وداع شکوهمند با آیت الله هاشمی شاهرودی پس از اقامه نماز از سوی رهبر انقلاب


در این مراسم که با حضور رؤسای سه قوه، مسئولان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بر پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماز اقامه کردند و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم از خداوند مسئلت کردند.
پیکر این استاد بزرگ حوزه علمیه قم پس از تشییع بر دستان مردم مؤمن و قدرشناس، جهت تدفین در جوار مضجع نورانی حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) به قم منتقل شد.
مجلس بزرگداشت آیت‌الله هاشمی ‌شاهرودی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی دیشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار شد.
همچنین امروز (پنج‌شنبه ۶ دی ۹۷) نیز از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ صبح مراسم بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.


از سوی دیگر به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام روز پنجشنبه (6 دی ماه) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
برپایه این خبر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه‌های علمیه، شورای نگهبان، مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و بیت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی بانیان این بزرگداشت خواهند بود.
تشییع در قم
به گزارش خبرنگار کیهان، پیکر مطهر آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در قم تشییع و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آرام گرفت.
در این مراسم که با حضور دهها هزار نفر از مردم انقلابی و قدرشناس برگزار شد پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی از مقابل مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر تشییع شد. شرکت‌کنندگان در این مراسم پیکر مطهر آیت‌الله هاشمی شاهرودی را با سینه‌زنی و شعارهای الله اکبر، لا اله الا الله و عزا عزا است امروز، روز عزا است امروز، خامنه‌ای رهبر صاحب عزا است امروز، تا حرم مطهر تشییع کردند.
حضور نمایندگان رئیس‌جمهور در مراسم تدفین و ترحیم آیت‌الله هاشمی شاهرودی
خبر دیگر این که حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات و حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عصر دیروز به نمایندگی از سوی رئیس‌جمهور و هیئت دولت، در مراسم تدفین و ترحیم آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در شهر مقدس قم شرکت کردند.
سایر اخبار این روزنامه