانین دیگر هم روی همین سن آورده شود تا کودکان ۱۳ ساله بتوانند رأی دهند، گواهینامه بگیرند و درخواست طلاق دهند.
به‌گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه سفر یکروزه به استان البرز که دیروز ۱۰ دی ماه انجام شد، با اشاره به بازدید از شیرخوارگاه امام علی(ع) کرج در جمع خبرنگاران گفت: نگهداری از کودکان یکی از فعالیت‌های مهم بهزیستی است و امیدواریم نقش سمن‌ها و خیریه‌ها در این موضوع بیشتر شود.ابتکار افزود: برون سپاری این فعالیت‌ها تا جایی که قانون اجازه دهد ضروری است و امیدواریم در البرز با سرمایه اجتماعی خوبی که داریم این کار انجام شود.
معاون رئیس جمهوری با بازدید از اورژانس اجتماعی البرز اعلام کرد: اورژانس اجتماعی مهم‌ترین مرحله مداخله اجتماعی است و این امکان را می‌دهد که هر فردی که در معرض خطر است یا از یک خطر اطلاع دارد بتواند با شماره ۱۲۳ تماس بگیرد و وضعیت خود را گزارش و کمک درخواست کند.وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این زمینه اهمیت دارد، بحث کودک آزاری است. در فرهنگ و دین ما رعایت حقوق کودکان اهمیت زیادی دارد، ما در این مورد قانونی را تحت عنوان قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان داریم که در مرحله نهایی است.
ابتکار افزود: در هر حال اورژانس اجتماعی این فرصت را به کودکان هم می‌دهد که با یک تماس آسیب احتمالی را اطلاع دهند و بتوانند از خود محافظت کنند.وی تصریح کرد: آگاهی از اورژانس اجتماعی باعث می‌شود افرادی که مجرم هستند و نیت مجرمانه دارند بدانند که چنین امکان و مداخله‌ای وجود دارد که این برای مردم امنیت و برای مجرم ناامنی می‌آورد.