نماینده سراوان، نماد مظلومیت!

محمدرضا ستوده- سلام. باز ما چهار روز ول کردیم رفتیم، از قضا تمام اتفاق های مهم توی این چهار روز افتاد. لب ساحل جزیره هرمز در تنگ‌ترین قسمت تنگه هرمز نشسته بودم که اخبار مربوط به نماینده سراوان داشت دست به دست می‌شد. منم دستم از قلم کوتاه و نماینده سراوان بر نخیل!
من می‌خوام این یادداشت رو به انگلیسی ترجمه و در دنیا منتشر کنم تا انسان‌هایی که با ساز‌و‌کار دولتی و چگونگی پیاده‌سازی عدالت در ایران آشنا نیستن، کاملا متوجه مزیت‌ها و امتیازهای زیستن در ایران بشن.
مردم جهان! اگه می‌خواید بدونید که چرا ما به کشورهای شما مهاجرت می کنیم با دقت به حرفام گوش کنید. اینجا نماینده مجلس یه منطقه به شدت محروم با خودروی لکسوسی که معلوم نیست برای خودش بوده یا نه ولی به هر حال سوارش بوده، میره اداره گمرک برای راه انداختن کار خودش یا یه نفر دیگه. بعد یه درخواست غیرقانونی داشته از کارمند گمرک که کارمند وظیفه‌شناس اجازه این بی‌قانونی رو نمیده. بعد نماینده مجلس شروع می‌کنه به فحاشی به کارمند و حتی افرادی که بهش رای دادن! و از کلمه‌ای استفاده می‌کنه که ما نمی‌تونیم اینجا بنویسیم ولی معنی محترمانه‌ش میشه‌ فضولات انسانی! در نهایت یه آدم عادی که اونجا بوده نماینده‌رو از اونجا میندازه بیرون. قضیه می‌گذره... نماینده مجلس برمی‌گرده به مجلس. یه نطق پر‌انرژی می‌کنه و میگه: اگه اون کارمند اخراج و محاکمه و وزیر اقتصاد استیضاح نشه استعفا میده و برمی‌گرده به دانشگاه تا اونجا تدریسس کنه. بعد معلوم میشه مقاله‌ها و پایان‌نامه‌هایی که برای مدرک گرفتنش ارائه داده همه دزدی بوده تا جایی که صدای یه استاد دانشگاه توی آلمان دراومده که‌ آهاااای ملت ایران! نماینده سراوان‌تون مقاله‌های منو دزدیده داره باهاش پز میده! از اون طرف رییس مجلس میگه: باید بگردیم اون کسی که این فیلم رو گرفته پیدا کنیم تا عبرتی بشه برای بقیه که اگه دفعه دیگه این اتفاق برای ما افتاد کسی جرات نکنه فیلم بگیره. میگن: رییس مجلس کار و زندگیش‌رو ول کرده و در به در و خانه به خانه دنبال اونیه که فیلم گرفته. به عبارتی الان کارمند وظیفه‌شناس و اون کسی که از فحاشی نماینده سراوان به ملت ایران فیلم گرفته مجرم شناخته شدند و نماینده سراوانِ لکسوس‌سوارِ فحاش، نماد مظلومیت و صاحب حق.
مردم جهان! خلاصه‌تر از این نمی‌شد ساز و کار «اداری- سیاسی- زیستی» رو براتون توضیح بدم. حالا که فهمیدید وقتی ازتون درخواست ویزا می‌کنیم شاکی نشین!