مرگ دومین کودک پناهجو در بازداشتگاه‌های آمریکا طی دو هفته


 
  سرویس خارجی-اگر دولتی غیراز آمریکا پناهجویان را در مرز بازداشت می‌کرد، کودکان را از خانواده‌های خود جدا کرده و آنها را در قفس‌های آهنی بزرگ زندانی می‌کرد و کودکی در این شرایط در بازداشتگاه، تنها تشنه و گرسنه جان می‌باخت بی‌تردید تمامی سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر غرب بسیج شده، شورای امنیت تشکیل جلسه داده و دولت مزبور به شدیدترین وجه تنبیه می‌شد.
 اما همین اقدامات غیراخلاقی و وحشیانه که خلاف بدیهی‌ترین اصول حقوق بشری است طی یک سال گذشته از سوی آمریکا انجام شده بدون اینکه دولت ترامپ برای این جنایت کوچکترین بازخواستی شود.
اخیرا برخی رسانه‌های آمریکایی نوشتند تعداد كودكان مهاجري كه در بازداشتگاه‌هاي آمريكا به سر مي برند، براي اولين بار از مرز 14000 نفر فراتر رفته است.ترامپ معتقد است، جدايي كودكان از والدين مي تواند باعث نگراني پناهجويان و در نتيجه، توقف مهاجرت‌ها از همان مبدا شود! همین دو هفته پیش بود که یک دختر 7 ساله گواتمالایی بعد از بازداشت توسط ماموران گشت مرزی آمریکا به دلیل عبور از مرز مکزیک دستگیر و در بازداشتگاه به دور از والدینش به دلیل تشنگی و شوک حاصل از ترس جان داد.


حالا روز سه شنبه رسانه‌های خبری از مرگ دومین کودک مهاجر گواتمالایی در بازداشتگاه‌های آمریکا و در ایام جشن‌های کریسمس خبر داده‌اند. هیچ کس هم پاسخگو نیست.
 خبرگزاری«آسوشیتدپرس» سه‌شنبه شب در خبری با این مضمون نوشت که مقام‌های مهاجرتی آمریکا مرگ یک پسر بچه 8 ساله گواتمالایی در بازداشتگاه دولتی را تایید می‌کنند. بنابر بیانیه اداره گمرک و مراقبت مرزی آمریکا این پسربچه در بازداشتگاه دچار حالت تهوع شده و پس از انتقال به بیمارستانی در آلاموگوردوی ایالت نیومکزیکو، در بامداد سه شنبه درگذشت. او روز دوشنبه هم یک بار به همراه پدرش به بیمارستان منتقل، اما زود ترخیص شده بود. مقامات نام این کودک که به همراه پدرش در بازداشت بود را اعلام نکرده‌اند.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  در واکنش به انتقاد‌ها در پی کشته شدن دختر بچه گواتمالایی  در حساب توئیتری خود گفت: سیاست دموکرات‌ها در جدایی کودکان از والدین در دوره اوباما بسیار بدتر از چیزی بود که او اکنون در حال مدیریت کردن آن است: «تصاویر کودکان در قفس را در سال 2014 در دوره اوباما به خاطر بیاورید. با این حال اگر این سیاست جداسازی انجام نشود افراد بیشتری خواهند آمد و قاچاقچیان از کودکان بیشتری سوءاستفاده خواهند کرد.»دستگیری مهاجران در سال جاری میلادی با افزایش روزافزونی مواجه شده است. ماه نوامبر(آذر) ماموران گشت مرزی آمریکا ۲۵۱۷۲ نفر را در مرز جنوب غربی این کشور بازداشت کردند که رقمی بی‌سابقه است.  دولت آمریکا در روزهای گذشته بیش از ۳۰ نفر از حامیان مهاجران را هم در گذرگاه‌های مرزی بازداشت کرده است.
سایر اخبار این روزنامه