روند صعودی قیمت ارز با دخالت بانک مرکزی متوقف شد

اگرچه دلالان دو روز پیش با پایان یافتن معاملات رسمی ارز در صرافی‌های بانکی،تلاش کردند نرخ را افزایش دهند، اما سکان بازار بار دیگر در دست بانک مرکزی قرار گرفت و نرخ های بازار نیز از تب و تاب افتاد.به گزارش مهر، پایان معاملات روز سه شنبه بازار ارز با حضور دلالان و تلاش آن ها برای ساختن یک جو غیرمنطقی به منظور بالا بردن نرخ، همراه شد. برهمین اساس، دلار تا مرز ورود به کانال ۱۲ هزار تومان هم بالا رفت و خوشبختانه با دخالت بازارساز، نرخ در معاملات شبانه، حتی در بازار هرات که هنوز مرجعی برای فعالیت دلالان در بازار ارز ایران است، کاهش یافت.
 به تبع، آن گونه که فعالان غیررسمی بازار ارز می‌گویند در اتاق‌های معاملاتی نیز نرخ کاهش یافت و همین موضوع، بار دیگر به دلالان نشان داد که سکان بازار در دست بازارساز است و آن ها برای بالابردن نرخ ارز جایی برای مانور ندارند. یک مقام مسئول در بانک مرکزی در گفت و گو با مهر اظهار کرد: صرافی‌های بانکی با توجه به ورود بانک مرکزی ، حتما هدایتگر بازار خواهند بود و البته جای نگرانی از بابت تزریق و هدایت بازار ارز وجود ندارد.
در این میان باید توجه داشت که دلالان جای مانور زیادی در بازار ارز ندارند.وی افزود: دلالان به دنبال این هستند که قیمت ارز مجدد، روند افزایشی به خود بگیرد، اما حضور بانک مرکزی در بازار پررنگ خواهد بود و اجازه جهش در نرخ نمی‌دهد. به هر حال بخشی از روند بازار برای افزایش تقاضا به دلیل تسویه حساب های خارجی پایان سال میلادی طبیعی است ولی جای نگرانی وجود ندارد. در همین حال تسنیم نیز اعلام کرد: با وجود کاهش قیمت ها در بازار، هنوز برخی کانال های تلگرامی بر طبل گرانی می کوبند و اصرار دارند که قیمت واقعی در بازار خیلی بالاست.