علم‌الهدی در نشستی با موضوع حماسه انقلابی 9 دی در مدرسه علمیه عالی نواب به میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی حمله کرد

امام‌جمعه دادستان نیست
همدلی| گروه سیاسی: هفته‌ای نیست که اظهارات یا خطبه های جمعه سید احمد علم‌الهدی امام جمعه شهر مشهد، مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار نگیرد. وی، چه در نشست‌های مختلف و چه در خطبه‌های خود، معمولا با عوامل مخالف یا طیف فکری مخالف خود تسویه حساب شخصی می‌کند. بیشتر انتقادات علم الهدی نیز معمولا درباره وضعیت حجاب، مشکلات اقتصادی و رویکردهای دولت است. واکنش این روحانی به نوع برگزاری مراسمی در برج میلاد رسانه های جهان را به واکنش وا داشت. گویا اطلاعات این روحانی درباره سوفیا لورن بیش از متالهین و الهی‌دانان غربی است. اکنون سخنان این هفته علم الهدی نیز جنجال برانگیز شده است. اظهار نظر وی درباره حصر و اتفاقات 88، واکنش‌هایی را در فضای مجازی و دیگر رسانه های عمومی برانگیخته است. علم الهدی در نشستی با موضوع حماسه انقلابی 9 دی در مدرسه علمیه عالی نواب، گفته است اگر بعد از ۸۰ سال هم، رفع حصر صورت گیرد باید میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی تحویل دادگاه داده شوند تا توسط دادگاه محکوم شوند. چون به قول علم الهدی «سران فتنه در تمام خون‌ها سهیم و شریک هستند». گرچه اظهارات و حمله علم الهدی به محصورین حمله شمشیر باز به حریف دست بسته است. اظهارات علم الهدی در وضعیت نامطلوب کشور در حالی است که جامعه نیاز به وحدت بیشتری دارد. همه می‌دانند که کشور در وضعیت طبیعی به سر نمی‌برد. البته غیر طبیعی بودن کشور را همه مسئولان نیز، بازگو کرده‌اند. اما گویا امام جمعه شهر بی توجه به این حرف‌ها است و به دنبال چیزی است که خود صلاح می‌داند.
موضع موسوی
به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در نشستی با موضوع حماسه انقلابی 9 دی در مدرسه علمیه عالی نواب ادامه داد: دشمن نیز که از قبل نقشه خود را تعیین کرده بود، فتنه به عنوان یک جریان قطعی در دل یک حرکت سیاسی داخلی آن هم به وسیله خواصی که نخبه سیاسی این نظام و انقلاب و 8 سال نخست وزیر مورد تایید امام بودند، اجرا کرد.امام جمعه مشهد با بیان اینکه فتنه از  مصاحبه میرحسین موسوی شروع شد، معتقد است، آقای موسوی موضع خود را مقابله با رهبری و نفوذ رهبری و ولایت اعلام کرد.


آقای علم الهدی از این اظهارات زیاد دارد. هنوز یادمان نرفته زمانی که آقای علم الهدی در کسوت روحانیت، گفت بروید زنا کنید، عرق بخورید، انواع فسق و فجور کنید اما نگذارید قدرت به دست غیر بیفتد!
سوال این است که واقعا مگر قدرت چقدر ارزش دارد؟ مگر دست‌یابی یا تشکیل حکومت اسلامی در اسلام برای پیاده کردن احکام الهی نیست؟ چگونه است که امام جمعه شهر اینگونه خود را به جای دادستان، خود را جای مالکان مردم و ... می‌نشاند؟ بدون شک پاسخ به این پرسش‌ها ذهن و ضمیر مخاطبان را به خود جلب کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در ادامه این نشست که در خراسان رضوی نیز برگزار شده است، گفت: زمانی که نقطه هدفی برای خواص پیدا شد که رسیدن به یک قدرت و مقام است، حتی اگر رسیدن به این قدرت و مقام را در گرو تسلیم شدن در برابر دشمن ببینند با همه شناخت تسلیم دشمن می‌شوند. در سال ۸۸ در مساله انتخابات ریاست جمهوری از نظر برخی جریان‌های سیاسی قرار بر این شد که اگر یکی از دو نفر آقای خاتمی و موسوی کاندیدای  انتخابات شد، دیگری به نفع او وارد عرصه نشود و حمایت کند.
