گزارش «ایران» از انتصاب جوان‌ترین امام جمعه تهران

نماز جمعه این هفته تهران به امامت امام جمعه جدید برگزار خواهد شد. ستاد نماز جمعه تهران اعلام کرد حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد و نماز جمعه این هفته تهران هم به امامت او در مصلای امام خمینی (ره) اقامه خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌‌ حاج علی اکبری، متولد ۱۳۴۳ در شهرستان دماوند است که پس از طی تحصیلات مقدماتی، با رتبه عالی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فقه و حقوق اسلامی از مدرسه عالی شهید مطهری فارغ‌التحصیل شد. 
او ضمن آشنایی با زبان‌های عربی و انگلیسی، از تجربه‌ سال‌های طولانی تدریس در حوزه و دانشگاه بهره‌مند بوده و با سفرهای تبلیغی متعدد در کشورهای خارجی، مجال آشنایی با فرهنگ سایر ملل را هم داشته است. حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‎اکبری در سال ۷۳ یعنی در سن 30 سالگی به‌ امامت جمعه شهرستان دماوند منصوب شد و به ‌فاصله‌ کوتاهی امام جمعه نمونه شناخته شد و مورد قدردانی قرار گرفت. 
او سپس در سال ۷۹ از سوی رهبری انقلاب، به‌عنوان جوان‌ترین عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور منصوب شد و به مدت ۱۷ سال تجربه حضور در این جایگاه را داشته است. 


علی‎اکبری که سابقه معاونت رئیس‎جمهوری در امور جوانان و رئیس سازمان ملی جوانان در دوران محمود احمدی‏ نژاد را در کارنامه دارد، در دی ماه پارسال با حکم رهبری انقلاب به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منصوب و جانشین سیدرضا تقوی شد.
انتخاب علی اکبری، دومین انتخاب از سوی رهبری انقلاب طی یک سال گذشته به سمت امام جمعه موقت تهران است. حجت‎الاسلام حسن ابـــــوترابی روحانی 65 ساله‎ که  پیشتر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره‎های هفتم، هشتم و نهم بود، بهمن ماه پارسال با حکم رهبری انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد. 
در آن روزها این انتصاب نه تنها فقط به لحاظ جوان بودن او مورد استقبال قرار گرفت، بلکه مشی اعتدالی ابوترابی بود که رضایت بسیاری از چهره‏ های سیاسی را به این انتصاب جلب کرد. 
حال نیز با گذشت نزدیک به یک سال از این انتصاب، حاج علی اکبری هم به لیست 5 نفره امامان جمعه موقت تهران اضافه می‎شود تا جوانگرایی رهبری انقلاب بار دیگر مورد توجه قرار بگیرد.