تکذیب تعلیق کارمند گمرک و مواضع عجیب پزشکیان درباره نماینده سراوان


در ادامه بررسی موضوع رفتار توهین آمیز نماینده سراوان در اداره گمرک، یک عضو هیئت رئیسه، هویت نماینده فیلم بردار جلسه غیرعلنی مجلس در این باره را افشا کرد و از سوی دیگر رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هم در اظهاراتی عجیب ضمن دفاع از نماینده سراوان گفت: امکان ندارد یک نماینده بی‌دلیل بی‌احترامی کند!
 اعلام نام نماینده فیلم بردار جلسه غیرعلنی مجلس درباره نماینده سراوان
احمدامیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به فیلم منتشرشده از جلسه غیرعلنی هفته گذشته بررسی موضوع رفتار حاشیه ساز نماینده سراوان گفت: مشخص شد علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان از جلسه غیررسمی فیلم برداری کرده است. وی افزود: این نماینده اعلام کرده است که این فیلم را به درازهی نماینده سراوان دادم تا بخشی از آن را که مربوط به عذرخواهی خودش در این جلسه است، منتشر کند اما وی همه فیلم را پخش کرده است. امیرآبادی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته شده این فیلم برای اولین بار از یک کانال ماهواره‌ای پخش شد، آیا آقای درازهی این فیلم را در اختیار آن کانال ماهواره‌ای گذاشتند؟اظهار کرد: من نمی‌دانم چگونه به دست شبکه‌ها رسیده است.
پزشکیان: عده‌ای به صورت سیستماتیک به دنبال ضربه زدن به مجلس هستند


در همین باره و در حالی که برخی نمایندگان از شکایت از نماینده جنجالی سراوان به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داده اند، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس و رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: هنوز شکایتی نیامده است، در صورتی که این شکایت دریافت شود، رسیدگی به آن را شروع می‌کنیم. وی در عین حال اظهار کرد: وقتی که نماینده سراوان از رفتاری که داشته عذرخواهی کرده، دیگر پرونده وی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نمی‌آید. وی با بیان این که رفتار گمرک نیز در مقابل نماینده سراوان مناسب نبوده است، افزود: وقتی یک نماینده مجلس وارد اداره‌ای می شود، مسئولان آن سازمان باید با نماینده درست برخورد کنند. رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان  در خصوص تصمیم کمیته حقیقت‌یابی که مجلس برای بررسی حادثه گمرک تشکیل داده است، گفت: اندازه تقصیر هر دو طرف مشخص است، درازهی از روز اول و قبل از این که کار به این جا برسد، عذرخواهی کرده است، هیچ کسی نمی‌تواند از این نوع صحبت کردن دفاع کند و بحثی در آن نیست. وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده نماینده سراوان مختومه شده است یا نه؟ افزود: پرونده مختومه نشده و تکلیف‌ها مشخص شده و نماینده عذرخواهی کرده است، دیگر چه کاری باید انجام دهد؟ پزشکیان در این مصاحبه بدون اشاره به این که فردی که همراه درازهی به گمرک آمده چه کسی بوده و این نماینده برای پیگیری چه مسئله ای به گمرک رفته بود، گفت: نماینده یک شهر وقتی به سازمانی وارد می‌شود، باید مسئولان آن سازمان وی را تحویل بگیرند، مردم از نماینده خود انتظار دارند که کار آن‌ها را پیگیری کند، آیا باید به این نماینده که به دنبال امور مردم است، بی‌احترامی کرد؟ اگر به نماینده‌ای بی‌احترامی شود به یک شهر بی‌احترامی شده است، اگر می‌خواهیم این گونه برخورد کردن با نمایندگان را تبلیغ کنیم، نباید هیچ وقت انتظار نظارت و پیگیری اجرای قانون را از نمایندگان داشته باشیم. وی در خصوص این که اکنون همه اتفاقات مختلفی که برای نمایندگان در موقعیت‌های مختلف رخ داده در حال بازنشر است، افزود: این حرکت‌های سیستماتیک از طرف عده‌ای پیگیری می‌شودکه مجلس را نمی‌خواهند، زیرا مجلس مصوباتی داشته که خوشایند آن‌ها نبوده است و این افراد علیه مجلس بهانه‌جویی می‌کنند. پزشکیان همچنین در گفت و گو با اعتمادآنلاین با اشاره به این که امکان ندارد یک نماینده بی‌دلیل بی‌احترامی کند، اظهار کرد: هر توهینی از زبان هر کسی و هر تفکری که باشد، درست نیست اما این که چنین جوی را به وجود آوردند و اول و آخر کلمات برخی از نمایندگان را حذف کردند و می‌گویند آن ها توهین کردند، نشان می‌دهد برای این که نمایندگان را تخریب کنند برنامه‌ای در پشت پرده دارند.
تکذیب خبر تعلیق کارمند گمرک
روز گذشته همچنین حسن شمشادی فعال رسانه ای در توئیتی مدعی شد: «بنابر اطلاع موثق، کارمند وظیفه شناس گمرک تعلیق شده، تصویربردار و اون فرد کاپشن مشکی بازداشت شدن و فشارها بر هر سه تن همچنان ادامه داره.» با این حال خبرگزاری فارس تأکید کرد که مشاهدات میدانی خبرنگارش حکایت از آن دارد که محمد بهنیا مامور وظیفه شناس گمرک در محل کار خود و در همان پست حاضر شده است. فارس افزود: پیگیری‌ها نشان می‌دهد، در خصوص جنجال نماینده مجلس در گمرک تاکنون هیچ فردی بازداشت نشده است. مهر نیز به نقل از یک منبع آگاه در گمرک نوشت: آقای بهنیا کارمند نمونه گمرک است و قرار نیست برای او حکم تعلیق صادر شود.
ادعای استاد دانشگاه آلمانی درباره سرقت علمی مقاله اش
از سوی دیگر در چند روز گذشته برخی از فعالان در شبکه های اجتماعی، محمد درازهی نماینده سراوان را به سرقت علمی یک مقاله هم متهم کرده بودند. روز گذشته در این باره «ولفرام بوگارد» استاد علوم کامپیوتر دانشگاه فرایبورگ آلمان در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی اعلام کرده که محمدباسط دُرازهی عضو فراکسیون امید مجلس، مقاله او را سرقت کرده است. در همین حال خبرگزاری برنا هم با اشاره به اظهارات درازهی که گفته بود اگر وزیر اقتصاد استیضاح نشود، استعفا می دهم و گچ و تخته دانشگاه منتظر من است، مدعی شد: بررسی ها نشان می دهد درازهی اصلا استاد هیچ دانشگاهی نیست! و در سال های قبل از نمایندگی، پاره وقت در برخی دانشگاه های سراوان و به صورت حق التدریس فعالیت می‌کرده است.
 
   خبر مرتبط
توضیحات میرزایی نیکو درباره وضعیت پرونده درازهی در مجلس

انوار- نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس  درباره حواشی رفتار جنجالی نماینده سراوان گفت: از این که آقای درازهی برای عذرخواهی به اداره گمرک مراجعه کرده یا نه اطلاع ندارم.  قاسم میرزایی نیکو  که با خراسان گفت وگو می کرد، افزود: اما با دستورهیئت رئیسه مجلس هیئتی از نمایندگان که در آن دو نفر ازاعضای  ما (کمیسیون شوراها و امور داخلی ) حضور دارند مامور پیگیری این اتفاق هستند. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی تصریح کرد: این هیئت با مسئولان گمرک کارمند این اداره و دیگر افرادی که در این اتفاق حاضر بودند، گفت وگو خواهند کرد.