وی افزود: ابتدا آقای خاتمی کاندیدا شد اما این قرارداد به هم خورد و برخلاف آن آقای موسوی کاندیدا شد و علتش این بود که مصاحبه‌ای با روزنامه لوموند فرانسه کرد که خبرنگار نظر ایشان را در مورد عملکرد رئیس‌جمهور ایران و برنامه‌های آن پرسید و ایشان برنامه‌های رئیس‌جمهور را توضیح دادند، خبرنگار گفت که بخشی از این برنامه‌ها در قدرت رئیس‌جمهور نیست زیرا شخص اول قدرت رهبری است و ایشان بیان کردند که اگر یک رئیس‌جمهور قابل و قدرتمند به عرصه کشور بیاید، مردم را به وسط خیابان می‌ریزد و مردم رهبر را وادار می‌کنند که حدود اختیارات خود را در حدود اصل 110 قانون اساسی خلاصه کند.
علم‌الهدی بیان کرد: ایشان از اصل ۵۷ قانون اساسی که کلیه جریان مدیریت کشور را در حوزه ولایت فقیه قرار می‌دهد، خبر نداشت و این حرف را بیان کرد. برخی جریان‌هایی که در خود اصلاحات بودند، متوجه شدند که مقصود آن‌ها با این فکر عملی است که رهبری محدود و منزوی شده و از توان و نفوذ ایشان در کشور کاسته شود، به همین دلیل ایشان با این فکر برای ریاست جمهوری مناسب هستند، بنابراین آقای خاتمی را رها کردند و به دنبال این فرد رفتند، منتها زمانی که ایشان به این عرصه وارد شدند، آقای خاتمی مصلحت خود را در این دیدند که از ایشان دفاع کنند.
حصر خانگی؛ حفاظت ​
وی اضافه کرد: خیری که در تمام جریان‌های فتنه بود، مردم را بیدار و هشیار کرد و بعد آن‌ها خیری را که در عکس‌العمل مردم در برابر فتنه بارز شده بود و بینش‌گاه خود را در این خیر که دفاع از ولایت و رهبری است، پیدا کردند، بصیرت کامل و تمام در آن نفوذ کرد و 9 دی ایجاد شد. حصر خانگی حفاظت بود. از روز اولی که این حرکت‌های لاییک، ضدمردمی، ضدرهبری و ضد دینی شروع شد تا بهمن سال ۸۸ که ادامه داشت، ۱۷ بیانیه دادند. حرکت‌هایی که در آن آدم‌کشی، خونریزی، آتش زدن و تخریب اموال وجود داشت. برای تمام حرکت‌ها بیانیه دادند و تایید کردند و تمام این کشتارها، تخریب‌‎ها و آتش‌سوزی‌ها از نظر حقوقی به عهده آن‌ها افتاد.
محصورین باید تحویل دادگاه شوند
امام جمعه مشهد با توجه به اینکه نمی‌تواند دادستان باشد، به گونه ای اظهار نظر کرده است که گویی دادستان شهر اظهار نظر می‌کند. علم‌الهدی در ادامه سخنان خود گفت: قاعده کار این بود که نظام آن‌ها را تحویل دادگاه دهد تا محاکمه شوند اما شورای عالی امنیت ملی اجازه نداد که قوه‌قضاییه مسائل را پیگیری قضایی کند و آن‌ها را در حصر خانگی حفظ کرد. اگر بعد از ۸۰ سال روزی حصر خانگی رفع شود، باید تحویل دادگاه شوند که در تمام خون‌ها سهیم و شریک هستند. مردم ما امروز باید این امر را بدانند.
حصر خانگی در واقع عقوبت آن‌ها نبود، بلکه نجات آن‌ها بود
امام جمعه مشهد بیان کرد: افرادی که در ماه مبارک رمضان و روز قدس به عنوان دفاع از فتنه‌گر در خیابان بطری آب سر می‌کشیدند و تظاهر به گناه می‌کردند، فتنه‌گران را قبول نداشتند. آن‌ها برای جنگ با اسلام آمده بودند و جنگ با اسلام را جنگ با رهبری در عرصه سیاست می‌دیدند. این افراد الگوی سیاسی فتنه‌گران شدند و لشکر سیاسی سران فتنه بودند که در ماه رمضان بطری آب سر می‎کشیدند. عده‌ای بیان می‌کنند که مگر چند سال حصر خانگی برای دو نفر کافی نیست؟ حصر خانگی در واقع عقوبت آن‌ها نبود، بلکه نجات آنها بود.